(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SEVDA DENEN İLLET... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SEVDA DENEN İLLET... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevda...aşk...yaman kavramlar be Yusuf Bey...Yaratan'ımız,ruhumuza yüzlerce duygu dercetmiş...yani koymuş...kin,nefret,hasret,aşk,dostluk,inat,kibir,gurur vb. Bunların herbiri birer silah gibi güçlü duygular.Ne zaman,nerde,nasıl ve hangi ava karşı kullanılacağını da,irade-i cüzi dediğimiz bize verilen seçme ve karar verme kuvvetimize bırakmış...yani,tavşan avında,mantar tabancası ile sonuç alamadığımız gibi,fil avında da avcı tüfeği ile sonuç almak hayal olur...Öyle bir ava,hedefe göre silah seçmeliyiz ki,sonuç mükemmel olsun...
aşk ve sevdanın da ruhumuza,mayamıza karıştırılmasından da anlıyoruz ki,aşk ve sevda,fani insanlar için kullanıldığında heba oluyor...buna aşk-ı mecazi denilen insanlara duyulan aşk diyoruz...Aşk-ı İlahi,dediğimiz Allah'a olan sevgi,aşk,sevda,muhabbet olanı var ki,gerçek aşk bu galiba...çünkü anlıyoruz ki,Mecnun'lar gibi,Leylalara duyulan beşeri aşkı,ilahi aşka basamak yapamamaktan dolayı,ruhumuzdaki aşk,sevda heba oluyor ve çok ama çok büyük vebal altına giriyoruz...hele günümüzde artık bundan çok ama çok uzaklaşmış anlayışlardayız...ve,O hesap gününde denilecek ki "sen,sana verilen duyguları,nerede,nasıl,kime kullandın..?Hele o "canım sana feda...yoluna ölürüm...kurbanım sana...gibi cümleler yok mu ya...tümden gaflet ve cehalet...
Aşk,sevda ve sevgi gibi duygularımızı heba etmemek için,aşık olduklarımızdan önce de var olan ve Ezelin ve ebediyetin sahibi olan Allah'a aşık olmak,O'na sevdalanmak gerekir diye düşünüyorum...Çünkü bizleri anne ve babamızın vücudundan süzülen erkek ve dişi yumurtaları binlerce mucize ile birleştiren ve milyarlarca mucize ile halden hale çeviren...sonuçta ise,en güzel şekilde (ahsen-i takvim üzerine) ve mahlukatın en şereflisi olarak Yaratan...dünya misafirhanesinde ise,aziz,nazlı,nazik ve çok değerli bir misafir olarak her anımızda binlerce maddi ve manevi nimet ile ağırlayan bir Allah'ımıza aşık olmak ve sevdalanmak gerek..Hele,ruhumuza koyduğu ve vereceğini müjdelediği ebedi hayat ise,apayrı bir huzur ve ayrıcalık insanoğlu için...Şimdi nefsimize ve vicdanımıza soralım...Kime aşık olmak gerek...kime sevdalanmak gerek..kim gerçek sevgiyi ve saygıyı hakediyor gibi yüzlerce sorunun cevabında ise,herşey O'na çıkıyor...
Acizane,aşk ve sevda ile ilgili düşüncelerimin birazını paylaştım..dünya,makam,para,mal,mülk gibi sevgileri nerelere harcıyoruz ve sonuçta elimizde kalan ne?diye sormak ayrı bir konu...
Katılmıyorum sevda hayata yaşamaya aşka papatyalardan yapılan bir taçtır taşıyabilirsen şahaserdir misssss gibi papatya kokar aslında yüreğine sağlık ustam saygılar 🌹
Alkışlıyorum güçlü kalemini
Yüreğine sağlık
______________________________________Selamlar saygılar