(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Silindi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Silindi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
aşağı tükürsem sakal, yukarı tükürsem bıyık gibi bir şey mi?
1-) samanyolu-zaman ifrit heybesi oldu ne yazık ki şimdi
demek ki daha önce ifrit heybesi değildi. ve zamana abone olan ve samanylunu izleyeenler ifrit uşağı oluyor anlamını çıkıyorum kurduğun cümleden doğru mudu?
2-) bir müslüman memleketine ihanet etmez.
ihanet nedir? ben ihanet göremiyorum. eğer devemlı söylene gelen söylemlerle hareket ediliyorsa; elimden geldiğince altını üstüne getiriyorum tüm olay, söylev nutuk, sohbet ve vaazları deşeliyorum, lakin göremedim şimdiye kadar.
3-) eğer bu camiaya mensupsam ki bir türlü olamıyorum manevi iklimim çok bozuk- ki aslında benden de bir halt olmaz- da kimseye kinim veya kinleri olduğuna şahit olmadım. ancak, küçük siyasi mülahazalar ve çıkarımlarla boluda camiaya yapılan veya cemaatten olduğu düşünülen esnaflara yapılanları görüyorum ki- ki buna fatih kolejinin bahçesinden yol geçirmek de var- ki bu okulun çevresinde yerleşim alanı bile yok.- bu tutumlara bile kin ve garezle kelimeler, cümleler kurulduğuna şahit olmadım cemaattekiler tarafından.
verilen salıklar şöyle- bu günler de geçer üslubunuzu asla bozmayın. asla incitmeyin.. ak koyun, kara oyun nasılsa meydana çıkacak.. lakin bu sözün ne anlama geldiğini benim gibi sonradan görme, sonradan olma müslümanlara gel de anlat. odun gibi bir lisanım ve düşünce yapım var ki yontulmuyor.
farklı bir şehirde ikamet eden bir kardeşime diyorum. gidiyor musun paralele veya meridyen bilemedin diktörgen üçgenlere falan...
yok abi diyor, kendi çevremde dönüp duruyorum. lakin aşağı git ananas yukarı git incir çekirdeği hesabı...
yalnız olmaz diyorum, gönlün neeye çekiyorsa git oraya gidiyorum. yeter ki git bir sıhbete.. bu devirde bir cuma hutbesiyle ayakta kalmak zor... rabbim hepimizin yardımcısı olsun.
milletin kin ve nefrete yönlendirildiğini kati suretle ifade ederim ki görmedim, duymadım.
nefsi müdafa diyorlar, ve iştişarelerde hücüma asla izin çıkmıyor diyorlar- elimizden geldiğince müdafa edeceğiz, gerisi Allah'ın takdiridir diyorlar büyükler:)
5- herkes için geçerli sadece şiirde tanımladığın birimler değil.
bunu cümlede herkes demekle, tüm ülke vatandaşlarını katıyorsak eğer ağam, nereye gidelim? ne yapalım?
6- kefen gibi yüzü ak olanlar haçlıların koltuğuna girmez
haçlı seferlerinin iç yüzünü ve anadolu ile islam coğrafyasında açtığı tahrifatı bir çok kimseden iyi bilirim..
saidi nursi veya saidi kürdi yani üstadın dediği gibi : mealen osmanlıdan bir avrupa, avrupadan bir osmanlı doğacak..
daha bu hafta içinde izledim bir kanal da
alamanyada islamın yayılmasını önlemek için nazi sempatizanları gösteri yapmışlar...
ki bu da gösteriyor ki; Allah o kardeşlerimden -ki kardeşleriysem- cemaati, mezhebi farketmez- hepsinden razı olsun. naiz sempatizanlarının bile damarına basmışlar ki; islamiyet avrupada hücre hücre yayılıyor demek ki...sevinirim..
7- ölecekse de kendi memleketinde ölür kahraman gibi..
kendi memleketinde ölene kahraman denir mi bilemiyorum.
biz ekseri; ülkücü-alperen- muhafazakar o veya bu tarikat cemaat yönelimli kalemler şiirlerimizde akıncılardan dem vururuz, alperenleri yad eder, anarız gönlümüzün en titrek aynı zamanda da yüreğimizin bam teliyle..
ki burda mütevazi olamayacağım- ne zaman balkanların geçtiği bir mısra okusam utanırım kendimden, ne zaman macar ovaları gelse aklıma deli olurum, kosava dedin mi bir başka aleme düşler kurarım, hele hele tuna nehri dendi mi tuna gibi akasım gelir..
8- bankasya..
eğer ki bankasya veya kuveyt türk, albaraka türk gibi katılım bankaları hani ilk müslümanlar mekke'ye hacca giderler de, mekkeli müşrikler tarafından müslümanlar için o an zul gibi gelen bir anlaşma imzalatırlar da herkes bıynu bükük geri döner ya ağam, bizim için bu bankalar boynumuzu eğer önümüze eğmeye neden iseler, ben sabır diyorum.. bu günlerde geçecek.
9-kendine iyi bak...
nasıl bakayım ki ne dualarımda bereket ne de müslümanlığımda bir ilerleme var...lakin bunun nedeni ne cemaatler ne tarikatler ne de ağabeyleri abiler, kültür mültür kitap vaaz değil...
bir ben var ki ıslah olmuyor içimde...
daha ne kadar dayanır insan bilemiyorum lakin...
ateist veya kominist veya koyu solcu kimi tanıdıklarımla muhabbete girdiğimde sizin yerinizde olsam inanın bir an bile durmam kendimi öldürürüm. ya hu ne diye bu dünyanın çilesini çekiyorsunuz ki, madem inanmıyorsun, ahirete veya hesap kitaba... o zaman şu geçici dünyanın ne hükmü var... iyiliğin kötülüğün nezaketin insanlara hayvanlara saygının...diyorum...
ben kendime iyi bakamam ağam,
rabbim merhamet ederse belki..
ondan da umut kesilmez diye okudum, öğrendim..
bu dünya sabır dünyası desem; rabbimin verdiği nimetlere ihanet etmiş hissediyorum kendimi.
bu dünya şükür dünyası desem; türlü türlü isyan dumanlıyor içerimde..
bu dünya denge dünyası desem; dengesizlikten bir türlü kurtulamıyorum..
rabbim cümlemizi mazlumun yanında olanlardan eylesim..
çünkü zalimin o dünyada işi zor..
rabbim bizi kendimize unuturmasın..
bir ayette okudum daha iki üç aylık bir zaman içinde: mealen: biz onlara kendilerini unuttururuz- diyor rabbim..
samanyolu-zaman ifrit heybesi oldu ne yazık ki şimdi
bir müslüman memleketine ihanet etmez.
milletini kin ve nefrete yönlendirmez.
herkes için geçerli sadece şiirde tanımladığın birimler değil
kefen gibi yüzü ak olanlar haçlıların koltuğuna girmez
ölecek se de kendi memleketinde ölür bir kahraman gibi
bankasya!
düzenin bankalarından ne farkı var
icraatların adı değişik orda
kendine iyi bak