İnsan birde kendisiyle konuşmalı Bu dünyanın gidişatını Kendine ayak uyduramayan mevsimlerden uzak durup Güneşin gözleriyle yakmalı, yıkmalı yalanı dolanı Eli ayağı düzgün olanları değil Gönlü nizami olanları katmalı safına Parayla payelenenlerin içinden çıkıp Payesiyle paralananların kokusunu Biran önce kusmalı Yok yok biran önce konuşmalı insan kendiyle Bu dünyanın gidişatına dur demeli İçinde bende varım Diyebilmeli!
Ne desem herşeysin Ne sussam bir şeysin Bir damlacık yaşadın Bir umman sanıldın Ey düşünen nefs Bir türlü anlamadın Sahi sen bende Nereye kadardın!
Yeni bir günün sahnesindeyim Dünden kalanların hükmünce Bir umudun yarınına dair Ülgenliğimi arıyorum Sen ve ben diye ayırıyorum zamanı En uzağında biz oluyoruz Mekanımız oluyor gözlerimiz İçinde güneşten çiçekler açıyor İlk ben topluyorum mutluluğu En taze bakışlarından Sen duru sular gibi İçimde haleleniyorsun Ve hep son durakmış gibi Bir başka yeninin ilki oluyorsun
Her şeyin niyesini her kimsenin niyetini Her halin nasılını her vaktin aklıyla Sorup sual edenin ta kendisiyimken Biraz insan oluyorum Her şeyin hikmetini her kimsenin kalbini Her halin şükrünü her vaktin muhabbetiyle kucakladığımda Biraz daha iyi insan oluyorum Ama Allahlanıp ahlaklandığımda Şerriyetten korkup sakındığımda Zalimlikten vazgeçip merhametlendiğimde Dahası müslüman oluyorum!
Herşeyin niyesini her kimsenin niyetini Her halin nasılını her vaktin aklıyla Sorup sual edenin ta kendisiyimken Biraz insan oluyorum Herşeyin hikmetini her kimsenin kalbini Her halin şükrünü her vaktin muhabbetiyle kucakladığımda Biraz daha iyi insan oluyorum Ama Allahlanıp ahlaklandığımda Şerriyetten korkup sakındığımda Zalımlıktan vazgeçip merhametlendiğimde Dahası müslüman oluyorum!
Bir sevinci önemseyip dertlenmek kadar büyük değildir hiç bir gaile Ve bu sebeple insan kendini (t)aşar Tutar toprağı suyu ve havayı kirletmeye kalkar Allahlı yaşama süreceni inkıtaya uğratır Ahlaksızca muhabbetlenmeyi marifet sayar Saadet yurdu olan cenneti Dünya çöplüğünde arar
Bir dağın taşıydık, Geldik bir duvarın gediğine konulduk. Bir dünyanın adamıydık, Savrulduk, bir cigaranın dumanı sayıldık Yandık, yıkıldık, yenildik, Yeri geldi yerildik. Ama bozmadık yüreğimizin hizasını, Sevdik sevildik. Yorulmadık, usanmadık, ucuzlatmadık. Bir dosttuk, Birçok iyiliğin taraftarı olduk. Her nefesimizde cennettik haklılığa, Ah keşke, zulümlere daha çok cehennem olsaydık.
Tam tekmil yaşanası bir sevinç için varız Dipli doruklu hayallerle süslenip püslenip bir umut peydah ediyoruz Gönlümüzün göğüne doğru uçup Göğümüzün gözleriyle bakışarak Gerçeklerimize savaş açıyoruz Oysa bu dünya için değil Heran başlaması muhtemel ahirimize Mümkünse bir tuğla daha koyup Değerli köşkler inşa etmeliyiz Altından ırmaklar akan tahtlara kurulup İyi ki haklı yaşamışım diyebilmeliyiz!
Bir beklemektir iyilik bir özlemeyi büyüterek Uçsuz bucaksız bir gök hamlesi gibi Sevilmenin üstüne sağanak olmaktır Beklemek iyileştirir kalbi kaviler mesela Hatırlatır umuda dair ışık çümbüşlerini Her kelimenin astarına saklanıp Birden canlanmaktır muhataba Sonrası malum Harekelenip İhlasla oku(n) maktır Yahşi bir mutluluğu Her güzelliğin en çok eşliğinde!
Ey hayat nasıl bişeysin sen? Bir mutluluk kıstırıp gözlerimizin arasına İyileştirici bir türkü takıp dudaklarımıza Yarınları baharlayan bir umutla Salıyorsun sokağa Sonrada en hassas yerimde kalbim üzerinde Sigara söndürür gibi Yakıp acıtıyorsun ruhumu İyi yapıyorsun iyi Sen,seni sevmeyi haketmeyecek bir nankörlüksün Çünkü biz insanlar nankörüz Huzuru bozucu herşeyi biliyor uyguluyoruz!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Esintiler şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Esintiler şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.