Peygamberim buyurdu, bundan üste söz konmaz; Rabbime kulluğumda, “Gözümün nuru namaz.” Dünyada kul olmayan ahiretinde onmaz. Müminlere serinlik; İblis’in nârı namaz.
Rükûlarda eğilir eğilmeyen dik başlar Tövbelerle süzülür kirpiklerinden yaşlar Kulluğunu idrak ki tekbir almadan başlar.. Tükenmeyen enerji gönüller hârı namaz.
Rabbi ile buluşur, konuşur namaz kılan… Rabbinden yana koşar, bu yoldan olmaz yılan.. Gece- gündüz selâmet, ömründe olmaz talan Yaşamanın mânâsı, ömürler vârı namaz.
Vefasızlık göstermez uzakta kalmaz asla Günün beş vakidinde sırtını O’na yasla İster isen İblis’e bir efendilik tasla Kabrine girer iken müminin yârı namaz.
Bu dünyadan ne aldın kâm adına, dur, düşün! Cennet ve Cemâlullah, mümin isen, tek düşün… Namazını terk etme, budur en mühim işin! Ebedî âlem için dünyanın kârı namaz.
-muhacir bozkurt- Mustafa KÜTÜKCÜ 31.08.2014 – DENİZLİ.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NAMAZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NAMAZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu dünyadan ne aldın kâm adına, dur, düşün! Cennet ve Cemâlullah, mümin isen, tek düşün… Namazını terk etme, budur en mühim işin! Ebedî âlem için dünyanın kârı namaz.
Afet Hanım Kardeşim, Gecikmeli cevabımdan dolayı lütfen bağışlayınız. Ziyaret ve yorumunuz ile gönlümüzü hoş eylediniz. Bilmukabil selâm ve saygılarımı iletiyor, huzur ve sıhhatinizin daim olmasını diliyorum.
Allah (C.C.) razı olsun Sadık Bey Kardeşim. Gecikmeli cevabımdan dolayı bağışlayasın. Bazen böyle ihmalkâr oluyorum. Sıhhat ve huzur dileklerimi iletiyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Ve Aleykümselâm! Mecit Bey Kardeşim, Birkaç aydan bu tarafa şiir üzerine dikkatimi toplayamıyorum. Sayfama uğrayıp yorum bırakan gönül dostlarına -farklı uğraşlar sebebiyle- cevap yazmakta ihmalkârım. Gücenmeyesiniz. Bilvesîle ziyaretiniz dolayısıyla kalbî teşekkürlerimi ve selâmlarımı iletiyor, sıhhat ve huzur diliyorum.
Allah, gani razı olsun, sayın Bozkurt. Bu çok değerli ve anlamlı paylaşımınız için yürekten tebrik, teşekkür ve selam ederim. Emanetimiz yüce Yaradan'adır.
Anlamlı ve ustacaydı Haklı söze ne denir ....... Ayakta alkışlıyorum hocam Yüreğine sağlık Kalemin daim olsun _______________________________________Selamlar
Sevgili Muhacir hocam maneviyatı yüksek mısralar okudum kaleminizden düşen muazzam gönül katrelerinizi her daim büyük bir beğeni ile okumaktayım her zaman yüreğinize ve emeğinize sağlık tebriklerim alkışlarımla beraber
Vefasızlık göstermez uzakta kalmaz asla Günün beş vakidinde sırtını O’na yasla İster isen İblis’e bir efendilik tasla Kabrine girer iken müminin yârı namaz.
Peygamber efendimizin S.A.V miracında bizlere farz olan beş vakit namazın faziletlerini Çok güzel bir dille ne güzel anlatmışsınız.
Beğeniyle huşu içinde okudum.Zaten her namazda salih kullar miraç yapar. Allah-u Taala ile başbaşa kalır.Ne güzel bir şeydir namaz.
Çok şükür 12 yaşından beri hiç bırakmadım.Keşke her müslüman bu kutsal görevi hakkıyla yerine getirebilse.
Paylaşım için teşekkürler sayın hocam.Selam saygılar.
Değerli şiir az önce telefonumdan okudum hatalı yorum yaparım belki diye bilgisayarımı açtım.sadece bu şiire yorum yapmak için duyarlı ihlas dolu yüreği tebrik ederim....şiirdeki yazım olsun resim olsun anlatım olsun bence tam puana layık....Ayakta alkışlıyorum...
benimde iki tane Namaz ile ilgili çalışmam var birinden bir kaç dize eklemekle bu güzel çalışmayı desteklemiş olacağımı belirtmek isterim.... İnlşallah dileğim hak ettiği değeri alır diyorum Rabime emanetsiniz....selamlar..
Yirmi dört altın hediye
yaşadığımız bu ömür inanın altın kıymetindedir Tam anlamıyla değerini bilene Boş yere oyalanmadır Gerçeğiyle anlayıp düşünüp Eyvahlar kıymetini bilmeyene
Bir kez olsun . Biraz hayatı düşünelim Ömrü bize verene Hayatımızı hediye edene Teşekkürle şükür edelim
Ne güzel kullarını yaratmış Koca ömrümüzü bizlere bahşetmiş Altın değerinde bir zaman vermiş Güzel ve iyi değerlendirin demiş Değerlendiren zamanını değerlendirmiş Gafillerde beyhude işlerle geçirmiş
Yüce yaratan altın değerindeki zamanı vermiş Gafil kullar kulak ardı etmişler Kulak ardı edenler yalnız kalacaklar Altının kıymetini anlayıp bilenler Hakkın divanında rahatlık bulacaklar Yaratanın sevgili kulu olacaklar...
not: Devamı ve seslendirme +videosu (http://www.edebiyatdefteri.com/siir/363706/yirmi-dort-altin-hediye/) linktedir....
mehmet ali unsal tarafından 11/3/2014 11:17:36 AM zamanında düzenlenmiştir.
Allah (C.C.) razı olsun Mehmet Ali Bey Kardeşim. Verdiğiniz linkten şiirinizin tamamını okudum. Kaleminize kudret, ömrünüze bereket diliyorum. Muhabbetle selâmlıyorum.