Gönlümün KaptanıŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Bir ayrılık yaşamıştık..O sıra sınıflardan birinde şiir çalışması yapıyorduk.Tahtaya yazdığım denizcilik ile ilgili terimlerden böyle bir şiir çıktı.
İnsanoğlu bir akarsu gibi.Nereye akacağını iyi bilir. Bilmese de bildirirler .Yol akar su yatağını bulur demiş atalarımız.Öğretmenliğim boyunca öğrencilerime iyi şeyler öğretmek için çabaladım durdum.ve onlarla şiir geceleri düzenledim.Her şairden şiirler ezberletmeye çalıştım.Şiirlerin içinde şairlerin sevilen en güzel eserleri vardı.Çok güzel günlerdi o günlerdi.Sınıflarda şiirler okur şarkılar söyler ve bazen onlara Türk sanat müziği dinletirdim.Konu ile ilgili olarak.Sanatçı tarafları da gelişsin istedim dil bilgisini bildikleri kadar araştırmacı ruhları da olsun istedim.O yüzden şiir kitabım çıktığında inşallah ilk önce İzmir kitap fuarına nasip olsun istiyorum. Şiir deniz ve gemi ve sevda temalı ..Deniz kokan bir şehirden yine deniz kokan bir şehre gittik.Samsun’dan İzmir’e ve bu iki şehrin hem çocuklarını hem denizini hem balığını çok sevdim.ŞU an İzmir’i sevdiğimi hissediyorum.Sokaklarında hatıralarım kaldı.ve bu şiir bana İzmirdeki öğrencilerimden hatıra kaldı.Bir sınıftaki öğrencilerimin katkıları var.Ve iyi ki oluşturmuşuz.
Denizde ilerleyen gemi,
Getirir mi bana senin sevgini, Fırtınadan sonraki sessizlik, Unutturur mu acaba eski günleri, Gönül geminde bir tayfa olsaydım, Daima seninle birlikte kalsaydım. Bilemedik birlikteliğin güzelliğini, Kaçırdık en güzel günlerimizi. Deniz atına binerek gelseydin. Beni alıp sonsuzluğa götürseydin. Mutluluğun çok olduğu bir ülkede, Gönlümün kaptanı oluverseydin.(şiir 2011 de İzmir’de’kaleme alınmıştır.) |