Kendiyle saklambaç oynayan ben Hangi ben’i söbeleyip hangi halimi ebelesem bilmiyorum Çok yorgun çok yılgın çok bıkkın değilim Sadece makul bir açıklamam yok Niye bu oyunda tekim Niye gölgemin gölgesi gibiyim Çok çok sevgili bir derinlik oysa aradığım Nefes alınacak bir dünya biraz Biraz daha vakit Bir renk katsın diye Sebepsiz bir nefrete bile razıyım Kendiyle saklambaç oynayan ben Ölünce mi ben’i bulup bileceğim!
Seni çağırdığım bir yarındı Aklım başımda henüz kurumamış Nefsim bir vesveseyle ulumamıştı Sağım solum melek söbeliydi İblis tırnaklarımda birikmemişti Anlıyor olabilmenin huzurundaydım Mutluluk süslenmemiş gelindi Umut içimde umuttu Bir yarındı seni çağırdığım Ömrüm ömrün olsun diye uyanıp Güzelleştiğin de kalbim sana dairdi Kelimelerin raksı başladığında Her sebep yeniden Yeniden seni başlatıyordu Ben başlamadım. Başlanılan herşeyin bitmeye mahkumiyetinden dolayı...
Sen ey; Ben nefesli bir hayrın kitabını açıp oku Ve gözlerimin kokusunu avuçlayıp düşlerine sür Maşuklarımdan biri ol olabildiğince uzağımdan En keskin kelimelerini sustala En çok sessizliğimi zulala Sonra en yalnızlığın tepesinden Beni bağışla Sen ey şarkım Yine savaş
Yaşamayı göze alabilen her kimse Cenneti hakediyordur aslında Çünkü bu zahmetli vakitlerin hikmetidir Fasılasız canhıraş nefes alıyor olmak Bir çiçeği koklar gibi birini sevmek Ve var gücüyle bir kalbi yüklenmek Şüphesiz en ziyade ecirdir sevmek Derdi olanlara bin selam olsun...
Şimdi senli bir yemeğin lezzetinden sonraki Samimi duanın rengini gülsem İçine çokça sen katılmış vakitlerden Alıp gözlerime en uzaklara kadar baksam Bir de diyorum ölebileceğim bir yarına kadar Hep senin duanın en baş köşesinde olsam Ne iyi olur değil mi?
Yaşamak bir vakit kaybı Sevmenin hızını kaybettiği her an Ve itibarı olmayan her nefes Ciddi vakit kaybı Dahası inancını yitirdiğin de bir insan İyiliğin iyiliğine İnsaniliğine dair Var olmak işgali dünyanın Hepten vakit kaybı Ve ben vakit kaybediyorum Çok vakit kaybettim Hala daha çoğunu kaybetmek üzere yaşıyorum Artık bu kayıplarımın telafisi olacak Bir hayatı yaşamak istiyorum!
İnsan bir gecenin sabahına işaretlenir gibi Bir sevmenin kalbine konmalı Bir yalnızlığın iki yakasını toparlarken Bir kalbi sormalı bir de dostu Ya Allah’lı olmalı yahut hiç olmamalı Olmuşsa olduğu yerden dünyaya meydan okumalı Şerden geçmek yetmez serden de geçmeli Nefes aldığı kadar okumalı okumalı okumalı Hamd bunu gerektirir Haklılık bunu söylemeyi!
Bir şiirin içine kıvrılıp İnancın göğünde süzülmece oyunudur Sevmek; ’çok delilikten daha çoğuna doğru’ Müptelalığın inadıdır Derken haylanıp her şeyden gidebilmenin Kendine gelebilmenin adıdır Ben bilmem beni bilen bilir tevazusunu Harfiyen susmanın sağlığıdır Ve düşmana irilenip ilk elden Olmayı dosta gösterebilmenin Hüsnü niyetidir Bu yüzden sevmek çok insanca var olmanın cehdidir gayretidir!
Bir şiirin içine kıvrılıp İnancın göğünde süzülmece oyunudur Sevmek; ’çok delilikten daha çoğuna doğru’ Müptelalığın inadıdır Derken haylanıp her şeyden gidebilmenin Kendine gelebilmenin adıdır Ben bilmem beni bilen bilir tevazusunu Harfiyen susmanın sağlığıdır Ve düşmana irilenip ilk elden Olmayı dosta gösterebilmenin Hüsnü niyetidir Bu yüzden sevmek çok insanca var olmanın cehdidir gayretidir!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yine Savaş şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yine Savaş şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yüreğine kalemine sağlık
Kalemin daim olsun üstat
________________________________Selamlar