asla boyundan büyüğüne tamah etme ha sakın? atandan hisse al da yol yordamını asla yitirme yoksa ki o yanındayken seni hep cüce sanırlar…
kimi görsem bir bağımsızlıktır tutturmuş gidiyor kime sorsam hep bir ağız birliği etmişcesine hep özgürlükten hür iradeden bahsediyor özgürlük denen bir olgu varsa ki yok global emperyalist düzenin emrine girilmez çok uluslu şirketlere neden ki kapılar açılır kiliseler birliğine neden çanak tutulur düşünülmez bre gafil bilmez misin ki tüm bu sömürü düzenini onlar kurdular…
önce özgürlük bireyde olmalı değil mi sen prangalarından kurtuldun mu ki bre ahmak benim özgürlüğüm başkasının değerlerine saygı göstererek ancak kendi değerlerimi de dolu dolu yaşamamdan geçer meğer ki bu kadar isteniyor niye hep Siyonizme selam durulur bu ülkede acaba...
vatansız bir hayatta idamlık mahkum gibi yaşamaz mı insanlar bir mahkum gibi yaşadıktan sonra bu yurtta o vatan benim midir acaba işte bak sığınmış bir azınlık gibi yine çarpıyor yüreğim tüm dünya sadece bizlere olmuş bir hapishane içinde kalanlar sadece ve sadece Türkler mi olmalı yahut da inim inim inlemelerin sesi sadece Türklere mi ait olmalı Osmanlıda bile yurttan koparılıp serhat boylarına sürülürken tüyü bitmemiş Türk çocukları gönderilmedi mi cepheye Sarıkamış’a yazlığa mı gönderildi yüz yirmi bin kişi donup da heykel olsun diye mi bilirim ağaların keyfi yerinde doğu Türkistan inim inim inlerken…
baştan söylemedik mi boyundan büyüğü isteme diye bu alem böyle geldi böyle gidiyor işte bak da gör herkesin boynu bükük kadere razı biçimde uyuyor horlamalı bir halde veya neme lazımlar geçiştirir durur yüreği gör işte kör gözleri her şeyiyle harama bulanmış tümüyle şehvete dadanmış dimağlar bir biçimde beyinler yüreklere ve dillere hizmet etmemekte-iken dilde kalıyor her şeyler sadece bol bol günah doğurur nefisler onursuzca yediği ekmek içtiği su bile kir deryasından onursuzca ısmarlama…
yüreğim kaldırmıyor bulanıp öğürmekten içimde bir isyan kaynayıp duruyor canhıraş boğazımı düğümlerken kardeşim içim acıyıp ta kanar yüreğimin burkuntusu midemi yakarak kavurur ve alabildiğine isyanlarım-dır şaha kalkan…
herkes bağımsızlığı çağırır da özgürlüğün ösünü bile bilmez eğer ki biz bağımsızlık bayrağını çekeceksek göklere kardeşkardeş el ele tutuşmalı değil mi bu insanlar benim bağımsızlığım sadece bu toprakta bir ve beraberce kardeşlikten geçer…
hangi akla hizmet ediyorsan et hangi yörenin dili dini ırkını yaşıyorsan yaşa ve hangi kaldırımdan geldiysen sokak sokak koşmalıyız birlik ve bütünlüğe adım adım sarılmalıyız yer gök kubbeye nasıl bir yer ve gök altında olursanız olun hangi ay ve güneşi seyrediyorsanız yürek yürek yaklaşmalıyız birbirimize denize dökülür gibi ırmak ırmak akarak bir derya oluşturmalıyız birlikte hadi ne duruyorsun hadi gel tut da yürüyelim el ele…
özümüzün doğduğu köy ve şehirler de ses size hasret sizlere acıkmış kucak kucağa sarılmalara vatanı çevirmiş olan emperyalizmi kaldırmak için yüreklerde ki tel örgüleri tek çekişte söküp atmak için dosta düşmana karşı bir yürek olmalı herkes…
topraktan kardeş kanını temizlenmeli de masmavi duygularda tek bir bayrak olmalı gök yüzünde asırlardan gelen kardeşliğe doğru güneş olup parlamalı ve yürekler her bir kesime açılmalı bilinmeli kimlere hangi satılmışlara aptalca hizmet ettiğimizi çıkmalı içimizi oyan hain dönmelerin emrinden…
işte bak ne dokunabiliyorum ne de bir sesini duyabiliyorum gel göğüs göğse sarılalım hep birlikte sıcak-lığımıza muhtacız gel gel de tut elimi yüreğinden tepemize indirilmesin tüm çatımız emperyalist ayakları girip kirletmesin vatanı Irak Afganistan gibi kirletmesinler insanlarımızı Siyonizm’in kucağına atmayalım bu cennetvatanı ve kanımızla boyalı bayrağımızı sensiz-bensiz boynu bükük öksüz ve yetim bırakmayalım…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sanki sadece bizlere yasak bu ülke... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sanki sadece bizlere yasak bu ülke... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
birlik ve beraberlik için üstadım güzel bir şiir sunmuş yaşanılan tüm gizli açık emellerin bir dökümü var şiirde. Uyanmak, berraberce direnmek için sesleniyor şair mısralarda. coşkulu ve gerçekçi bir eser. kutlarım dost
Kişinin özgürlüğü toplumun kişiye bağımlılığı ile mümkün ...ki bunun neresinden bakarsan bak adı diktatörlüktür...ama toplumun özgürlüğü kişinin topluma bağımlılığıyla mümkün işte bunun adıda ''DEMOKRASİDİR'' demokrasi ise şiirdeki gibi bir çok dilde uzadıkca herkes önüne ateşi çekerek kullanırlar,Burjivazi adına yapılan demokrasi...Emperyalistlerin ''Trafik'' kuralları gibi koyduğu sendika ve sözüm ona insan hakları adına sıralanan maddelerin adıdır.Meselenin özü sınıfsaldır.Özgür ve bağımsız olmuyan bir halkın ne dini ne vatanı nede şeref nasmusu olur...altını bir daha çizerek haykırıyorum...''ÖZGÜR OLMUYAN BİR HALKIN'' ne dini ne vatanı nede namus şerefi olur...saygılarımla şiir çok çok güzeldi...saygılar
evet bende diyorum yürek sesin hiç susmasın anlam dolu dizelerdi emeğinize ve kaleminize sağlık değerli kalem beğeniyle okudum zaten değer görmüş emek saygılarımla .........
Mutlu insanlar ülkesi bir Türkiye özlemi,umudu ile,memleketin acıklı manzaralarını manzum dilin anlaşılır biçimiyle sunan şiir için kutlamamla birlikte,selam ve saygılarımı bırakıyorum.
“Sanki yalnız bize yasak bu ülke…” Çok kafayı katarsan beynini bu derin cümleye, Bir an da görürsün gerçek kendini kendi ülkenin cehennemin de En iyisi kendini bilmeden yaşamaktır eskisi gibi senin yine…
“önce özgürlük bireyde olmalı değil mi sen prangalarından kurtuldun mu ki bre ahmak…” Öyle yazıyordu bu kahramanlık filminin afişinin altın da Prangalardan kurtulmak, Otuz altı kısım tekmili birden eşsiz bir komedi diye !....
“benim özgürlüğüm başkasının değerlerine saygı göstererek ancak kendi değerlerimi de dolu dolu yaşamamdan geçer…”
Anlaması ne kadar da kolay su sözü oysa ki, Sadece iki satırlık milli bir kükreyiş gibi ! Ama söyletenin yüreği milli değil ki ! Uygulaması kolay olduğu için gerek duyulmuyordur belki Başkalarının değerlerin de saygı da kusur etmiyoruz Ne kadar zor gelse de bize ne var ki Koşulsuz itaat ediyoruz başkalarının değer nizamına Kendi değerlerimizi unutmak ve unutturmak uğruna…
Şaşırdım karasızlığın, dik duruşun, yanlışın ya da teslim oluşun Neresinden didikleyeceğimi doğrusu Yazdıklarınız da doğrular , hatta yanlışlar o kadar çok ki Aciz kalıyor kimilerini anlamakta insan yüreğinin gücü Baştan, ortadan, sondan sıralıyorum yanlışların başlıklarını unutmadan Doğrular mı nerede, hani ? Doğrular zaten hiç yok ki !... Doğrular kişiliklerde kara borsa ! Dosdoğru anlattığınız bu yanlışlardan başka…
Şiir değil, onursal bir ders kitabı adeta ? Psikoloji, felsefe, milli duygu, siyaset tarihi gırla ! Siz her daim baş köşede olun ey büyük usta !!!.... Ve haydi kalın sağlıcakla !....
Anlamlı bu yürek kalemini alkışlıyorum büyük üstat muhteşem tek kelime emeğinize saygılar Harika bir anlatım vatanım için bayrağın için bize emanet edilen TÜRKİYE için
Anlamlı akıcı ve ustaca anlatımdı severek okudum Kutluyorum şiirlerin usta kalemini Yüreğine sağlık Kalemin daim olsun Usta _____________________________________________Saygılar
Birlik ve beraberlik zamanı. İnsanlarımız ise ret esen bir rüzgâra kapılmış gidiyor, ortalık çok kötü sözleri dolaşıyor her yerde, iyi günlerde değiliz.
Kışkırtmalara gelmeden, esas karşı duracağımız şeye karşı durmalıyız, emperyalizme ve buna uşaklık edenlere..
işte bak ne dokunabiliyorum ne de bir sesini duyabiliyorum gel göğüs göğse sarılalım hep birlikte sıcak-lığımıza muhtacız gel gel de tut elimi yüreğinden tepemize indirilmesin tüm çatımız emperyalist ayakları girip kirletmesin vatanı Irak Afganistan gibi kirletmesinler insanlarımızı Siyonizm’in kucağına atmayalım bu cennet vatanı ve kanımızla boyalı bayrağımızı sensiz-bensiz boynu bükük öksüz ve yetim bırakmayalım…
Dolu dolu vatansever yüreğinizi, engin kaleminizi kutluyorum değerli şair.Sözler yetmiyor bazen de, sayfalar dolusu yazasımız geliyor.Umarım anlamayanlar anlarlar artık.Saygı, selamlarımla..
Yürekten dökülüp bize ulaşan dizeler,anlamlıydı kaleminiz daim olsun. Güzel ülkemiz iyice karışmadan halkım görecek ve oynanan oyunları bozacak ümit ediyorum. Saygılar..
herkes bağımsızlığı çağırır da özgürlüğün ösünü bile bilmez eğer ki biz bağımsızlık bayrağını çekeceksek göklere kardeş kardeş el ele tutuşmalı değil mi bu insanlar benim bağımsızlığım sadece bu toprakta bir ve beraberce kardeşlikten geçer…
sarılalım birbirimize birbirimizin sıcaklığına ihtiyacımız var derken katılıyorum Allah korkusuyla nefes alan bu canla ...o sıcaklıktan doğan yavrularımız var değil mi ..kürt bir ananın türk bir babadan evladı var veya türk bir anadan kürt bir babadan..ümmetliğimize yazık... hesabı çetindir bilene ...ve bu vatana sımsıkı sarılana müjde var... İslama hizmet eden bu ırkı kimse germesin...rabbin gazabı onun üzerine olur..kardeş kanı dökülmemeli..çünkü biz din kardeşiyiz :(
kalemin daim olsun saygılarımla
Gül ESEN tarafından 10/13/2014 9:40:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
İçinizden dizelere dökülen birer incilerdi mısralrınız. Güzel yüreğinizi selamlar bu harika kelmi kutlarım şiir yürekli dost. Ayakta alkışladım inanın ah vatanım ah daha neler görecek ve göreceğiz:(( Selamlar hocam..
Hainlere değil kahramanlara, koruyanlara değil soyanlara, savaşanlara değil satanlara hırsızlara değil sahip çıkanlara, vatan hainlerine değil vatan sevenlere yasak bir ülkedemiyiz acaba diye düşünüyoruz galiba haksızda değiliz yüreğine sağlık üstat kutlarım
Kalemin daim yüreğin var olsun ustam
Yürek sesin susmasın..
sevgilerimle selâmlar...