Bilsen de bilmesen de, bir düşe düştü cemre Çiçek üşüyor diye, kış kışlığından kalmaz Akrep mantıktan ağır, yelkovan uymaz emre Gönül yelkovan mı ki, kuş kuşluğundan kalmaz...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇİÇEK ÜŞÜYOR DİYE... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇİÇEK ÜŞÜYOR DİYE... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok etkilendiğim dörtlüklerden biride bu...Evet kimse yapacağından geri kalmıyor...Evet; ne düş düşlüğünden ne de yaş, yaşlığından...Yüreğimi ağlattınız yine...Selam ve dualar daima...
Dörtlüğün içindeki mantıksal karşılığı ve ince değerlendirmeleri biraz mizah ile bulasak çok güzel bir tekerleme bile olur ... Ama şu an , el şakakta düşündürüyor işte ... Kış kışlığından, kuş ta kuşluğundan vazgeçmiyorken ....Çünkü çiçek var ortada çiçekliğinden vazgeçmeyen ...Kış için dondurup rengini soldurmak için , kui için serenat söyleme bahanesi . Yani yaşamın kendisi ... Kutluyorum ....
Bilsen de bilmesen de, bir düşe düştü cemre Çiçek üşüyor diye, kış kışlığından kalmaz Akrep mantıktan ağır, yelkovan uymaz emre Gönül yelkovan mı ki, kuş kuşluğundan kalmaz
Bilmece gibi düşündüren alıp bir yere götüren... Harika... Yüreğinize sağlık... Tebrikler...
HER ŞEY KENDİNE DÜŞEN GÖREVİ YAPAR.HİÇBİR ŞEY İÇİN DE GÖREVİNİ ŞAŞIRMAZ.İYİ DE OLSA KÖTÜ DE OLSA.YİNE BİRBİRİNDEN GÜZEL ZEKA ÜRÜNÜ BİR DÖRTLÜK.....TEBRİK EDİYORUM...SEVGİ VE SAYGILARIMLA....İBRAHİM KARAÇAY
Şiirin ortaya çıkışı, insanın sesini bulması ve özellikle konuşarak iletişim kurmasını sağlayan bir dil geliştirmesi ile yaşıttır. İnsan günlük konuşma dilinin yanı sıra özellikle değiştirebileceği ya da yansıtabileceğini düşündüğü doğayı etkilemek için bir büyü dili oluşturmuştu. Bu dilin ritmik özellikleri şiir dilinin öncülü olarak algılanabilir. platon da şiiri tanımlarken “büyülü söz” ifadesini kullanmıştır.
Bilsen de bilmesen de, bir düşe düştü cemre Çiçek üşüyor diye, kış kışlığından kalmaz Akrep mantıktan ağır, yelkovan uymaz emre Gönül yelkovan mı ki, kuş kuşluğundan kalmaz...
Güzel ve anlamlı dizelerinizi kutlarım. Saygı ve Sevgiler.
Ne ararsan bu güzel yürekte hepsi var. Gönül güzelliğinizi okumakla mutlu oluyoruz efendim. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Rabbime emanet olunuz.
Bilsen de bilmesen de, bir düşe düştü cemre Çiçek üşüyor diye, kış kışlığından kalmaz Akrep mantıktan ağır, yelkovan uymaz emre Gönül yelkovan mı ki, kuş kuşluğundan kalmaz...
Bir saatlik anlatimindan bir sey anlanmayan dersin ardindan ögretmenin isi cikmista yerine gelen ögretmen bir cirpida anlatmis ve anlanabilmis bir ders rahatliginda okudum ve anlayabildim nihayet onca anlasilmaz satirdan sonra bu sade, icerigi manada derin dizeleri..
Nihayet siir okuyabilmenin rahatligi ile ayriliyorum dizelerden..
Bilsen de bilmesen de, bir düşe düştü cemre Çiçek üşüyor diye, kış kışlığından kalmaz Akrep mantıktan ağır, yelkovan uymaz emre Gönül yelkovan mı ki, kuş kuşluğundan kalmaz...
Çok harika, mükemmel bir dörtlük. Yüreğinize sağlık ve Kaleminiz daim olsun.. Saygılarımla.