Okuduğunuz şiir 7.8.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
_Nafile_
Ah bir dile gelseydi duvarın iniltisi İnan ki mahvolurdun ona doğru eğilsen Hüsranı dağıtmazken sahilin esintisi O suskun gecelere nasıl katlandım bilsen Umudu görmeyince martının gagasında Daraldıkça daraldım gökle denize rağmen Kanatlanıp uçmuştum yürek kasırgasında Ne yapsam sormamıştın, âni gidişim neden Hadi çıldır diyorken sol yanımdaki sancı Ne ben sende yolcuydum, ne sen bende bir hancı.
Ne karanlık geceymiş, ne sabırlı yıldızlar Benden de zavallılar, gün yüzü görmek yasak Yanmayınca ışıklar gurubun içi sızlar Güneş ağartmış gibi bembeyaz iki şakak Suya bile küsmüştüm yalan söylemeyince Okşasaydın saçımı, olur muydu bunca ak Katılaşmış yüreğin şefkat eylemeyince Ömrü berdel vermiştim olmasa da sana hak Toprak toprak diyordu aslına hasret tenim Müstakbel vuslat için biçilirken kefenim.
Ne kadar uğraştıysam o kadar çok olmadı Mazlumum… Ruh halime veremiyordum şekil Mecalsiz ellerimde histen eser kalmadı Rabb aşkına yaşarken şu cihanda sersefil Sevimsiz geliyordu aynada kendi resmim Tenimin rengi bile eskisi gibi değil Matemli bir sabahta anılıyordu ismim Mevta olmuşluğuma, gösterilirken delil Armağanın büyüğü elbette intikalde Güzel karşılanmaktı gözlerim yumuk halde.
Saçını karıştıran rüzgâr sanmıştın beni Bedevi çölüne eş yangınlardayken mazin Yer altında olsam da taze ölüydüm hani Badem gözlü diyorken, ahvalinde bin hazin Bir tutam sırma saçın hayalini kurarken Sarhoş adımlar gibi eğriydi ayak izin Bak şimdi ne haldeyiz yan yana olmak varken Yıkılsan da kabrime çözülüp iki dizin Pişmanlığa binaen gök yarılsa ortadan Yalvarıp yakarsan da nafile der Yaradan...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
_Nafile_ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
_Nafile_ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Açıklamanız için teşekkür ederim. Oradaki düşünceyi de anlamış olduk. Özellikle töre ve yörelerde kullanılan ve sözlükte yer almayan kelimelerin anlamı şiirin altında açıklanırsa herkes için çok daha iyi olur diye düşünüyorum. Usta kaleminizi tekrar tebrik ediyorum; selamlarımla, hayırlı akşamlar.
Bu güzel şiirde, Ömrü berdel vermiştim, acaba ömrü bedel vermiştim mi diye yazılacaktı da bir klavye hatası oldu? Mesaj kutunuz kapalı olduğundan mesajla açıklık talebinde bulunma imkânım olmadı. Tekrar tebrikler, selamlar.
Önce toprakla yapılan akit var... kısa bir süreliğine de olsa şair, sevgilinin yanında olabilmek için yaşamla ölümü değişiyor. Galiba tam olarak toparlayamadım af ola...
Ne karanlık geceymiş, ne sabırlı yıldızlar Benden de zavallılar, gün yüzü görmek yasak Yanmayınca ışıklar gurubun içi sızlar Güneş ağartmış gibi bembeyaz iki şakak Suya bile küsmüştüm yalan söylemeyince Okşasaydın saçımı, olur muydu bunca ak Katılaşmış yüreğin şefkat eylemeyince Ömrü berdel vermiştim olmasa da sana hak Toprak toprak diyordu aslına hasret tenim Müstakbel vuslat için biçilirken kefenim.
Saçını karıştıran rüzgâr sanmıştın beni Bedevi çölüne eş yangınlardayken mazin Yer altında olsam da taze ölüydüm hani Badem gözlü diyorken, ahvalinde bin hazin Bir tutam sırma saçın hayalini kurarken Sarhoş adımlar gibi eğriydi ayak izin Bak şimdi ne haldeyiz yan yana olmak varken Yıkılsan da kabrime çözülüp iki dizin Pişmanlığa binaen gök yarılsa ortadan Yalvarıp yakarsan da nafile der Yaradan...
Yanlışa rağmen ne çok çile çekilmiş...Ama şu da bir gerçek ki, bazı şeylerin vakti geçiyor geçmiyor değil...O yüzden yerden göğe kadar haklısınız....Selamlar, saygılarımla...Hayırlı geceler....
lügattaki bütün güzel sözleri bu şiir için söylediğimi farzedin.
başarılarınız daim olsun.
tebriklerimle...