İyi niyet, sebep mi gönlüne katmak için Dediğim gibi olsa insan ne çok severdi Elâlem de övgüyü göğe çıkartmak için Sevgiyi abartmazdı, oymuş gibi tek derdi
Üstünkörü olmalı zamane dostlukları Yürek okunmamalı hemen de ha deyince Sinede yangın olsa içe hapsedip hârı Başın hep dik durmalı yansan da ince ince
Acıdan kıvransan da tek kendin bilmelisin Zira yaran nerdeyse oradan vurulursun Dosta düşmana karşı her daim gülmelisin O zaman gör sen nasıl, aranıp sorulursun
Fakat insanlık hali gün gelir yorulursun Gözlerin nehir gibi kapıya süzülürken En çok da kıymetline gücenip kırılırsın Ne hâldedir demeyip, uzakta üzülürken
Zaten gözyaşı bile sandığa kaldırılıp Duygusallığın adı şimdi zayıflık olmuş Sanki o insanların vicdanı aldırılıp Duydum ki bizden sonra merhamet de kaybolmuş...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kıymetlim... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kıymetlim... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Zaten gözyaşı bile sandığa kaldırılıp Duygusallığın adı şimdi zayıflık olmuş Sanki o insanların vicdanı aldırılıp Duydum ki bizden sonra merhamet de kaybolmuş...
KENDİ CANINDAN HAYIR GELMEZSE EL CANINDAN BEKLEMEK BOŞA UMUTTUR CANIM ÖRNEKLER BEN DE EVET BENDE KATILIYORUM ZAMAN OLACAK BİZİM BENİMSEDİĞİMİZ DEĞER VERDİĞİMİZ DEĞERLERİMİZ HEP YOK OALCAK BU ACI AMA GERÇEK DURUMLAR ÖYLE GÖDTERİYOR ,ONUN İÇŞN KİMSEYİ FAZLA TAKMAMAK LAZIM ELET BAŞABİLİRSEK BAŞARILRIN DAİM OLSUN SEVGİMLE.
"Fakat insanlık hali gün gelir yorulursun Gözlerin nehir gibi kapıya süzülürken En çok da kıymetline gücenip kırılırsın Ne hâldedir demeyip, uzakta üzülürken..."
gönül,en çok da kıymetlim dediğine...can dediğine...varlığından haz aldığına küsermiş ya...öyle demişler o kabirleri cennet olsun atalarımız "gönül, dostuna,sevdiğine gücenirmiş"
ince ince sitemler sarmalamış dizelerdeki avazları...muhatap,belli ki kıymetlim denilen o yar veya dost...eser baştan sona,kaybolan moral değerlerimizi resmetmiş...her ne kadar "kıymetlim"dese de başlık,tema ve konu sitemli avazlarda okunuyor...
"Acıdan kıvransan da tek kendin bilmelisin Zira yaran nerdeyse oradan vurulursun Dosta düşmana karşı her daim gülmelisin O zaman gör sen nasıl, aranıp sorulursun..."
belli etme içindeki o mebedindeki yangınları...sus ve kendi küllerinden şikayet etme...sar kendi yaralarını...ne zaman göstersen ve gün ışığına çıkarsan dertlerini...tam da ta oradan vururlar elalem seni...eleştirme ve sakın asma yüzünü ne dosta,ne de düşmana..bak o zaman en sevgili sen olursun...sahi şairem,burada bir sosyal realite gizli...neden dost bildiklerimize açamayız çokça dert ve yaralarımızın içini...!yani,kimseye derdini söyleme,kafa ağrısı mı yapıyor...!Öyle ya meşhur yazar Dale Carneige,der ki:"seni anlıyorum deme kimseye,anlayamazsın" öyle bir devir ki yaşadığımız devir,herkes kendi derdinde..arayan ve soran çok olurmuş,kendi mabedinin külleri arasında sustukça...Bediüzzaman da der ki "İnsan,insana can kadar yakın,cihan kadar uzaktır"
zamanımıza dair..insana dair..iç alemlerimize yolculuk...kıymetlim dediklerimize dair...farklı ve güçlü tespitler ve iç çekişlerdi...
tebriklerim,betimlediğiniz sosyal ve ruhsal portrelerdeki başarınıza ve ustalığınıza ve tercüman olmanızaydı "kıymetlim"diyenlerin avazlarına...saygılarımla...
Zaten gözyaşı bile sandığa kaldırılıp Duygusallığın adı şimdi zayıflık olmuş Sanki o insanların vicdanı aldırılıp Duydum ki bizden sonra merhamet de kaybolmuş...
gözyaşı zayıflık oldu ise yürek neyle temizlenir meraktayım şimdi :(
Zaten gözyaşı bile sandığa kaldırılıp
Duygusallığın adı şimdi zayıflık olmuş
Sanki o insanların vicdanı aldırılıp
Duydum ki bizden sonra merhamet de kaybolmuş...
KENDİ CANINDAN HAYIR GELMEZSE EL CANINDAN BEKLEMEK BOŞA UMUTTUR CANIM ÖRNEKLER BEN DE EVET BENDE KATILIYORUM ZAMAN OLACAK BİZİM BENİMSEDİĞİMİZ DEĞER VERDİĞİMİZ DEĞERLERİMİZ HEP YOK OALCAK BU ACI AMA GERÇEK DURUMLAR ÖYLE GÖDTERİYOR ,ONUN İÇŞN KİMSEYİ FAZLA TAKMAMAK LAZIM ELET BAŞABİLİRSEK BAŞARILRIN DAİM OLSUN SEVGİMLE.