Nadide bir çiçektir, onda tarifi aşkın Tek Hece’yi anlatsın dokun gönül teline Safi’yi anlamayan, saygı bilmeyen şaşkın Elif Bülbüloğlu’nun su dökemez eline
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CEMAL SAFİ SEVGİSİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CEMAL SAFİ SEVGİSİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiir gemisine bindiğimde elimde harfler vardı ..hangisini nasıl kullanacağımı bilmeden bir araya getirerek yazdığım acemice şiirler vardı...Okudukça ve okundukça harflerim yerini buldu, kelimelerim serpildi, şiirlerim olgunlaştı...Bu yolculukta tanıdığım en yetenekli şairlerden biri MEZARKABUL55di. Ve Cemal Safi'nin şiirlerini Orhan Baba'nın söylemiyle severken ben şiirimin gönlümdeki tohumlarının atıldığını hatırlıyorum... İyi bir kalem diğer bir iyi kalemin adresini veriyordu...Sizin sayfanızı ve bir kaç iyi sayfayı da izleri takip ederek tanıdım... Orhan Baba - Cemal Safi - MEZARKABUL55 ...ve böyle devam eder şiir gemisinde yolculuk...
HasbinAllah. Üstad Safi'yi sevdiğinizi anlıyorum da, bu son mısradaki Elif Bülbüloğlu kimdir? Yani Cemal Safi'nin bir bayana garsonluk yapmasını mı reva görüyorsunuz?
Yazılan şiir kötü de olsa, bir emekdir ve saygıyı hakk eder. Ancak özel isimler zikr edilince biraz daha dikkatli olunması gerekir. Hele bir de bu isim, yüzlerce belki binlerce şair adayının kendine örnek seçdiği şahsiyet ise... O yüzden bu yazıya (şiir diyemiyorum) birazdan 1 puan vereceğim. Keşke sistemde 0 (sıfır) da olsa.
Yakın dönemimizin en büyük hece ustalarından Cemal Safi ustayı şiirle anmanız ne güzel bir duygu ve vefa örneği... Sözleri Büyük Ustaya ait ve Uşşak Makamında Zekai Tunca'nın bestelediği HAKLISIN NE KADAR ÜZSENDE BENİ (Gözüm Kesmiyor) eseri bir TSM konserinde solo olarak okumuştum.
Vefasız gönlümü bende kınadım Göçmen Kuşlar gibi aşklar sınadım Kırk yerden kırıldı Kolum kanadım Bir daha uçmayı gözüm kesmiyor... ahhh ahh.. gözüm kesmiyor.
Hecenin muhteşem uyumu ve kullanılışı ile zaten melodi ve ritm kendiliğinden varolmuş şiirde... Büyük ustaya saygılar...
Sayın şair dost az önce bir sayfada yorum yerine büyük üstad Cemal Safi beyin dörtlükleri ile yorumunuzu gördüm altında üstadın ismi olmayınca üzüldüm şahsen.bilerek yapmadığınızdan eminim. ben şiir sitemde eser sahibinin ismi yazılı olmayan şiir yayınlamıyorum..sakın sizi suçladığım izlenimine kapılmayın ben bu konuda çok hassasım bu yorumu yapmamın nedeni bundan dolayıdır...saygımla efendim... Mürekkep etsemde sana kanımı, Yazmakla bitermi aşkın tanımı, Yar kurban adamış aziz canımı, Al kınalı koç eyledim giderim... CEMAL SAFİ
Şems, gibi yar olmayınca, Bu alemde durulur mu? Sevgi kalbe dolmayınca, Dosta vefa sorulur mu?
dörtlüğü okuyunca aklıma geliverdi.
sevgili tutkun, bir insanın başka bir insanı sevmesi harika bir olay. mevlana'yı mevlana yapan şems deyilmi, aşkın bir bouytu da bu işte. seven yüreklere selam olsun. güzel dizelerini gönülden tebrik edeiyorum. saygımla
Evet hocam...Nakış gibi dokunan bir dörtlük daha yine sizden bizlere ulaştı.Kaç kişi anladı yada hem şiir yazıyorum deyipte hem cemal safiyi tanımayan kaç kişi var,bunuda görüyoruz.Değer verdiğimiz şeyler kendi kalitemizle doğrudan ilgili diye düşünüyorum ve malum kutluyorum ustamı,hocamı,eksik olmayın hocam...
Ve Cemal Safi'nin şiirlerini Orhan Baba'nın söylemiyle severken ben şiirimin gönlümdeki tohumlarının atıldığını hatırlıyorum...
İyi bir kalem diğer bir iyi kalemin adresini veriyordu...Sizin sayfanızı ve bir kaç iyi sayfayı da izleri takip ederek tanıdım...
Orhan Baba - Cemal Safi - MEZARKABUL55 ...ve böyle devam eder şiir gemisinde yolculuk...