(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MASKE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MASKE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
BU RESİM URFANIN KURTULUŞU KUTLAMASINDA BAŞÖRTÜLÜ BİR ANNEMİZİ UZAKLAŞTIRMAK İÇİN YAPILAN BASKIYI GÖSTEREN BİR DELİLDİR...BU ASKERLER FRANSIZ ASKERİ DEĞİL TÜRK??? ASKERİDİR......SÜTÇÜ İMAMLARIN TORUNLARININ BİLGİSİNE.....
bliyormusunuz ben asker kızıyım gene tepkim var size...neden askere dil uzatıyosunuz anlamadım... NEDEN BAŞ ÖRTÜSÜNÜ BAYRAK EDENLERE LAFINIZ OLMUYOR...BENİM ANAM BAŞINI ÖRTERDİ BAŞ ÖRTÜSÜ İLE TÜRBANLA DEĞİL AMA NE ZMAANKİ BAYRAK EDİLDİ CIKARDI ATTI KAFASINDAN.... BEN BİR TÜRK KADINIYIM VE BAKIYORUM TÜRK TARİHİNE DİKAT EDİN TÜRK TARİHİNE TÜRBAN YOK BÖYLE BİR TERİM YOK...NE ZMANKİ BİRİLERİ POLİTİKAYA ALET ETTİ ANAMIN BAŞ ÖRTÜSÜNÜ O ZMAN CIKTI TÜRBAN...
askere laf söylerken bin kez düşünmeli hatta bazı cevrelerce adres gösterilirken ordum...yıkılmak istenirken temelden...daha bir özene davet ediyorum sizi...
bir seyin olmasi icin tarih sart mi insanlar ortunmek istiyor hamiyet hanim yazida dil uzatilmiyor aksine ortuye el uzatanlarin ellerine tarihte ne yapidigi söylenmis oluyor el uzatana bi sey yok söyleyene yukleniyorsunuz
HARİKASIN DOSTUM;BİDERBERGER,NEOCON,ZİON,İLLUMUNATİ,BLACK NOBİLİTY,....v.s lerle kurulan ilişkileri maskelemek için başörtüsü yetmiyor,yetecek kumaş da dokunamaz... Laf çok adamda ,attı mı kül bırakmıyor mangalda,ancak bir lokma et girmiyor boğazımıza, köşklerde ziyafetler çekile dursun....
Ben başımı örtmüyorum. Ama başını örtebilmek için zorlukları göğüsleyen bacılarımı takdir ve tebrik ediyorum.Hiç yok yere bir mücadelenin içine çekilmeleri içimi sızlatıyor. Aynı çirkin uygulama ile başı açık bacımın okuma hakkı elinden alınsaydı tepkim farklı olmazdı. Bir metrelik kumaşla Türk kadınlarının gözlerini bağlayarak kör döğüşüne itenler bu işten ne çıkar elde edecekler? Oyuna gelmeyeceğiz
İhtiva ve muhtevasıyla harikaydı... Tebrikler, sevgiler şair
Yüreğinizden koptuğu gibi akmış sanki... Ne güzel yürek, gönlünüz ne muhteşem. Her mısrasında bir başka güzellik akıcılığı, bir başka harika cümleler. Allah yürek duygularınızı, kaleminizi,yolunuzu aydın etsin efendim. ............ TEBRİKLER EFENDİM .................
insanlar şahsiyeti için yaşar şahsiyetimizi hiçbir zaman kaybetmemek dileğiyle...yüreğinize olduğu kadar kalem tutan ellerinize sonsuz teşekkür ediyorum saygılarla.....:)
sosyalisti demokratı türkü kürdü ve alevisi ve mistik olanı hepsi kendilerini ,yalnızca kendilerini kapsayan genişlikte bir özgürlüğün peşinde.biri kendisi için istediğini istemiyor diğeri için.işte bu yüzden hayatımızı kemiriyorlar otoriteryanistler.
Cevap hakkımı kullanmıyorum syn haykırış bu işin bir edebiyat sitesinde yapılmasından yana olmadığımı daha öncede belirttim fakat siz son noktayı ben koydum diyorsanız öyle olsun üstelik arapça eğitimi almış olmak alim olmak demek değildir...
“Cilbab” Arapça’da gömlek, elbise gibi üste giyilen giysileri ifade eden bir kelimedir. Fakat hiçbir şekilde cilbab; belli bir yerden belli bir yere kadar örten giysi manasına gelmez.
Bende size başka bir ayet söyleyelim Ey ademoğulları! Size çirkin yerlerinizi örtecek giysi ve süs kıyafeti indirdik.
7 Araf Suresi 26
dediğim gibi syn haykırış edebiyat sitesinde bu konuyu tartışmak pek yakışık alan birşey değil umarım başka platformlarda tartışabiliriz
bende size aynısını söylüyorum bahsettiğiniz ayetlerde vurgulanmak istenen başın örtülmesi değildir gögüs dekoltelerinin örtülmesidir ki bir çok tanınmış tefsirci başörtüsü kelimesi yerine gögüs dekolteleriniz örtün diyerek olayı aktarır süleyman eteş edip yüksel gibi
fakat konunun yeri burası değildir.. başka platformlarda tartışmak üzere kapatılmasında yarar vardır
kuran tahsili almış birisi olarak... cahil kalmış olabilirim. amma velakin... iyi bilmediğim konular hakkında susup dinlemeyi, konuşmamayı tercih ederim :)
kısabir araştırma yapma şansınız varsa, bir araştırın derim...
başörtüsü vahy yoluyla hz. Muhammede bildirilmiş bir emirdir.
hatta şöyle bir olay vuku bulmuştur! hz. hatice ve Hz. muhammed konuşurlerken Cebrail gelir. peygamber efendimizde vahy'in gelişinde meydana gelen olaylar gerçekleşmeye başlar. o an hz. haticenin başındaki günlük örtü düşer. cebrail gider...
bir sonraki gelişinde ise, başörtüsünün müjdesiyle gelir!
darwin kısmı pekde doğru değil zira darwin'i biraz okumak gerekiyor ama doğru tarafından evrimin aslında "insanların maymundan geldiğini idda ettiğini" söylemek asıl olarak evrimi bilmemekten kaynaklanır darwin nerede öyle birşey demiş darwinin dediği insan ve maymunun ortak atadan geldiğidir insanların maymundan geldiği değil ki evrim bir bilimsel gerçekliktir hatta islam alimleri tarafındanda bir çok yerde kabul edilmiştir...
fakat başörtüsü ile darwini nasıl bağdaştırılmış bunuda anlamak mümkün değil.. zira Türkiyede darwini okumadan yorum yapmak hele evrim hakkında hiç bir şey bilmeden şiir yazmak kötü birşey o ytüzden okumak gerekiyor...
şiir'e gelince.. başörtüsünün tarihsel kronolojik incelmesininde yapılması gerekiyor bir çok islam aliminin bu konuda başörtüsünün olmadığına dair saptamaları var yani islam bu konuda net birşey ortaya koyamıyor kimisi var diyor kimisi olmasada sorun olmaz diyor...
Sevgili Tutkun, şiirinizde her şey var ...eleştiri...yerme...dövme ..hak verme... şiiri yorumlayamam bu beni aşar...yazdıklarınıza katılırım veya katılmam bu benim bileceğim iştir... lakin fikrinizi hür olarak yazmanız beni mutlu ediyor...alttaki açıklamalar gereksizdir bence...
YARATILANI SEVERİM YARATANDAN ÖTÜRÜ *
ve
"Gel, gel, ne olursan ol yine gel, ister kafir, ister mecusi, ister puta tapan ol yine gel, bizim dergahımız, ümitsizlik dergahı değildir, yüz kere tövbeni bozmuş olsan da yine gel...
Şu toprağa sevgiden başka bir tohum ekmeliyiz, Şu tertemiz tarlaya başka bir tohum ekmeliyiz biz... Beri gel, beri ! Daha da beri ! Niceye şu yol vuruculuk ? Madem ki sen bensin, ben de senim, niceye şu senlik benlik... Ölümümüzden sonra mezarımızı yerde aramayınız! Bizim mezarımız âriflerin gönüllerindedir. "
ve ve hayat bir sınav...kimimiz kalıp kimimiz gececeğiz...sevgiyle...saygıyla...incitmeden kırmadan dökmeden... geçip gitmeliyiz...yok birbirimizden farkımız ...yok... kardeşiz ...kardeş!
sevgilerimle...saygılar...
ahlaz tarafından 2/2/2008 7:28:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
arkadaşım siz şimdi başı örtülü olmayana dolaylı yoldan edepsiz namussuz diyorsunuz.. lütfen edebinizi takınınız... "Edip dediğin adaplı olur" demişler... ayrıca başınız kapalı olmalı beyniniz değil lütfen...
tek bir şey söyleyeceğim : "Söz ola kese savaşı, Söz ola kestire başı"
Mağduriyetime rağmen Sevgili Neşter'e katıldığımı bilmenizi isterim. Meseleleri bu üslupla çözebileceğimizi sanmıyorum. Hele de dışımızda kalan ard niyetlilerin olabileceğini düşündükçe var olan durumla ilgili tam da çok dikkatli olunması gereken bir dönemdeyken.
sevgili tutkun durukan, hassasiyetinizi anlıyorum ancak içinde siyasi lider ismi geçen bir şiir hiç yakışmamış, severiz sevmeyiz o kişi t.c devletininde bakanlık yapmış bir insandır. hele siyasi gibi hakarete varabilecek cümleler kurmanız yanlış olmuş. darwinin teoremi yanlıştır ama kaçık değildir yanlışı da bulsa bilim adamıdır..
80 kusagindan babam
yürekli duruşunuzu kutluyoruz