Tüttürsün ocağımızı diye, Erken evermişti dayımı ebem… Kesildi kurbanlar,gelince fani dünyaya Recep, Çok keyiflenip,pos bıyığını burmuştu dedem...
Genç gitti dayım,verem illetinden, Kahroldu dedem,ebem,yengem,annem ve teyzem... Pos bıyıklı dedem de gidince, Kalakaldı Recep’le evde,tek başına ebem…
Tutamadı,öpemedi bayram sabahları babasının elini, Oyuncak,harçlık,cici elbise,okul çantası da ne ki..! Aldı sıcak sinesine,Recebin yetim yüreğini ebem, Koydu o sineye Recep,başını ve de minicik yüreğini…
Hasret yakınca gurbet elde,torunu ve ebemi, Tez aldık,soğuk yüzlü yetiştirme yurdundan Recebi
Soğumadan bedeni dayımın,kabirde, Verdiler kardeşleri yengemi,mahallede dul birine… İtildi,kakıldı hep Recep, Uzaktan baktı çaresiz hep, yengem, Sığındı Recep,halalarının ve ebesinin şefkatine...
Ebem,o ihtiyarlık haliyle, Ev temizlemeye gidip,aman demedi, Muhtaç ettirmedi Recep’i elaleme... Büyüdü,serpildi ezilip horlanıp, Gitti geldi askere,aslanlar gibi ve alın akıyla Recep…
Yetmedi ömrü ebemin,Recep’in mürüvvetine, Kalakaldı Recep tek başına eski bir evde… Umurunda mı elalemin,Recep’in hali, Yetişti imdadına halalarının şefkatli eli, Bulup dul bir bayan,everdiler Recebi, Vazgeçip mirastan,verdiler baba evini… Akıllı çıktı yengem,çekti çevirdi,kurdu düzeni, Sonunda buldu Recep,sıcak evi ve yemeği…
Ben, henüz çok küçüktüm Recep, Yeni tanıyordum hayatı ve insanları, Şimdi“abim”diyerek sarılışlarında, Buse kondurup,o yetim yanağına, Özür diliyorum senden,insanlık adına…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yetim Recep... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yetim Recep... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İnsanlığın yüzkarası anarşiyi retdeden yeni bir şiir de siz yazın. Geleceğimiz aydınlık olsun. Karşısındaki insana saygı duyan. Ezan susmaz, BAYRAK inmez diyen gönülleri kutlarım... ................................ Saygı ve Selamlar...
Teşekkür ederim Zülfiye hanım...Utanacak bir durum yok bunda efendim...herkesin burda olması,şiir yürekli ve şiir dostu olmasındandır...bu da takdire değer...siz de güzel eserler veriyorsunuz...selam ve saygılarımla...
Can dost um yine nemledi gözlerim.Hele ebenin temizliğe giderek Recebe verdiği sevgi ve desteğin ben takdiri ve şaşkınlığındayım...hayatın içinde neler yaşanıyor değil mi can.:(yazan yüreğine bin saygı selam ve kutlamalarımla.EMA
Teşekkür ederim Ema can...Onur verdin yorumun ve ziyaretinle eserimize...Çok da haklısın...kendi yaşantımızın dışında hiç de farkında olmadığımız ne acı ve zor yaşamlar var değil mi..?
Hisseden o güzel yüreğin dert görmesin...selam,sevgi ve saygılarımla can...
Yetim büyümek ne biliyorum Allah yardımcıları olsun tüm yetim garip yoksulların derdim ufakken ellerimi açar dua ederdim sanki kırbaç etkisi oldu başımı hiç eğmedim azmettim sabrımla hamdolsun.Yetim büyümek gözyaşlarını kalbe akıtmaktır bence anlamlıydı şiiriniz kardeşim.Hayırlı cumalar selam ve dua ile.
teşekkür ederim...nazik ve anlamlı yorumunuz onur verdi şiirime...
sizin de cumanız mübarek olsun efendim...selam ve dualarımla...
NOT:Bu manzum şiirimi,yüreği sevgi dolu şiir dostlarıyla paylaşmak istemiştim...gördüm ki,o koca yürekli sandığım şairler pas geçiyorlar...anladım ki,şair olmak lafla değil,yürekle oluyormuş...üfürmekle değil...sizin gibi duyarlı yüreklerdir gözümde şiir yürekli...gerisi sanırım oyalanıyor bu şiir fidanlığında...yüreğiniz dert görmesin efendim...
Hikayede adı geçen yetim Recep,benim dayımın oğludur...Nedense,ebemin tabiriyle "ön teker nerden gidiyorsa,arka teker de ordan gider"vecizesinin çokça da haklı olduğunu görüyorum hala Recep'in hayatında...Diyeceksiniz ki,bu kadar mı yorumun..?Onun hikayesi yüreğimde ciltler dolusu kitapların içinde saklı...Ve,sığmadı o kitaplara hikaye ve işte böyle kanırta kanırta çıktı mısra mısra,gün yüzüne,şiir dostlarının o koskoca insan sevgisiyle dopdolu yüreklerinin önüne...saygılarımla...
Evet siz haklısınız ön tekerlek nereye giderse arkası dizi filimleri gibi devam eder annenin kaderi kızına yansır zor bir hayat zor bazen susmak susuyorum çünkü şiirde kendimi boş bir alemin içinde buluyorum düşünüyorum hiç birimizin recepten çok farkı yok bazen insan anlatamıyor içindeki duyguları yanlış hayatlar yinede biz recep gibi bir nefese ihtiyaç duyan o kadar insan var ki tşk ederim saygılar
Umurunda mı elalemin,Recep’in hali, Yetişti imdadına halalarının şefkatli eli, Bulup dul bir bayan,everdiler Recebi, Vazgeçip mirastan,verdiler baba evini… Akıllı çıktı yengem,çekti çevirdi,kurdu düzeni, Sonunda buldu Recep,sıcak evi ve yemeği…
Ben, henüz çok küçüktüm Recep, Yeni tanıyordum hayatı ve insanları, Şimdi“abim”diyerek sarılışlarında, Buse kondurup,o yetim yanağına, Özür diliyorum senden,insanlık adına … çok duygulu ve bir o kadar da harika ya şiir de bazı dizelerde dalgım özdeştirdim şirle kendimi ne desem boş kutlarım böyle muhteşem kalemi saygılar sevgiler
Teşekkür ederim Süleyman Bey...eserlerinizden sizin içi insan sevgisiyle dolu kocaman bir yüreğiniz olduğunu gördüm...babama mektup ve diğer eserlerinizi yorumlayacağım...duyumsayan yüreğiniz hiç dert görmesin...O engin yüreğinize selam ve saygılar gönderiyorum...
Geleceğimiz aydınlık olsun.
Karşısındaki insana saygı duyan.
Ezan susmaz, BAYRAK inmez diyen gönülleri kutlarım...
................................ Saygı ve Selamlar...