Nedir çektiğimiz çile Gelin görün bir hele; Milyonlarca yıldır yerimiz yurdumuz Yuvamız olan sahile Otel üstüne otel Motel üstüne motel; Hepsi beton, aynı model, İşgal altında kumsalımız Yumurtlayacak yer kalmadı!...
Peşimize düştüler, Yuvamızı deştiler Azalıyoruz gün geçtikçe Tüketiyorlar neslimizi, Korkuyorum sudan çıkmaya Başımı kaldırsam Sanki karşımda düşman; Çıkmasam Havasızlıktan ölürüm, Uyandıramazlar o derin uykudan!...
Düşünmedi bizi insanoğlu Ne bulduysa attılar sağa sola Kirlendi deniz dibi Kalmadı eski yosunlar Ne yesin çoluk çocuk Nerede doğsun, Nerede büyüsün; Ne yaptık ki onlara Bu kadar mı düşüncesiz, kalleştiler?!
Şaban AKTAŞ 25.05.2014
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ Kızılağaç Beldesi Sahilleri, Manavgat - ANTALYA
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KONUŞAN CARETTALAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KONUŞAN CARETTALAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Peşimize düştüler, Yuvamızı deştiler Azalıyoruz gün geçtikçe Tüketiyorlar neslimizi, Korkuyorum sudan çıkmaya Başımı kaldırsam Sanki karşımda düşman; Çıkmasam Havasızlıktan ölürüm, Uyandıramazlar o derin uykudan!...
Düşünmedi bizi insanoğlu Ne bulduysa attılar sağa sola Kirlendi deniz dibi Kalmadı eski yosunlar Ne yesin çoluk çocuk Nerede doğsun, Nerede büyüsün; Ne yaptık ki onlara Bu kadar mı düşüncesiz, kalleştiler?!
Şaban AKTAŞ 25.05.2014
Sadece sahille kalsalar bağlar bahçeler tarlalar taş yığını oldu Bizler de nefes alamıyoruz artık O güzelim Antalya ,Mersin, çukur ova bölgesi Hatay ovası,Iğdır ovası,Pasinler ovası o kocaman Konya ovası yok oldu........ Kutluyorum duyarlı yüreği usta kalemi;Selamlar üstad
Usta sadece sahiller mi ne daglarımız ne baglarımız ne de ovalarımız kaldı sadece bizde mi hayır mekke medine bile gökdelenlere teslim imar var güya ne plansa eskiden plansız alanlarda bir güzellikva vardı ha şunuda yazmadan geçmeyeyim siz hiç Bodrum sokaklarında gezdiniz mi yazmaya elim varmıyor saygı ve selam ile...
öncelikle memleket ve doğa duyarlısı asil gönlünüzü kutlamak istiyorum... bilmem bu ülkede kimin kıymeti kaldı? sadece karettalarmı madur... bir ocakta 301 kişiyi katleden, uyanış hareketlerinde halkımızı polislere vurduran ve arkasından ÖLMÜŞTÜR GEÇMİŞTİR gibi bir anlayışla insana saygısızlığı olanlara ne demek lazım... taraf olanlar mutlu, taraf olmayanlar bertaraf ediliyorlar...karettaların yanlarında esamesi bile okunmuyor. binalar yapılsın, paralar doldurulsun...vs. vs... yine asabım bozolacak özür diliyorum hocam... tebriklerimi ve saygılarımı iletiyorum...HŞT
Aşağıdaki haber örnek teşkil eder umarım ve sevimli hayvanların korunması için daha geniş kampanyalar başlatılır ve yaşama alanları daratılmaz. Saygılarımla.
''Caretta Carettalar Denizle Buluştu Nesli tükenme tehlikesi altında olan Caretta Caretta ve Chelonia Mydas deniz kaplumbağalarının yavruları, Samandağ sahilinden denizle buluşturuldu. Caretta Carettalar Denizle Buluştu
Nesli tükenme tehlikesi altında olan Caretta Caretta ve Chelonia Mydas deniz kaplumbağalarının koruma altına alınan yuvalardan çıkan yavruları, Samandağ sahilinden denizle buluşturuldu.
Yeşil kaplumbağa olarak bilinen Chelonia Mydas ve Caretta Caretta deniz kaplumbağalarının korunaklı yuvalarında doğan yavrular, Hatay Valisi Celalettin Lekesiz ve protokol üyelerinin katıldığı etkinlikle denizle buluşturuldu. Burada konuşan Lekesiz, Samandağ sahillerinde bin 200 yuvanın oluştuğunu belirterek, “Bunlardan 60 bin yavru çıktığını ve bu yavruların 45 bininin denizle buluştuğunu tespit ettik” dedi. Dünyayı güzelleştiren değerleri korumanın önemine dikkat çeken Lekesiz, “Sadece bu dünyada insan yaşamıyor. Nesli tükenmekte olan Caretta Caretta ve Chelonia Mydas yeşil kaplumbağaları insani olarak korumamız gereken canlılardır. Bu kaplumbağalar ilimiz ve ilçemiz Samandağ için çok önemlidir. Bunların korunması için MKÜ’nün oluşturduğu bir birim var. Samandağ Kaymakamlığı, Samandağ Belediyesi, Çevre Koruma Derneği, Samandağ halkına ve kaplumbağaların korunmasında emeği olan herkese teşekkür ediyorum” diye konuştu. Sabahın ilk ışıklarında düzenlenen etkinlikte, yüzlerce kişi kaplumbağaların denizle buluşmasını izledi. Etkinliğe Vali Lekesiz’in yanı sıra Samandağ Kaymakamı Süleyman Özçakıcı, Garnizon Komutanı Metin Gezer ve Samandağ Belediye Başkanı Mithat Nehir’in yanı sıra çok sayıda davetli katıldı.''
Peşimize düştüler,
Yuvamızı deştiler
Azalıyoruz gün geçtikçe
Tüketiyorlar neslimizi,
Korkuyorum sudan çıkmaya
Başımı kaldırsam
Sanki karşımda düşman;
Çıkmasam
Havasızlıktan ölürüm,
Uyandıramazlar o derin uykudan!...
Düşünmedi bizi insanoğlu
Ne bulduysa attılar sağa sola
Kirlendi deniz dibi
Kalmadı eski yosunlar
Ne yesin çoluk çocuk
Nerede doğsun,
Nerede büyüsün;
Ne yaptık ki onlara
Bu kadar mı düşüncesiz, kalleştiler?!
Şaban AKTAŞ
25.05.2014
Sadece sahille kalsalar bağlar bahçeler tarlalar taş yığını oldu
Bizler de nefes alamıyoruz artık
O güzelim Antalya ,Mersin, çukur ova bölgesi Hatay ovası,Iğdır ovası,Pasinler ovası o kocaman Konya ovası yok oldu........
Kutluyorum duyarlı yüreği usta kalemi;Selamlar üstad