MAYA
Ey şair;
En zor anlarda bir ışık olma, Bir kuru dalda filiz açma çabası değil mi sendeki. Hani, Tüm olumsuzluklara rağmen tuvale vurulmamış o rengi bulma Elde ne varsa çalma çabası karaların üstüne. Biliyorsun sen, Tuvale vurulacak renklerin en mavisi, en yeşili, en pembesidir umut Hatta en beyazı, saflığın ve temizliğin Peki, Kolay mı o rengi bulmak, Onunla olmak? İşte o zor. Ama imkansız değil hani. Ara! Yüreğin götürür seni. Biliyorum Şairsin, Adı UMUT göğüs kafesindeki her iniş çıkışın. Ve bir adım önde yarınlara o her bakışın. Anlamak isterdim ve hatta görmek Yarını seninle, umutla örmek Ne var bugün gözlerinin ardında Ne görüyorsun Oğuzların yurdunda Nerede saklı umutlar, Nerede renklerin o ahenkle dans edişi Nasıl görüyorsun hal ve gidişi. Sustun, anladım Parmaklıklar ardında umut Prangalar vurulu ayaklara Ve eller kelepçeli, şimşek düşmüş kucaklara Kalem neden hep umuda yazar bilir misiniz? Neden hep sevgiyedir tükenen zaman, harcanan kağıt? Ve neden susmaz buna rağmen analarda iç yakan ağıt? Cevap basit oysa Yazmıştı şair, sağırlar duysa. Öyle bir yürek işte; Her yeni merhabada sevgi mayalamak ister tüm yüreklere Ne duruyorsun? Yanında ol, asıl küreklere Hadi, Her seferinde “Bugün tutmazsa yarın tutar” umuduyla. Sakın kirlenme, kirletme Unutma ki her kir çıkmaz Zemzem de olsa suyla Cemil YILDIZ 11.04.2014 |
bittabi ki sairdir.. vu dahi.. daniskasidir..
rahmetli mazhar osman.. mudavimlerinin.. ic burkar.. hazin yasam oykusu.. dusme nedenlerini anlatirken..
mazbut kendi halin de bir yasantisi varken.. birgun cikip..
ben sair.. ben ressam.. ben mebbusum demiye baslarlar..
hakikat.. bu meyanda caba sarfedip.. aday olur secilirler.. hatta ve hatta reisi cumhur bile olurlar.. resim heykel yapip.. siir yazar.. eser diye yutturup.. hayran kitlesi bulurlar..
sonra bu da onlari tatmin etmemeye.. kablarina sigmamaya baslarlar..
ben seyh uryani hazretleriyim diye.. soyunup.. anadan uryan gezmiye baslarlar..
ve fakat.. cahil cuhela arasin da murit bulup.. yine halki ikna ederler..
an gelir resul oldugunu iddia eden bu zevat.. kendisinden ziyade halkin uydurdugu menkibe ve mucize ile.. himmetine siginir.. sefaat talep eder topluluklar uzerinde ki basarisi da onu tatmin etmeyip..
ben yukarida ki ulu makam.. ulvi merciyim.. der..
iste o vakit alip bize getirirler.. der.. unlu hekimimiz..
gercekten de..
su uc seyin temel alt yapi laf ebeligi.. vu yalana dayanir.. siyaset falcilik ve sairlik sermayesi martaval olan sanat dalidir..
tum bu evreleri layiki ile yerine getirdikten sonra..
izi sira gelecek olanlara..
isik kandil olur.. nush vu dialektiki..
cok afedersiniz.. apartuman gibi ust uste.. bi uyak bi kifa.. bi ritm bi armoni.. bi ahenk..
soz obekleri ile laf sisirir..
guruh ile kiyaslandigin da..
nispeten.. basarili olsa.. dahi.. noksani oldugu.. su goturmez tabak gibi orta da..
umarim birgun cikar bizim yilan bizi sokar..
gibi teorik siir yerine..
dilerim biri deligi tikar..
aksi takdir.. bizim yilan bizi sokar..
gibi.. analitik geometri.. vu dahi pratik zeka barindirir.. siire gecis yapip..
her eski kasar.. bozuk sutten yapilir.. tur.. toplumsal infial yaratir.. tesbih.. mumkun mertebe kacinilarak..
gerekir ise arak.. icilip..
dile kivtaklik.. hareket serbestisi kazandirir.. ise ki sayet..
engelli engelsiz.. turlu etaplar da.. kupaya kosar.. bir rahvanimiz olacagi..
yetistirildigi takdirde.. deste tozkoparan.. serbes grekoromen.. bas altina guresir.. sairimiz olacagi su goturmez gibi..
bende yalan olmaz.. bende her sey harbi.. sutte leke var bende yok..
ozelime mesaj atip.. ne olur bizim siirlere yorum yap parasi ne ise verelim.. evet sairdir desen olurmusun be adam deniyor..
ben anurcu degilim.. ben sair olmuyana sair demem..
sair olan birine de hayir sair degil dersem.. alimallah kul hakki.. ben de kil cikmaz.. bende ne ise o..
bu fasulye ile de.. bu bu..
nobel edebiyat odulune aday..
ulkemizi turlu yarismalar.. basari ile temsil edecegine inandigim..
bu icerim yaglarini.. sipir sipir eriten.. duygu girdabi yuzdurur..
bu esi menendi zor teskil edilir.. edilse de mamul olup..
urun olamaz..
bu sinei millette.. simdiden murc cekic ile kazinmis..
bu her satiri feyz aldigim dokuzuncu harika siiri alkisliyorum.. yuu fayn may lav yuu in portofiniooo.. ah portofiiinooo.. vecdimi bagislayin.. gonlum dansediyor bugun.. turk siiri aradigi sairini buldu nihayet..
kirk yildir bir kac eften puften disin da..
layiki ile urun vermemis turk siirine olan susuzlugumuzu giderdiniz..
iyiki varsiniz.. yurek ses susmasin..
siyaset din ve ask sevi.. kisir dongusu..
fasit dairesi icre debelenen turk siirini.. sanat tartismasi.. siir sair tartismasi icre cekisi..
saksi oturtur gibi uc bes kafiyeye.. sekle muhtevayi kurban etmeksizin..
bu kulagimizda lokum.. dimagida afyon kaymagi etkisi yapar..
hafizadan tasmotorunun sokup kaziyamiyacagi.. asirlara meydan okur.. sanar kere sanat calismayi tebrik ederim.. eyikine varsiniz.. aziz ve necip ulkem sairleri.. yurek ses susmasin saygilar.. derin hormetlerimle..
imza:fakir.. siir sair arastirmalari.. anabilim dali.. edebolog edebititisyen.. sayir yazar elestirmen sosyolog etnomorfolok..