(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AHH AHHH !.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AHH AHHH !.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yaşasın kötülük...Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun çok hoşuma giden bir şiir'ini paylaşmak istiyorum... KİMİ... kimi güneşle düşünür Van Gok olur. kimi yağmurla düşünür Şopen olur. kimi iki kere ikiyle... Aynştayn olur... kimi de sadece insanlarla düşünür ama sadece insanlarla işte o eşşoğlueşşek Adam olur ADAM... ben değil şair öyle diyor...aslında bizler kazıklana kazıklana insan olmayı öğreniyoruz bu bir...ikincisi üstad eşşek olmak hiçte yabana atılır bir şey değil...en güzel otların olduğu çayırları eşşekler bilir...ben var ya ben etrafımda insanım diyen mahlukatları gördükçe eşşek kalmayı tercih edenlerdenim...bana eşşek olduğumu hatırlatan şiir'in için sonsuz teşekkür...saygı ile
HEM GÜLDÜM,HEM DÜŞÜNDÜM,KADİR KIYMET BİLEN DOSTLARI TAŞIMAK ŞEREF,FAKAT BAZEN İNSAN EŞEKLİK EDİP ŞEREFSİZİ DE TAŞIYOR,YERE KOYDIĞUN ANDA OFFF .......... DİYOR...SELAMLAR..
estafurullah.asıl eşşek sizin gibi dostu kaybedendir.hayat hep böyle değilmidir zaten.şiiri okurken kendimi gördüm sanki valla sanırım o eşşek bölümüne galiba bende giriyorum.ama olsun gocunmuyorum kul bilmezse allah bilir önemli olanda bu değilmi zaten.yüreğinize sağlık.saygılar.
ve yüzyıllık bir çınar gibi, durmak zor şimdi karşında, birşeylere tutunmadan dim dik ve boyun bükmeden yokluğuna. Ve kolay değil yokluğuna alışmak, yokluğunu damarlarında kanı kurumuş bir ölü gibi bir daha olmayacak saymak.Çaresizliği buram buram ciğerlerine almak solumak. Ve sen manolyam kolay değil seni kaybetmeyi göze almak, yufka yüreğine hüzünler ekmek. Ve manolyam alışık olmayan masum yüreğine taş gibi yürekli olmak sırt dönüp kavurucu sıcağa karşı yürümek her şeye küserek karanlıklarda kaybolmak Ve sen manolyam gittin ve kolay değil kemiksiz dilin yalansız dönmediğini bir daha bir daha anlamak. Zor manolyam yeni doğan bir hüznün yeniden doğuşunu seyrinde kalmak.Ve asırlık çınarların devrilmeden öldüğünü sana duyurmak. Hasretinin göğüste sayısız acılarla gürlediğini sana duyurmak, ismini dağa taşa bağırmak.Haydi git manolyam ne gönlüme yakın ol ne yüreğime ırak...
Kutlarım yüreğine saglık .... sen yine aynı ol sakın değişme kaybeden sana ihanet yanlış edendir bir kaybettinse bin kazanansın Allah yolunu kutlu yüreğini nuretsin mutlu kal
Sanki kendimi gördüm mısralarda... Lakin eşşekliği kabul etmiyorum... Sitem ve kahrım da yok vefasız nankör olanlara... Ben varsa hakkım onlarda (Ki; var olduğunu biliyorum) Ne helal ne de haram ediyorum... Sadece Allah'ın yüce adaletinin olduğu güne bırakıyorum. Bence siz de öyle yapın değerli kardeşim. Yüreğinize sağlık. Esen kalınız.
Adama insan ol verme bir an fırsat, Başına ya taç olur ya da musibet, Alay edip gülen hiç alır mı ibret, Vakitsiz nasihatin sonu fos çıkar...
Tarihi geç lafa kar etmez hiç lügat, Herkeste yüz varda kim halde yok sürat, Ar bilmez yüzsüzü zorla dize getir, Ne kötek nede laf boşa bil! fos çıkar...
Eş dostu geç öz babana ki güvenme, Ağır ol taş gibi her lafa yeltenme, El ver düşmüşe de sakın ha yüz verme, Zamansız her feryadın sonu fos çıkar...
Serbest tarza güzel bir örnek olan şiiriniz bazı mısralarda muğlâklaşmış. Her ne kadar “şiirin manası şairin karnındadır” sözü meşhur olsa da, yine su gibi akan bir mana yine ona uygun bir havza boşalmalıdır. Bir nefis muhasebesi tasviri çizilmiş şiirinizde. Fakat hak etmeyenleri sevip hak etmeyenlere değer verirken siz insanlığın gereğini yapıyorsunuz. “Demek o kadar aptal, o kadar Eşşekmişim....” derken kendinize haksızlık ediyorsunuz.güzel duygularınızı şiir iradesinden gelen nakış ipleriyle dokumanızı, asla uygunsuz bir kelime ve mısraya yer vermeyip şiirinizi tam şiir mantığına uygun örmenizi tavsiye ediyor, yeni güzide şiirlerinizi bekliyoruz. Selam ve sevgiler.
Yokyok ,iz bir kez dah düşünün bence. İYİLER HER ZAMAN KAZANIR AMA ŞİMDİ KAYBEDİYOR OLABİLİR. Bu da önemli degil zaten.Önemli olan genişzamanda kazanmak. Şimdiki zaman zaten şimdikilerin zamanı degil mi?
insan zamanlan fark ediyor ama hic bir sey geç degil kutlarim ve essekmisim diye de dusunmeyin o sizin iyi niyetiniz den faydalanmak isteyenlerdir saygilarimla
Estafirullah efendim siz her şeyi yapmışsınız bilmeyenler utansın ama bu iyilikler karşılıksız kalmaz bekleyen derviş muradına ermiş derler.... Saygı ve sevgilerle ............
Bir yüreğin duygularıyla kendini eleştirmesi ne kadar büyük bir cesaret ister
Ebeveynimiz bize dürüstlüğü ve insanları sevmeyi öğretti Ama nereden bilebilirdik ki bu meziyet dediğimiz davranışlarımızı artniyetli insanların basamak olarak kullanıp zirveye tırmanıp bizi ezeceklerini Hep böyle oldu Yürekten kutlarım Sevgili ozan bu özgeçmiş daha iyi şiirleştirilemezdi Hayranlıkla okudum
Ezilen oldum diyorsun yani kısaca.Ben kendimden de çok şey buldum düşüncelerinde.Boşver üstadım.Ezilen olalım.Zalimin zulmü varsa sevenin Allah'ı var unutma.Sen bildiğin yolda devam et.Vefasızlıksa karşılığı,varsın olsun.Vefalı Dost bizden iyisini bilir nasıl olsa.
Kendinize haksızlık etmeyin değerli ozan,iyilikler her zaman nedense kötülükle karşılık bulur oldu,yıllarca sırtınızda taşırsınız bir kez yere bıraktığınızda sizden kötüsü olmaz.Boş ver kardeşim iyilik yap denize at balık bilmezse Halik ( Yaradan)bilir demişler,bize taş atana biz yine ekmek atalım Rabbim mükafatını bizlere verecektir,ellerimiz boş dönmeyecektir Mevlamın huzurundan.Kutlarım.
Hayatın gerçekleri acıtırmış bazen değil çoğu zaman yiğenim. Bütün yaşananları "KÂR" hânene silinemeyecek katiyetle kaydet ki, şikâyet edecek yeni ortamların zuhuruna yol verme. Gözlerinden öptüm babam.