Beni vaktinden önce öldürecek nedenle ölme vaktimi bir hayli geçirip daha cok yaşatacak sebebin aynı olması bir şaka olmalı! Aklımın kendini akledemediği, kalbimin içine sindiremediği bu halin izahını söyleyebileceğim bir cümlem yok. Sorsam cevap, cevaplasam soru oluyor kabilinden yaşıyorum. Birileri gibi oradan oraya savrularak ölmeli mi yoksa olduğu kadarına kaderimdir, razıyım diyerek yaşamalı mı? Malum bir kararım yok!
Değerlendirme!
İçine sabah sızan bir karanlığın suskunluğudur bazen hayat. Biraz hayta, biraz nobran ve hep akışkan. İleri derece de umut, ısrarla tamahkar. Şimdiden sonra yaşanılan bu an, iyiliğe icabet etmenin gereğidir. Ve artık kimse Allah’tan başka Rab edinmemeli, helalini haram kılan zihniyetleri ezmelidir. Birde hevasının havasını teneffüs ettiği halleri, şah damarının hükmedenine teslim edip içinin karanlığına sızan sabahı buyur etmelidir!
Rüya
Ben, Sen, O bir hayatın rüyasından bir rüyanın hayatına doğrulmayı diliyoruz! Umudumuz hayrımız olsun diye yol yordam arayıp sonraki nefes için, aldığımız nefesi veriyoruz. Ah ettiğimiz her dünün nedametine unut, Allah dediğimiz anın yarınına umut derken mutlu oluyoruz. Rüyamızı riyasız belleyip yordurmaya hamlederken hayatımızın hukukundan bihaber kalıyoruz. Öldüğümüz gün bu hayatın asıl rüya olduğunu anlıyacağız ama!
insan
Vakti kıt kanaat yaşıyorum bir lahza mutluluğu bulunca ve saçıp savuruyorum ömrün sermayesini bazen bir derin derdin diline düşüp konuşulduğum da!
Sahi insan toz zerresi kadar hükümranı değilken neyine efelenir de kendini rüzgarı zanneder hayatının bilmiyorum. Yaşadıklarını bile bilip anlamanın acziyetinin mahcubiyetiyken nerden bilip sezinleyebilir ki kati bir yarının hikmetlerini?
Doğrusu akledip, akil olmayı tercih ederek sustuğunda ancak birazcık varız galiba!
Ben senin temenni ettiğinin temennicisi olduğum için ve sen benim temenni ettiğimin temennicisi olduğum için çok kardeşiz. Bu bir iyilikse Allah bize yardım edecek değilse hesabını soracak. Öyleyse neyin nisbetini yapıp hangi içerinin okuyucusu olacağımıza karar verelim! Mesela hep birlikte önce bana dua edip iyiliğimi dileyelim. Sonra yeniden bana bakıp ne kadar iyi olmuşum bir kontrol edelim. Sonrası iyilik sağlıktır!
İyi olacaktı!
Bugün de kendini saklayıp sırlayan bir yarının peydahlısıydı hayat. Astarsız bir mutluluk gibiyken aniden yaraları açılan bir gece oluverdi! Ölseydim bugün iyi olacaktı. Kimsenin kırıp döktüğü olmaksızın sus payeli bir masum olacaktım. Olmadı. İçime ağladığım keşkelerimle tövbe edebilseydim kalbim bende kalacaktı. Artık vakit çok geç bir yalnızlık ve her yer çok kalabalık bir ıssızlık. Beni bulmam artık imkansız!
Ne garip! Her iyi olanı uçsuz bucaksız sevecekken ani bir rüzgarla ters yüz oluyor her kötü tarafından yerle yeksan olup üzülüyorum. Arınmak istiyorum dünün kirinden pasından bir göz ışığı yakıp umutlanıyorum yahşi bir yarına, bir dal kırılıyor içimde, bir ateş düşürülüyor gönlüme silme cehennem oluyorum. Ve adına kaderimdir deyip oturmam tembihleniyor. Kaderimin ne olmadığının gerçeğini söylememe az kaldı ama!
Herşeyi ancak misli misalince bilip söylebildiğimiz bu hayatın acziyetindeyken, kendimizi tanrı zannetmemiz ucubeliğimizin ta kendisidir. İnsan olmak bu yüzden biraz da gayri insaniliktir! Bu belirtisiz isim tamlaması gibi hayatın öznesizi de ben-imdir. Bu yüzden kendimi bağışlayıp herşeyin misli misalinden beri tutmayı diliyorum! Ve bu sebeple bardağı taşıran damlanın, her bir damlanın vebali olduğunu bilip bildiriyorum!
ana söylediklerimdir senden işitmeyi umduğum ve senin gözlerindir bakıp gördüğü kalbimin ey hayat! Sana ne verdimse aldığımdır ve ne aldımsa verdiğimdir. İyilikse ikramım, senden gördüğüme say, bir kemlikse karnın büyüktür yut isterim. Ey hayat; Sana söylediğim, yazdığım ve yürüdüğüm yolların da kaydı tutulur. Senin bana söyleyip, yazdırdığın ve yürüttüğün yollarında. Seni yaşadığım kadar sende beni yaşayansın çünkü...
Tıklım tıklım dolup birçok iyiliğin muhabbetiyle yaşamalı insan. Kederlerini kestirme yollardan çıkararıp düze haletmeli bir yandan. Öldüğü heranın yiğit bir doğumu olduğunu söyleyebilmeli zamana. Kalplerin içinde olup biteni görmek, duymak, hissetmek için kalp gözüyle bakmalı mesela. Birde iyi türküler dinlemeli ve iyi atlara binip gideceği vakit ağlayanların gözyaşlarıyla temizlenmeli geçmişi ki gittiğine değsin!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İzomorf şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İzomorf şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Paylaşımınızı beğeni ile okudum sözleri çok etkileyici kutlamamak elde değil kutlarım başarılı çalışmanızdan dolayı yüreğine ellerine saglık hep böyle değerli vede güzel paylaşımlar buluşalım nice şiirlere
Paylaşımınızı beğeni ile okudum
sözleri çok etkileyici
kutlamamak elde değil
kutlarım başarılı çalışmanızdan dolayı
yüreğine ellerine saglık hep böyle
değerli vede güzel paylaşımlar buluşalım
nice şiirlere