zılgıt sesleri ile tüfek sesleri yine karıştı birbirine önceden de karışırdı zılgıt sesleri ile tüfek sesleri birbirine
tahta kapı aralandı sesler ufaktan ufaktan uzaklaştı gözyaşları yanına kâr kaldı yatağında az önceki doğumundan kalan kana baktı
...ağladı, ağladı, ağladı...
aynı kadın önceden de hep ağlardı gözlerini dikip geride kalan kana bakardı üstelik gözyaşları yanına kâr bile kalmazdı
göğsünden gelen ilk bebe sütü annegözyaşı karıştı birbirine al sana koklamadan öpemeden büyütemeden verdiğin söz
gün olmadan gecedoğacak her gün güneş yok artık ay; bir gelin duvağının üstüne doğacak ama kimbilir k a ç yaşında ve ne z a m a n
II.
şimdi sana sorarım k a d ı n?
yıldızlar BerdêLLL diye üstüne mi yağacak, yalandan yalandan yoksa senin için sızlarken yine zılgıtlar mı çalacak
kaç yaşında gelin olacak verdiğin o bez parçası elinde şekerle mi bir köşede oturtulacak öbür çocukların yanına oyuna mı çağrılacak biten kan davası için oyuncak sandığı altınlara mı boğulacak...
silah seslerini duyuyor musun zılgıtlara karışıyor
git hadi git sende bir şeker versene gelinin eline sonra da çek bir zılgıt şöyle derinden, derine durma hadi g i t kadın
III.
ben uzaktan izliyorum zılgıtlara karışan silah seslerinizi yıldızları vuruluyor bazen yere düşürüyorlar son nefeslerinde berdêL diyorlar sonra sönüp sönüp gidiyorlar
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BeRdêL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BeRdêL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tavan arasında dolaşmayı seviyorum. Hangi mücevherler insanı karşılar bilinmez. Bakarsınız ceviz bir sandık çıkar karşınıza. İçerisinde klasik değeri olan eşyalar. Üzerlerine gül ve orkide serpilmiş. Mis gibi parfüm kokusu kalıcılığı simgeler. Hangi marka saat, zaman mefhumuna nokta koyar. İmitasyon çağında az buz mudur bunlar?
Berdel bir yara. Ne ki cerahat yapmış artık. Törerizm kavramlaştırma olarak hoşuma gider. Hani bir sözlükte yanına bkz. Terörizm şeklinde iliştirseniz ironik bir duruş sağlamaz mı acep? Evet berdel bir yara, gönülleri delmesi gereken. Törenin bir ortaçağ zindanı vurgusu yaptığı durumlardan biri.
Yüreğiniz susmasın, kaleminiz daim olsun dilerim.
levent taner tarafından 12/9/2014 2:36:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
Cahiliyye toplumlarına has, kız evlatlarının cezalandırıldığı, hatta çocukluklarının çalınarak katledildikleri vahşet bir durum, başka ne denebilir ki, tüylerimizi diken diken eden bir mezalim...
Ülkemizin utanç veren gerçeklerinden yalnızca bir tanesi berdel. Ne yazıkki bir öküze eşdeğer görülüyor kadınlarımız. Alınıp satılıyorlar ne yazıkki.
Ve davidoff şu fotoğraftaki küçük kız çocuğu. Kaç kez kurban olurum gözünün yaşına dedirtti bana biliyor musun. Seninde emekçi kadınlar günün kutlu olsun.
Sayın sevgili şiir dostum mükemmel bir şiir. Duygular hisler ve anlatımlar su gibi. aktığı bir zaman.işte o zamanın meyvesi olan. eseri Kutluyorum ve başarılarınızın devamını diliyorum. Selam ve saygılarımla.
Berdel bir yara. Ne ki cerahat yapmış artık. Törerizm kavramlaştırma olarak hoşuma gider. Hani bir sözlükte yanına bkz. Terörizm şeklinde iliştirseniz ironik bir duruş sağlamaz mı acep? Evet berdel bir yara, gönülleri delmesi gereken. Törenin bir ortaçağ zindanı vurgusu yaptığı durumlardan biri.
Yüreğiniz susmasın, kaleminiz daim olsun dilerim.
levent taner tarafından 12/9/2014 2:36:09 PM zamanında düzenlenmiştir.