KİBİRSİZ ÇİÇEKLER yahut SOKAK KADINLARIGül değilsin, bülbüller âşık olmaz ki sana, Saksılarda süs olmazsın, karanfil değilsin. Mor menekşe gibi kokmazsın, Hanımeli gibi nârin de değilsin, Lâleler gibi şatafatlı tarhlarda da görünmezsin. Sen kaldırım kenarlarında yetişirsin kendi kendine, Ne ekmek, ne su istersin, Sırtında sokakların tüm cefâsı; Ve en güzel renkleri sunarsın insanlara nazsız, niyazsız Akşam sefâsı... Yüreğin, ay ışığında özgür, Sevdân, gözlerinde mühürlü kalmış bir anı, Mutluluk; yıllar önce şöylesine bir görülmüş Ve çoktan unutulmuş bir düş. Alçak gönüllü, kibirsizsin, dahası Kaldırım kenarlarının rengârenk süsüsün Akşam sefası... Ünal Beşkese |
Kadınlar gününde, süslü cümlelerle pek değerli kadınlara da şiirler yazılabilir elbette. Kim değerli kime göre değerli bilinmez tabi. Birileri baş tacı yaparken bir kadını, bir başkasının bahçesine girdiğinde ezilebilir başı. Herkes kendi yüreğinde ve kendi alanında değerlidir ve başkalarının gözünde ki değer, değişkendir bana göre.
Bir kadın, başka birinin ya da birilerinin gözünde ki değerini yitirdiğinde, özüne dönüp orada ki gücünden beslenerek onuruyla yürümeye devam etmeli. Değer dediğimiz olgu, insanın kendi içinde ki kaynaktan beslenir. Yansıtabildiğimiz ölçüde başkasından da bize döner. Biz belirleriz aslında değerimizi ve kimse yerle bir edemez, öz saygımızı. Sadece denerler, içlerinde ki olumsuz renklerle bizi koyu renklere boyamayı.
Değerimizin farkındaysak uzaklaşırlar bizden. Önceden belirlenmiş özel günler, sıradan insanlar için çok şey ifade eder. Çünkü sevgi ve ilgisini kendi belirlediği sürelerde belirtemeyen insanlar, çoğunluğun içinde hareket ederek belli etmeye çalışır. Özel kılmaya çalışır kendisini ve diğerlerini. Özel olduğunu hisseden ve hissettirebilen insanlar ise milyonlarca yıldız dans ederken gökyüzünde, eşlik eder onlara bazen tek başına bazen sevdiği birileriyle.
Kadınlar gününde, belki de şiirlere davet edilmesi düşünülmeyecek akşam sefasına şiir yazmak bence hem sıra dışı olmuş hem de çok iyi olmuş. Bazen onay görmeyen bir çiçek, onay görenlerden çok daha masum gözlere sahip olabilir.
Şiirlerin eli dokunmalı zaman zaman, çoğunluğun dokunamadığı yüreklere. Bu şiirde dokunmuş bence böylesine sıradan bir günde, hassas duygulara.
Saygılarımla.
hayal deniziii tarafından 3/8/2014 9:21:45 AM zamanında düzenlenmiştir.