(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GELİN DOSTLAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GELİN DOSTLAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Harika! Baştan sona çok güzel bir şiirdi. Düşünerek, severek okudum ve dersimi de aldım. Sizi ayakta alkışlıyorum. Çünkü beni en iyi ifade eden dörtlüğü yazmışsınız.
"Bırakalım sağı, solu, Terkedelim çıkmaz yolu, Kendinize atman golu, Gelin dostlar, gelin dostlar."
Budur işte! Müslüman kendini ifade etmek için hiçbir ideolojiye ihtiyaç duymaz. Çünkü ben Müslümanım dediğinde her bakımdan dünyaya bakışını, yaşam biçimini tanımlamış olur. Zaten İslam da eksiltme ve azaltma kabul etmez. Hiçbir ideolojinin varlığına kendini tanımlamak ve tamamlamak için ihtiyaç duymaz. İnsanlar ahkam ayetlerini bilmediği için ve kitap, sünnet, icma, kıyas öğrenmediği için eksik kaldığı yerde kendini bir ideolojiye adapte ederek tamamlamaya çalışıyorlar. Bu handikap İslamın küfür olarak gördüğü idelojilere saplantı halinde inanmalarına neden oluyor. Oysa bir yaprağın düşüşü bile Allah'ın takdiri dışında değilken; Allah'ın ekonomiyi, hayatı, felsefeyi, siyaseti haşa bilmediğini kim, nerden çıkarır anlamıyorum? Örneğin çevreci olmak için çığırtkanlık yaparak etrafı yakıp yıkmaya hiç gerek yok bir Müslüman için. Kıyamet kopacak olsa bile elinizdeki fidanı dikiniz hadisi şerifini hayatına katsın yeter de artar bile. Ya da Merhamet etmeyene merhamet olunmaz, ne demek öğrensin, uygulasın bütün canlılara merhamet eder. Bunları bilmeyen elbette kendine farklı ideolojilerden çevrecilik ithal eder.
Velhasıl Müslümanım dediğimde kendimi her bakımdan tanımlamış hissediyorum. Bu dörtlüğünüzü çok ama çok beğendim.