Bâde-i aşk-ı muhabbet billâh hayalin ey serv-i hirâmânım Gamze-i inci mercan-ı dil-i şahanem kerem eyle çık da gel Müjgânı ok ey kaş-ı kemanım Saçılsın cihâne gül ü sümbül ü leylâk… İrem eyle çık da gel
…
Mest olsun sermest olsun peymaneler gönülde ol dilber-i rânâ Hikmet-i aşk… maşuka cilve-i naz aşıka suz-i dil dök sâki Şifa-i dil ol dilber-i cânâ Dem-i encâm tesir-i mey bihuş eder mest-i sevda olan Bâki*
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Aşıkname şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Aşıkname şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Terkiplerin güzelliğine bakar mısınız? Divan edebiyatını yok sayanlara kızıyorum. Böylesi bir güzelliği yaşatan o engin bilgeliğine teşekkürler güzel öğretmenim.
sizde gönlünüzün güzelliğini ifade ediyorsunuz sağolasınız iyi ki varsınız değerli şair Veysel dost teşekkürlerim hayata kattığınız cümle güzelliklere saygılar selamlar...
gönlün güzel Ahmet hocam sağolasınız iyi ki varsınız teşekkürlerim değerli yorumunuza hayata kattığınız cümle güzelliklere sevgi saygı selamlarımla..:)
gönlünüzün güzelliği sağolasınız iyi ki varsınız değerli şair yok,sul dost yazma nezaketinize hayata kattığınız cümle güzelliklere teşekkürler sevgi saygı selamlarımla..:)
Selam sevgi ve saygılarımla kutladım paha biçilmez emeğinizi...