BİR YAS VAR YÜREĞİMİZDEŞiirin hikayesini görmek için tıklayın EMEVİLER KİMDİR? Emeviler Dört Halife Dönemi’nden (632-661) sonra Müslüman Arap devletine egemen olan hanedandır. Hz. Ali’nin 661’de öldürülmesinden sonra başa geçen Emeviler, 750’de Abbasiler tarafından yıkılıncaya değin hüküm sürdüler.
Emevi hanedanın kurucusu Muaviye, Mekkeli Kureyş kabilesine bağlı Ümeyye ailesinden geliyordu. Emeviler, ailenin adından dolayı Beni Ümeyye olarak da anılır. Muaviye, Hz. Ömer döneminde 641’de Şam valisi olmuş ve Suriye’yi denetimi altına almıştı. Muaviye, 656’da başa geçen Hz. Ali’nin halifeliğini tanımadı ve onu üçüncü halife Hz. Osman’ın öldürülmesinden sorumlu tuttu. Hz. Ali, Şam valiliğine bir başkasını atayınca da çekişme savaşa dönüştü. Muaviye, Sıffin Savaşı’nda (657) yenilmek üzere olan askerlerinin mızraklarına Kuran yapraklarını taktırdı v böylece Hz. Ali’nin ordusunu durdurdu. Halifelik sorununu savaşla değil hakeme başvurarak çözmeyi önerdi. Ne var ki Muaviye’nin hakemi Hz. Ali’nin hakemini ikna ederek Muaviye’yi halife ilan etti.Söylenen şudurki Hz.Ali’nin hakemi ile Muaviye’nin hakemi anlaşdıktan sonra Hz.Ali’nin hakemi orduların önünde yüzüğünü çıkartarak Hz. Ali’yi halifelikten aldım der.Aynı şeyi yapması beklenen Muaviye’nin hakemi masadan yüzüğü alır ve ben Muaviye’yi halife yaptım der.böyle ufak bir hile ile Hz. Ali halifelikten indirilmiş olur.Hz. Ali bu sonucu kabul etmemekle birlikte denetimindeki toprakları yavaş yavaş yitirdi ve bir süre sonra da öldürüldü. Muaviye, Hz. Ali’nin 661’de öldürülmesinden sonra halifeliğini ilan etti ve böylece Emevi yönetimi başladı. Muaviye, halifeliğini tanımayanları sert bir biçimde bastırdı ve iç karışıklıklara son verdi. Ardından yeni fetihlere girişti. Emevi egemenliğini doğuda Hindistan sınırına, batıda Kuzey Afrika’ya, oradan da Güney İspanya’ya kadar yaydı. Yeni kurulan donanmayla 669-678 arasında Bizans’ın başkenti Konstantinopolis’i (İstanbul) ele geçirmek için seferler düzenlendi, ama başaramadı. Muaviye 680’de öldüğünde ardında mikrop bir devlet bıraktı. Halifeliği dinsel önderliğin yanı sıra tam bir siyasal önderliğe dönüştürdü. Halifelik merkezini de kutsal topraklardaki Mekke’den Şam’a taşıdı. Artık halife bir kurul tarafından seçilmiyor, babadan oğula geçiyordu. Nitekim Muaviye’nin yerine oğlu I. Yezid halife oldu. I. Yezid tahta çıktığında yeni bir halifelik sorunuyla karşı karşıya kaldı. Hz. Ali’nin küçük oğlu Hüseyin, halifeliğin kendi hakkı olduğunu ileri sürdü ve Yezid’in halifeliğini tanımadı. Yezid sorunu askeri yöntemlerle çözmeye karar verdi ve Hüseyin ile yandaşlarını 681’de Kerbela’da kıyıma uğrattı. Bu olay, İslam tarihindeki Sünni ve Alevi-Şii mezhep ayrılığını da kesinleştirdi. I. Yezid, yaklaşık üç yıl iktidarda kaldı, ama İslam tarihine en acımasız hükümdarlardan biri olarak geçti. I. Yezid’in ölümünden sonra 683’te oğlu II. Muaviye halife oldu. II. Muaviye’nin iktidarı yalnızca bir yıl sürdü. II. Muaviye ve önceki iki hükümdar, Ebu Süfyan’ın soyundan geldikleri için Süfyaniler olarak anılır. II. Muaviye’den sonra 684’te I. Mervan halife olarak Emevi Devleti’nde Mervaniler dönemini başlattı. Emeviler en parlak dönemini I. Mervan’ın oğlu Abdülmelik döneminde (685-705) yaşadı. Bu dönemde Irak ve İran’daki ayaklanmalar bastırıldı. Hindistan ve Orta Asya’da yeni fetihlerle devletin sınırları genişletildi. Süleyman’ın halifeliği sırasında Bizans İmparatoru III. Leon’un 717’de Emevi ordusunu ağır bir yenilgiye uğratması, Emevi Devleti’nin gerileme döneminin başlangıcı oldu. Araplar arasında kabile çatışmaları yeniden başladı ve "Mevali" denen, Arap olmayan Müslümanların merkezi yönetime karşı hoşnutsuzlukları arttı. 707-720 arasında halifelik eden Ömer’in başlattığı yenileşme hareketleri de kalıcı bir sonuç getirmedi. Hişam döneminde (724-743), 732’de İspanya üzerinden Fransa’yı fethe girişen Emevi ordusu Poitiers’de (Puvatya) durduruldu. Emeviler Anadolu’da Bizans’a karşı üstünlüklerini de yitirdiler. Orta Asya’da Türkler, Kuzey Afrika’da Berberiler Emevi egemenliğine başkaldırdılar. Son Emevi Halifesi II. Mervan döneminde (744-750) Abbasiler denetiminde gelişen muhalefet Emevi egemenliğini sarstı. Emevi Devleti’nin yıkılışında Ebu Müslim Horasani önemli rol oynadı. Sonunda Abbasilerin önderi Ebu’l-Abbas, Emevi egemenliğine son verdi ve Emevi hanedanının bütün üyelerini öldürdü. Bu kıyımdan canını kurtarabilen Abdurrahman, İspanya’ya giderek orada Endülüs Emevileri Devleti’ni kurdu. YEZİT KİMDİR? yezit nedir: Hz. Muhammet düşmanı Ümeyye oğullarının soyundandır. Peygamberin en büyük düşmanlarından olan Ebu Süfyan’ın torunu ve Emevi İmperatorluğunu n kurucusu Muaviye’nin oğlu dur. Emevi’nin 2.hanedanıdır.( 1.Yezit) Hanedanlık uğruna İslamiyete ve özellikle Ehl-i Beyt’e düşmanlığıyla bilinir. İçkiye aşırı düşkün biri olan Yezit içerken kur’an sayfalarını yakarak kahkahalarla eğlenmesiyle bilinir ve KERBELA katili olmasıyla meşhurdur. Yani anlayacağın, Ehli sünnet Vel Cemaat’a göre Yezit, Kerbela Kahramanı olarak bilinir...... EHLİ BEYT KİMDİR KİMLERDEN OLUŞUR Ehli Beyt Nedir ? Kimlerden Oluşur? Ehli Beyt kimlerden oluşur? , Ehli Beyt nedir ve kimlerden Oluşur? , Ehli Beyt Kimlerden Oluşur Sevgili Peygamberimiz Muhammed aleyhisselâmın bütün âile fertlerine Ehlibeyt denir. Mübârek zevceleri, çocukları, kızı hazret-i Fâtıma ile hazret-i Ali ve bunların mübârek evlâdları olan hazret-i Hasen ve hazret-i Hüseyn’den kıyâmete kadar gelecek nesilleri. Allah’ü Teâlâ Kur’ân-ı kerîmde meâlen buyuruyor ki: Ey Habîbimin ehl-i beyti! Allah’ü teâlâ, sizin günâhtan uzak olmanızı istiyor. (Ahzâb sûresi: 33) Ehl-i beytim, Nûh’un (aleyhisselâm) gemisi gibidir. Binen kurtulur, binmeyen boğulur. (Hadîs-i şerîf-Câmi-us-Sagîr-Müstedrek) Sırat köprüsünden ayakları kaymadan geçenler, ehl-i beytimi ve eshâbımı çok sevenlerdir. (Hadîs-i şerîf-Resâil-i İbn-i Âbidîn) Zâhir ve bâtın ilimlerinde yâni kalb ilimlerinde büyük âlim olan babam, her zaman ehl-i beyti sevmeği tavsiye ve teşvik ederdi. Bu sevginin, son nefeste îmânla gitmeye çok yardımı vardır derdi. Ehl-i beytin sevgisi, Ehl-i sünnetin sermâyesidir. Âhiret kazançlarını hep bu sermâye getirecektir. (İmâm-ı Rabbânî) İlâhi! Fâtımâ evlâdı hâtırına, Son sözüm kelime-i tevhîd ola, Eğer bu duâmı edersen red ya kabûl, Sarıldım Ehl-i Beyt-i Nebî eteğine. PEYGAMBER EFENDİMİZİN EHLİBEYT İÇİN SÖYLEDİĞİ HADİSİ ŞERİFLERİ Peygamber Efendimizin Ehli Beyti için söylediği Hadisi Şerifleri Ehl-i Beyt ile ilgili Hadis-i şerifler:" Ehl-i beyti seveni Hak teâlâ sever, buğz edene de buğz eder."(İ. Asakir) " İslâmın esası, bana ve Ehl-i beytime sevgidir." [İbni Asakir] " Allahın kitabı ve Ehl-i beytime uyan, hidayette olur, uymayan sapıtır."[İ.Hibban] " Ehl-i beytim, Nuh’un gemisi gibidir. Tutunan kurtulur, tutunmayan, boğulur. "(Taberânî) " Ehl-i beytime buğzeden, yüzüstü cehenneme atılır." [İ. Ahmed] " Ehli beytime, cehennemlikten başkası buğzetmez." [İ. Ahmed] " En iyiniz, Ehl-i beytime iyilik edendir. "(Hakim) " Ehl-i beytimi sevmeyen, ihtilafa düşer ve şeytana yoldaş olur. "[Hakim] " Vallahi Ehl-i beytimi sevmeyenin kalbine iman girmez." [İ. Ahmed] " Benim soyuma dil uzatarak, beni incitenlere, Allahü teâlâ çok azap yapar. "[Deylemî] " Allahü teâlâ, oğlum Hasan’la iki Müslüman ordunun arasını barıştırır." [Buhari] " Ya Rabbi, Hasan’la Hüseyin’i seviyorum. Sen de sev. Bunları sevenleri de sev!" [Tirmizi] " Fatıma benden bir parçadır. Onu inciten beni incitmiş olur. "[Hakim] " Fatıma’yı Ali’den daha çok severim, Ali, bana, Fatıma’dan daha çok kıymetlidir. "[Hakim] " Allah, Fatıma ve nesline Cehennemi haram kıldı. "[Taberânî] " Kızım Fatıma’nın adı "Allah onu ve sevenlerini Cehennemden korur" manasındadır. [Deylemî] " Ali’yi ancak mümin olan sever ve ona ancak münafık olan buğzeder. "[Nesâî] " Ali’yi sevmek, ateşin odunu yaktığı gibi, Müslümanların günahını yok eder "[İ. Asakir] " Ali’ye düşman olanın düşmanı Allahtır. "[Ramuz] " Ben ilmin şehriyim, Ali ise kapısıdır. "[Deylemî] " İlim on kısım. Dokuzu Ali’de, biri diğer halktadır. O, bu biri de onlardan iyi bilir." [Ebu Nuaym] " Ali’yi seven, beni sevmiştir. Ona düşmanlık, bana düşmanlıktır. Onu inciten beni " incitmiştir. Beni inciten de Allahı incitmiş olur." [Taberânî] " İmanın birinci alameti Ali’yi sevmektir." [M. Ç. Güzin] " İslâma, Peygambere ve nesline hürmet edenin, dini ve dünyası korunur." [Taberânî] " Ehl-i beytimi ve Eshabımı çok sevenin, Sırat köprüsünde ayağı kaymaz." [Deylemi,İ. Adiy] " Eshabımı, ezvacımı ve Ehl-i beytimi seven, cennette benimle beraber olur." [Ramuz] " Allah, Fatıma ve nesline Cehennemi haram kıldı. "Hadis (Taberânî) .
İktidar hırsı can yaktı, oluk, oluk kan aktı
Hayal kuruyordu, şaşalı hayatına hayat katıyordu Kendilerinden olmayanları katli vacip sayıyordu Kör bela da, feryat figan arşa yükseliyordu Yezit ruhlu emevi Altı aylık çocuklar mızraklar ucunda hunharca Ehlibeyit kadınları çıplak vaziyette deve sırtında Şamda dolaştırılıyordu, işte öc işte bizden olmayanları Böyle işkence ile cezalandırıyoruz deniliyordu Yezit ruhlu emevi Gözyaşı feryat figan arşa yükseliyordu Allah, Allah nidaları, yürekleri dağlıyordu Bir yas vardı, naçar yüreğimizde Yezit coşmuş, muaviye kendi keyfinde Kurtlar kuşlar diz çökmüş ağlıyordu İslam tarihinde kanlı kerbela kanla yazılıyordu Yezit Emevi tarihini kanla yazıyordu Hz Muhammed Mustafa’nın güllerim dedikleri Birini sağ dizine, diğerini sol dizine oturtup sevdiği İmam Hasan ile imam Hüseyin katlediliyordu İmam Hasan zehirlenmişti, imam Hüseyin, başı kesilerek Kerbela sokaklarında top misali oynanıyordu Yezit ruhu Emevi ,kör bela da kinini kusuyordu İktidar hırsı bürümüştü muaviyenin gözlerini İmam Hasandan, imam Hüseyin’den biat etmelerini istiyordu Hz Muhammed Mustafa’nın sevgili torunları Dedelerine hıra dağında oku diye gelen Allahın Kelamına Dedeleri Hz Muhammed Mustafa’nın vasiyetine Sahip çıkmak istiyordu Muaviye ise Halife olmak, servetine servet katmak istiyordu Bu iktidar hırsı ile kerbelada 72 Şehidi şüheda ile Hz imam Hüseyin üç bin kişi Emevi ordusuna direniyordu Yezit mızrakların ucuna, Kuran ayetlerini takarak Bu direnci, kırmaya çalışıyordu Çünkü Ehli beyit evlatlarının, Kuran ayetlerine karşı Kılıç çekmeyeceklerini iyi biliyordu Ehli beyit evladını yumuşak karnından vurmayı, hainlikle biliyordu İşte bu hile ile Kerbelada bir acı tarih yaşanıyordu Ehli beyit evladı kılıçlarla, oklarla hunharca şehit ediliyordu Bu kanlı tarih bin üç yüz yıl önce yaşanmasına rağmen Emevi zihniyeti günümüze kadar olan kini ,halaâ devam ediyor Ehli beyit evladı asırlardır bu zulme direniyor ve kanlı tarihi unutmuyor Matem-i yas orucunu tutup, o şehit şühedaların yaşadığı acıları Dünmüş gibi yüreğinde hissediyordu Bir matem-i muharrem yası var Yüreğimizde Hz Allahın Peygamberi Muhammed Mustafa’nın ehlibeyti Acımasızca katledilmiş acısı Ehli beyit evladının yüreğinde İki gözü iki çeşme, davası Ulu Divanda ADALET aranıyor Huzur-u mahşerde ___________________________________________Kime ne? _______Şair 67______ Ali Cemal AĞIRMAN 1374 YIL ÖNCE KERBELADA PEYGAMBERİMİZ HAZ MUHAMMET MUSTAFANIN SEVGİLİ TORUNLARINA YEZİT TARAFINDAN KENDİSİNE BİAT EDİLMEMESİ ÜZERİNE YAPILAN ZULÜM YIL DÖNÜMÜ KERBELA VAKASI DÖNEN DÖNSÜN BEN DÖNMEZEM YOLUMDAN |
Gerçekleri gün ışığına çıkaran kaleme saygım çokça.