(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÂN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Her kutbun kendi penceresinden bakıp gördüğü Mustafa kemal Atatürkün,eklemesiz çıkarmasız,yalansız, olduğu gibi bilinmesi,yakın tarihi yeniden yazdıracak,geleceğe giden yol üzerindeki engeller epeyi kaldırılmış olacaktır!....demiştim,diyorum! Bu ustaca kotarılmış şiir vesilesiyle Atatürkü rahmetle anıyorum. Allaha emanet olunuz!
Bir uğultu.. hafakan.. Yüreklerde dondu kan.. Yurda başkentten akan Haberler olsa yalan…
Gün Perşembe, kasım on. İşte geldi acı son Her faniye mutlak yön Asla dön; çıktı ferman!
Vakitte öyle bir ân; Sanki durmuştu zaman. Sükûta vardı cihân.. Bak; takıldı yelkovan!
Yıl otuz sekiz, Kasım.. Millet oldu tek kısım. Hasımlar bile hısım Oldu da, koştu yayan!
Kulağımda çınlayan Bin bir ses var, âşiyân… Malazgirt ve Çaldıran Zaferler fısıldayan…
Yıkılanın yerinde Kuruldu devletim de Devlet kürsülerinde Söz hakkım oldu âyan!
Ey tahrir-i tevârih! Yazsanız; doğru, sarih. Bilinse gerçek tarih; Olmazdı akıl viran.
Hak istemez mi neslim, Öğrenmeye; Ne aslım? “Günahta yalan faslım, Büyük!” Diyorken Kur’ân..
Bazınız, översiniz. Bazınız, söversiniz. Gerçeği döversiniz! Sizde yok mudur iz’ân?
Birisi der: “Ata, put!” Biri der, “Kalbinde tut!” Tut, ey Rabbim; aklım tut! Her biri ayrım, isyân…
Söylediler hep yalan; Neydi, ceddimden kalan? Küfrü marifet sanan; Yaptı, tarihte talan…
Söz vatansa: “Kahraman!” İnançsa: “Dine düşman!” Bu nice şek, ne güman? Güvercin kim, kim yılan?
Söyler Resul-i zî-şan: “Vatanı sevmek, iman!” Bu ne tükenmez bühtân? Ebu Cehil’den kalan..
Bu, ne bitmez hengâme? Yüreğim, lîme lîme.. Muhtaç akl-ı selîme; İz’ânım, kaldı üryân..
Gaflet, ateşten gömlek. Lâ Havle de, sabır çek.. Gün doğmuyor, gece pek.. Rabbim! Nerede ziyân?
Geldi yine korkulan İstenmeyen, meş’ûm ân.. Dünyanın tanıdığı Lideri bizden alan..
İki bin on üç bugün.. Âtî uzak, dönmez dün.. Bu ne feryât, bu ne ün? Sîne yanık, göz giryân!
Muhacirim, üzgünüm. Mekânsızım, gezginim. Yalanlardan bezginim.. Riyakâr dolu her yan!
muhacir bozkurt Mustafa KÜTÜKCÜ 10.11.2013 – DENİZLİ.
Allah rahmet eylesin, o büyük insanı her zaman arıyoruz şimdi ise her zamankinden daha fazla ihtiyacımız var.Ne kadar uğraşsalar ne kadar gözden düşürmeye çalışsalar bunu başaramıyacaklar.Onun kurduğu Cumhuriyet onun aydınlık fikirleri daima yaşayacaktır.Ve yaşatacağız. Arkadaşımı ve şiirini kutluyorum.Puanım tam.Yunus diyarından selamlar.
Bazen sayfalarca yazılar yazılır da işin özünü karşıkine aktarmakta zorluk çekilir. Bazen de öylesine bir şiir düşer ki evet buydu dedirten uyuyan halkın yüzünü akla mantığa çevirmesi çok önemli ATATÜRK için söylenenleri (su-i zan) çürüten çok güzel bir şiirdi hocam .Teşekkürler saygı ve selamlarımla.
Ziya Bey Kardeşim, Ziyaretiniz memnuniyet verici. Cevabımın gecikmesinden dolayı mazur görün. Ben de ayni şekilde zaman fukarasıyım. Selâmet diliyorum.
Osman Bey Kardeşim, Tarihte yer edinmiş ne kadar etkili şahsiyet varsa her biri için ayrı ayrı kötüleme kampanyaları açılıyor ve biz millet olarak bunlara çok çabuk aldanıyoruz. Atatürk için de "koruma kanunu" çıkarmak yerine ilmî toplantılar yapılarak hataları-sevapları açık açık ortaya konulsa, o günün şartları altında alınmış kararların gerekçeleri millete dosdoğru anlatılsa daha iyi olmaz mı? Ben her zaman bunu müdafaa ettim. Atatürk de tartışılabilmeli. Ama hakaret etmeden, sövmeden, ve tanrılaştırılmadan. İlerde o da olur inşaallah.. Teşekkür ediyorum.
Teşekkür ediyorum Kadir Ustam. Fotoğrafın üzerindeki yazıyı farketmeden eklemiştim. O ân düzeltecek zamanım da yoktu. Uyarınız için teşekkür ediyorum. Muhabbetle..
Teşekkür ediyorum. Becermeye çalışıyoruz okumasını.. Lâkin bir de şu müzik ekleme ile ilgili teknik konuları kavrayabilsem de az daha albenili hale getirebilsem, sesi böyle ciyak ciyak bağırır halden kurtaracak şekilde teknik müdahaleleri de yapabilsem, cırıltıları, hışırtıları temizleyebilsem... İlerde belki..
Güne seçilmek değil, okunmak önemli.. Mesajın alınması ve anlaşılması önemli benim için. Tarihimizi doğru öğrenmek adına, önyargısız ve birbirine hakaret etmeden, saygı çerçevesinde tartışabilmek adına ikazlarımızı duyanlar olur belki.. Teşekkür ediyorum ilginize.
Sanki durmuştu zaman.
Sükûta vardı cihân..
Bak; takıldı yelkovan!"
...
Sair Kalbini okutacak siirler yazarsa, soylerse
Aklini susturacak kelimelere vuruyor kendini
Muhtesemdi
AN ...
Tebrikler.
Saygiyla .
EyvAllah ! .