Döşeksiz uykuların tetikte duruşları Yaralı yüreklerin son sürat vuruşları Yeni doğan bebeden baston tutan ceddine Hedef iken soysuza Rabb’e yalvarışları
Senelerdir, islâma bariz dil uzatıldı Yetmedi müslümanın çevresi kuşatıldı Hep bir ağızdan sustuk konu gelince dine Bilemedik, insanlık kaç kuruşa satıldı
Madem dinden ötürü onca kin ve katliam Hangi vicdan sahibi yaşatır bunca dram Savaşmadan yenildik imansızın fendine Böyle mi yansımalı içe sığmayan meram
Gani gani şirk ile yunulmaktayken nesil Bilse ki cehennemin liste başında asil Olan aklı giderdi bakıp da ümidine Bin kez ölürdü belki o da ayrı bir fasıl
Canilerin hışmıyla kan seli çağlar iken Minnacık bebeleri kurşunlar dağlar iken Pür-neşe o sevinçle coşmak kimin haddine Bayram gelmiş bize ne analar ağlar iken…..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
_Bayram Gelmiş Bize Ne şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
_Bayram Gelmiş Bize Ne şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Canilerin hışmıyla kan seli çağlar iken Minnacık bebeleri kurşunlar dağlar iken Pür-neşe o sevinçle coşmak kimin haddine Bayram gelmiş bize ne analar ağlar iken…..
Kutlarım duyarlı yüreğinize sağlık.. Hayırlı bayramlar dilerim..
Gönül sesiniz hiç ama hiç durmasın,kaleminiz daim olsun,satır satır hece hece kutluyormun bayramınızla birlikde ve tebrik ediyorum cümle cümle kaleminizi...suh halimide sayfanıza bırakarak saygılar hürmetler hayırlı bayramlar olur inşallah alemi islama... İnsanlığa katli vacip yazmadıki,hak kalemi, Barışın nurudur gönül şehrimi aydınlatan... Okumakla kalmadı yaş doldurdu gözlerimi, Sanki ecelsiz meftayım şimdi,yerde yatan...
Dillerin ağlaması insanlığın acizliğidir Nefsin terbiyesi yürelerin parlamasıdır Artık anlatmaya aciz kaldı şimdi sözlerim. Ne acıki müslüman müslümandan yaralıdır...
Geçen babalar gününde eşimin yanında babamın elini öpüpte babalar günün kutlu olsun diyemedim...Aslında anne baba bilene hergün anneler ve babalar günüdür fakat, adet yerini bulsun dedim ama onuda gizli olarak yaptım...Çünkü eşimin babası 3 yıl evvel vefat etmişti...
Bu misali neden verdim; işte böyle başka yüreklerin acısına ortak olabilmektir "insan" olmak...
Haklısınız bu kadar kan akarken "bayram gelmiş bize ne"... İster suriye olsun ister mısır ya da arakan ne farkeder ki, nerde bir zulüm varsa o acıyı hissetmek gerek... Kerbelanın bile susuz şehitleri, yüreğimizde hâla silinmez bir sızıdır. Bu yüzden neresi olursa olsun, şayet bir gül solduysa zamansız bizim gülşenimiz hazan olur...İnsan olduğumuz için... Olanlara selam olsun...
Hakikaten de oyle, Bayram bizim neyimize derken bir yandanda bayramlarin bayram yanini yasamak istiyoruz her seferinde. Su bir gercek ki herkes baska derdiyle kavrulurken insanin bayraminin bittigini bana en guzel anne babamin vafetinda ki aci gercek haykirdi. Ya birde boyle savas, kac icinde ki kinali koclarimiz, kuzularimiz, dinkardeslerimiz kurbanliklar gibi beklesirken gelde bayram de bugune, gelecek yarina.. Her sebepin bir vekili olacaktir bir gun mizanda diyerek yine de, Bayramlar bayram ola, yuregin sen ola, dualarin kabul ola arkadasim... Tebrik ve sevgimle..
Canilerin hışmıyla kan seli çağlar iken Minnacık bebeleri kurşunlar dağlar iken Pür-neşe o sevinçle coşmak kimin haddine Bayram gelmiş bize ne analar ağlar iken…..
Duyarlı zarif duygulu yüreğine usta kalemine sağlık canım inş bu güzel günlerin hatırına dünyamıza barış kardeşlik gelsin bayarmın kutlu olsun sevgimle.
Şaiirim yürekteki sızının serzenişini okudum yüreğine sağlık. Bu sızıyı hissetmek gerek. mümin için bu gereklilik şu şekilde ifade ediliyor. Ümmet bir beden gibidir. Komşusu aç yatarken tok yatan bizden değildir. Siz birbirinizi sevmedikce gerçekten iman etmiş olmazsınız. Verilebilecek o kadar çok örnek varki. Bayram Rabbimin emrettiği İbrahimi bir tavır, İsmaili bir teslimiyet. İbrahimi-İsmaili bir niyet demektir. Kurban için de sizin ne etleriniz ne de kanlarınız Allaha ulaşır ulaşacak olan sadece niyetlerinizdir diye ifade ediliyor.Zalim zalimliğini yaparken müslüman da imanının gereğini yapması gerekiyor. Bayram bana göre insanların birbirine tebessüm etmesi demektir sevgisini merhametini şevkatini sunması demektir. Fakirin fukaranın yetimin, ihtiyaçlının yaşlının çocuğun dertlinin acılarına cansuyu olmak yüreğini ferahlatmak demektir yapabiliyorsak. Bu durumda imanımızın güçlülüğü ile alakalıdır.Bu sıraladığımız tavır müslümanın hayat felsefesinin tavrıdır. Bayramlarımızı müslümanca idraketme duasıyla Kurban Bayramınızı tebrik edeerim Ümmeti Muhammede hayırlara vesile olmasını niyaz ederim. Saygılarımla
Canilerin hışmıyla kan seli çağlar iken Minnacık bebeleri kurşunlar dağlar iken Pür-neşe o sevinçle coşmak kimin haddine Bayram gelmiş bize ne analar ağlar iken…..
doğru bayran bize ne analar ağlarken sayglarımlasınız