bir anlık gaflettir hayat bin hataya gebe kalınacağı belliyken ayılmayıp uyuyan ruhlarınız çukurları doldurdu şikâyetçi safsatalara eğriliverdi gençliğiniz sis bulutu cisminizi yok ederken sizin soyut ısınmalara kanıyordu günleriniz … duman ettiniz hem emekleri hem de milleti ne yapıyoruz demeden yiğitçeymiş gibi geldi size her yaptığınız şey oysa kendi esaretinizi hazırlıyordunuz tüm duygulardan uzakta kaldı gönüller sağa-sola-mezheplere-dinli-dinsiz-Türk-Kürt ayak sesleri ortalığı kaplarken vızır vızır geçirdiniz yüreklerden mermileri gençliğin tüm hayatlarını kanatarak ne hatır ne de satır hiç bir problemlerinizi çözemedi ki şerrinizle yayılıp da gittiniz yıllara … hep kördünüz siz boşluktu beyinler çarpıp durdunuz bir sağa bir sola bıkmadınız hiç kendinizi kandırmaktan dönüp durdukça etrafınız da dönmeler ıraklaştınız iyiden iyiye özümüzden kirlettiğinizi görmeden biliyor musunuz? bakmıyor bile ruhunuza hoşluklar yağma ettiniz varlığımızı kökünden … ille velakin bir gün düzelir umuduyla her saçmalığa boyun eğdik bir taç sandınız akıtılan kanları boşu boşuna döküldü birer birer şehitler yalan ve dolanla gezdirip doğruluğu özlettiniz çocukken vatan için ettiğiniz yeminler hep çöpe gitti gözyaşlarımızdan akıttınız anaların yüreğini biz hep seyirci kaldık yazıklar olsun bizlere … silmediniz gitti cünüp kirinizi bilmediniz ki hiç karşınızdakini anlamadınız çürütülüp bitirildiğinizi görmediniz ne dostunuzu ne düşmanınızı laf söz de kâr etmedi sizlere oysa feryatlarımız ta arşa kadar çıkmıştı … karanlıklar yoldaşınız olmuştu çünkü yakın takibindeydiniz iblislerin mayın tarlalarındaymış gibi uçup ta gitti gençliğimiz artık kapatın gitsin tüm pencereleri cezalandırın aptallık kokan iyi niyetimizi güneş girmesin sakın odamıza kökten hepimiz suçluyuz çünkü vurun aptal beynimizi prangalara siz de tenhalar da kalarak öksüz ve yetim ve de vatansız öleceksiniz elbet ne olur “Ya Rab” bu gafilleri affet çünkü yükleri çok ağır … iki küreklik mezara zıbardıktan sonra bunca ihanetleri nasıl taşıyacaklar ki...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İki küreklik bir hayattır mezar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İki küreklik bir hayattır mezar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Emegine yüregine saglık yürek sesin susmasin Şimdiden Mübarek Kurban Bayramı tüm ulusumuza ve size kutlu olsun. Allah tüm inananlara nice huzurlu, bereketli bayramlar nasip etsin. Selam ve saygılar..........
Tespit edilen gerçeklerin balyoz ağırlığı ile beynimize dank etmesi için kaleme alınmış dizeler... Yüreğiniz dert görmesin.. Ömrünüze bereket Kadir Beyciğim.. Muhabbetle selâmlıyorum..
bir anlık gaflettir hayat bin hataya gebe kalınacağı belliyken ayılmayıp uyuyan ruhlarınız çukurları doldurdu şikâyetçi safsatalara eğriliverdi gençliğiniz sis bulutu cisminizi yok ederken sizin soyut ısınmalara kanıyordu günleriniz … duman ettiniz hem emekleri hem de milleti ne yapıyoruz demeden yiğitçeymiş gibi geldi size her yaptığınız şey oysa kendi esaretinizi hazırlıyordunuz tüm duygulardan uzakta kaldı gönüller sağa-sola-mezheplere-dinli-dinsiz-Türk-Kürt ayak sesleri ortalığı kaplarken vızır vızır geçirdiniz yüreklerden mermileri gençliğin tüm hayatlarını kanatarak ne hatır ne de satır hiç bir problemlerinizi çözemedi ki şerrinizle yayılıp da gittiniz yıllara … hep kördünüz siz boşluktu beyinler çarpıp durdunuz bir sağa bir sola bıkmadınız hiç kendinizi kandırmaktan dönüp durdukça etrafınız da dönmeler ıraklaştınız iyiden iyiye özümüzden kirlettiğinizi görmeden biliyor musunuz? bakmıyor bile ruhunuza hoşluklar yağma ettiniz varlığımızı kökünden … ille velakin bir gün düzelir umuduyla her saçmalığa boyun eğdik bir taç sandınız akıtılan kanları boşu boşuna döküldü birer birer şehitler yalan ve dolanla gezdirip doğruluğu özlettiniz çocukken vatan için ettiğiniz yeminler hep çöpe gitti gözyaşlarımızdan akıttınız anaların yüreğini biz hep seyirci kaldık yazıklar olsun bizlere … silmediniz gitti cünüp kirinizi bilmediniz ki hiç karşındakini anlamadınız çürütülüp bitirildiğinizi görmediniz ne dostunuzu ne düşmanınızı laf söz de kâr etmedi sizlere oysa feryatlarımız ta arşa kadar çıkmıştı … karanlıklar yoldaşınız olmuştu çünkü yakın takibindeydiniz iblislerin mayın tarlalarındaymış gibi uçup ta gitti gençliğimiz artık kapatın gitsin tüm pencereleri cezalandırın aptallık kokan iyi niyetimizi güneş girmesin sakın odamıza kökten hepimiz suçluyuz çünkü vurun aptal beynimizi prangalara siz de tenhalar da kalarak öksüz ve yetim ve de vatansız öleceksiniz elbet ne olur “Ya Rab” bu gafilleri affet çünkü yükleri çok ağır … iki küreklik mezara zıbardıktan sonra bunca ihanetleri nasıl taşıyacaklar ki...
(12.10.2013) AZAP…
Derin anlamlar taşıyan ve de gerçekleri yansıtan dizelerdi, zulmedenler hiçbir zaman abad olamaz ve berbat oldukları günleride göreceğiz o şehitlerin ve ağlayan anaların ahı tutacaktır.Duaları kabul olacaktır ezilen garibanların haksızlığa uğruyanların ve ülkemiz ebediyyen ayakta kalacaktır ne yaparlarsa yapsınlar böldürmeyiz bu ülkeyi tebrik ediyorum arkadaşımı puanım tam.Yunus diyarından selamlar.
Vatan sevdası doğuştan gelir hocam. Ya çok seversiniz toprağınızı ölümüne, ya da ihanet edersiniz yaşadığınız yurdunuza ve bayrağınıza . İkisinin ortası olmaz.Söylediği yalanlarınla başkalarını kandırdığını sananlar, sadece kendini kandırır ama farkına varmaz işte.Yüreğinize sağlık. Sevgiyle kalın.İyi bayramlar hocam. Kazasız belasız günler diliyorum.
Tebrikler Kadir Hocam mükemmel bir analiz yapmış şiirde ve ker kelimesine katılmamak içten degil birde dili olsa toprağa sorsalar derim sanırım kabul etmez selam ve dualarla sayğılar
hep kördünüz siz boşluktu beyinler çarpıp durdunuz bir sağa bir sola bıkmadınız hiç kendinizi kandırmaktan dönüp durdukça etrafınız da dönmeler ıraklaştınız iyiden iyiye özümüzden kirlettiğinizi görmeden biliyor musunuz? bakmıyor bile ruhunuza hoşluklar yağma ettiniz varlığımızı kökünden …
Bu şiiri okuduktan sonra insanın silkelenip kendine gelmesi gerekir.Oldukça etkileyici bir anlatımdı yorum yzamaya bile zorlandım YAZARINI VE ESERİNİ KUTLARIM Tebrikler AZAP HOCAM.
"bir anlık gaflettir hayat bin hataya gebe kalınacağı belliyken"
üstadım başından sonuna kadar güzel ve etkileyici dizelerdi. ama ben en çok ilk iki mısrayı tuttum. Hayat bir anlık gafletken bin hataya gebe oluyor. Allah hepimizin hatalarını affetsin.
Kadri hocam insanlık adına hepimiz suçluyuz ama ne çare elden fazla bir şey gelmiyor.. Duyarlı yüreğiniz anlamlı şiirler yaza dursun feryatlar elbet son bulacak.Kutlarım değerli yürek sesinizi saygılar...
… silmediniz gitti cünüp kirinizi bilmediniz ki hiç karşındakini anlamadınız çürütülüp bitirildiğinizi görmediniz ne dostunuzu ne düşmanınızı laf söz de kâr etmedi sizlere oysa feryatlarımız ta arşa kadar çıkmıştı … karanlıklar yoldaşınız olmuştu çünkü yakın takibindeydiniz iblislerin mayın tarlalarındaymış gibi uçup ta gitti gençliğimiz artık kapatın gitsin tüm pencereleri cezalandırın aptallık kokan iyi niyetimizi güneş girmesin sakın odamıza kökten hepimiz suçluyuz çünkü vurun aptal beynimizi prangalara siz de tenhalar da kalarak öksüz ve yetim ve de vatansız öleceksiniz elbet ne olur “Ya Rab” bu gafilleri affet çünkü yükleri çok ağır … iki küreklik mezara zıbardıktan sonra bunca ihanetleri nasıl taşıyacaklar ki...
Sancı ve ağrıları çok güzel yazmışsınız tebrik ediyorum yüreğinize selam olsun selamlar..........
duman ettiniz hem emekleri hem de milleti ne yapıyoruz demeden yiğitçeymiş gibi geldi size her yaptığınız şey oysa kendi esaretinizi hazırlıyordunuz tüm duygulardan uzakta kaldı gönüller sağa-sola-mezheplere-dinli-dinsiz-Türk-Kürt ayak sesleri ortalığı kaplarken vızır vızır geçirdiniz yüreklerden mermileri gençliğin tüm hayatlarını kanatarak ne hatır ne de satır hiç bir problemlerinizi çözemedi ki şerrinizle yayılıp da gittiniz yıllara
Hep umutla yaşadık. Bekledik bir gün düzelir diye. Ama hiç düzelmedi. Düzelmeyecek de. Etkenler o kadar çok ki... İnsanın artık hiç bir şeye güvenesi gelmiyor. Ama, teslim olmak da yakışmaz kimliğimize. Mücadeleye devam diyeceğiz. Teslim olmak mı olacak kaderimiz? Ölene kadar savaşacağız sevimsizliklerle. Sonuçta, hepimizin yeri o iki kürek altı değil mi?
Suçlu onlar mı? Yoksa kendimiz mi? İyi etüt etmeli diyorum ben...
ÜSDAT BİR MEZAR İKİ CESET BİRİ BİZDEN BİR BİZDEN OLMAYAN BİR BENİ SENİ ONU ANLAYAN BİRİ HİÇ BİRİMİZİ DUYMAYAN, SANKİ YAKINLARINDA DEĞİL UZAKLARDAYIZ, SANKİ UZAKLARDA DEĞİLLER YAKINLARDALAR KENDİMİZDEN BİLDİĞİMİZ YABANCILAR, YABANCI BİLDİĞİMİZ KENDİLERİMİZ İKİSNDENDE BİZE İHANET NUTUK BOL VAAT BOL OYSA BİZ ÇOK ŞEYMİ İSTİYORUZ ONLARDAN HAKKIMIZ OLAN HÜR YAŞAMAYI İŞTE BİR MEZAR İKİ CESET İKİSİDE AYNI KİŞİ GÖMELİM MEZARA ARTIK GİTSİN RAHATSIZ ETMESİNLER GELECEĞİMİZİ KALEMİNİZE KUVVET YÜREĞİNİZE SAĞLIK İYİ GECELER
bir gün düzelir umudu..... anlattığın bunca gerçeğe rağmen hala umudun var mı usta... her hecesine katıldığım muazzam dizelerini canı gönülden kutluyorum usta
Her zamankiler gibi kapsamlı, anlamlıydı bu şiirinizde değerli şairim. Beyeniyle okudum, ilhamlarınız hep böyle çokça var olsun ve de yetkin kaleminiz hep böyle anlamlı ve cesurca yazsın.Esenlik ve mutluluk dileklerimle, çokça tebriklerimle, idrak edeceğimiz kurban bayramınızı da içtenlikle kutluyorum, değerli şair sayın Kadri Atmaca dost kemal polat
karanlıklar yoldaşınız olmuştu çünkü yakın takibindeydiniz iblislerin mayın tarlalarındaymış gibi uçup ta gitti gençliğimiz artık kapatın gitsin tüm pencereleri cezalandırın aptallık kokan iyi niyetimizi güneş girmesin sakın odamıza kökten hepimiz suçluyuz çünkü vurun aptal beynimizi prangalara siz de tenhalar da kalarak öksüz ve yetim ve de vatansız öleceksiniz elbet ne olur “Ya Rab” bu gafilleri affet çünkü yükleri çok ağır … iki küreklik mezara zıbardıktan sonra bunca ihanetleri nasıl taşıyacaklar ki...
(12.10.2013) AZAP…
Anlam dolu haklı dizeleri keyifle okudum hocam Yüreğini kalemini ayakta alkışlıyorum Yürek sesin susmasın ____________________________________________Saygılar