Bir peşin hükmü söküp atmak, atomu parçalamaktan daha zordur. - einstein
tutkun durukan
tutkun durukan

ŞOM AĞIZLI KEDİLER

Yorum

ŞOM AĞIZLI KEDİLER

22

Yorum

1

Beğeni

0,0

Puan

2128

Okunma

ŞOM AĞIZLI KEDİLER



Kalk Attila İlhan’ım! gör ki ne halt yediler
Süslü nesir yazdılar, şiir budur dediler
Mart gelmeden sedası, it sesine karıştı
Şair olmuş geziyor şom ağızlı kediler...

Paylaş:
1 Beğeni
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 
Şom ağızlı kediler Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Şom ağızlı kediler şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞOM AĞIZLI KEDİLER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
kazım Doğan
kazım Doğan, @kazimdogan
19.4.2008 23:14:31
Bu dizesinde şairde bir büyüklenme gördüm...Sanırım Nesir yazanları sevmiyorsunuz, belki de nesir yazmayı bilmediğinizden dir sanırım bu durumunuz.Bir de mahalle ağzı ile şiir yazılmış şairin yazdığı şiirler acaba nasıl şiirdir.Bir şaire yakıştıramadığım şiirdi ve hiç bir şiir küçümsenemez çünkü her şiirde şairin
emeği vardır
Hamiyet Göz
Hamiyet Göz, @hamiyetgoz
19.4.2008 23:08:49
Şair olmuş geziyor şom ağızlı kediler...

sussam yorum bile yazmasam...siz beni anlayacaksınız sanıırm ..yakıştıramadım bu dizeyi desem...siz beni anlayacaksınız umarım...
Atilla İlhan hayranı olan ben ona dert yanmanız...bilmem sevmedim ...ben her şiire yüreğinize sağlık harika yazmayı sevmiyorum..emeğinize saygı babında belki...

papatyalar yüreğinize.. sevgi ile

semakaracan
semakaracan, @semakaracan
8.4.2008 19:38:31
Kalk Attila İlhan’ım! gör ki ne halt yediler
Süslü nesir yazdılar, şiir budur dediler
Mart gelmeden sedası, it sesine karıştı
Şair olmuş geziyor şom ağızlı kediler...

ÇOK AYIP ETMİŞSİN BE ŞAİRİM
BİZ KİM RAHMETLİ ATİLLA İLHAN KİM BİZİM DAHA ÇOK FIRIN EKMEĞİ TÜKETMEMİZ LAZIM
BİZ BURADA GÖNÜLDEN KOPAN ŞİİR DEDİĞİMİZ ŞİİRLERİ YAZMAYA ÇALIŞIYORUZ
BİZLERE ÜMİT VERECEĞİNE ÇOK AŞAĞILAMIŞSIN ZATEN YAZAMIYORUM ŞİİR DİYE ÜZÜLÜYORDUM BAK ŞİMDİ DAHA FENA OLDUM
filiz kılınç(SON ARYA)
filiz kılınç(SON ARYA), @filizkilinc-sonarya-
1.4.2008 21:46:52
veee biri bunu demeye cesaret etmiş...hemde bu kadar riyakar yaklaşıma karşı ve ki CESURCA....işte bu cesareti ciddi ciddi alkışlarım...
ee.tenem
ee.tenem, @ee-tenem
21.3.2008 14:30:52
yaaaaaaaaaa. müthişti tebrikler...
yazdığın için ayrıca kutlarımmmmmmmmmmmmm........
ADALET PELİT
ADALET PELİT, @adaletpelt
2.3.2008 14:07:11
GÜZEL BİR DÖRTLÜKTÜ,,,,TEBRİKLER EFENDİM...
SESSIZLIK
SESSIZLIK, @sessizlik
26.2.2008 12:18:39
yorum yok....
şermin
şermin, @sermin26
14.2.2008 16:33:24
şiirin ne demek olduğunu bilmeyen (ŞAİR)LERE GİTSİN BU ŞİİR SAYIN TUTKUN DURUKAN....:)
HER ZAMAN Kİ GİBİ AZ INIZLA ÇOK ŞEYİ MÜKEMMELİYETÇİLİKLE KALEME ALMIŞSINIZ
SAYGI İLE.....
_SiYaH_
_SiYaH_, @-siyah-
18.1.2008 14:05:42
Yorumları Okumadım..
Ben bu mısraları kulagıma küpe diye takmam diyen çıkmaz sanırım...
Tebrikler..
meneviş
meneviş, @menevis
15.1.2008 20:08:41
celalli şiir(!);


gönüllerden taşanlara elek tutar elersin,
işine gelmeyeni Attila'ya şikayete gidersin.
geri dur hele.


peki, neymiş şiir?

M.SABRİ ALTINEL şöyle demiş;

şiir sevgidir
şii bilinçaltıdır şiir bilinçüstüdür
romantiktir liriktir
resimde sevgidir
sanat kendisi için değilse bile
toplum için de değildir
gerçek saf akılla bulunur
hayır saf duyuyla
hayır mantıkla estetikle
estekle köstekle
hayır
tamam hayırla bulunur
insan muammadır bilinmez
arama bulunmaz
akşam namazı vakti geçince
kazaya kalır kılınmaz
İlahi Laroşfuko
Ya Laroşfuko

Büyük Türk Şiiri Antolojisi-5

Şiirimizde Taşlama
sayfa-48-

sevgiler,




MEZARKABUL55
MEZARKABUL55, @mezarkabul55
2.1.2008 13:01:08

Nihandır gafile hakkı kalemin
İzahı şiire eziyet olur
Ustası, üstadı var bu alemin
Cahilin susması meziyet olur... TUTKUN DURUKAN
müberra gönen
müberra gönen, @muberragonen
30.12.2007 00:33:21
Değerli şair dost,
Bu şiiri geç farkettim. Fakat geldim işte.

Biraz ağır olmuş ancak çok etkili bir dörtlük bu. Bizler de arada nasibimizi alırız ama olsun.

Taş dost elindense, malûm güldür o.

Son şiirime bakmanızı çok isterim. Hecenin kurallarını epey uyguladığım bir şiir.

Tarzınızın dışında yazdığınız bu dörtlük yine mükemmel. Taştan öte, çığ etkisinde.
Umarım altında kalmayız üstad.

En güzel dileklerimle...
Saygılar.

ahlaz
ahlaz, @ahlaz
28.12.2007 16:15:28
sevgili kızım

yazılanlar ortadadır

sen beni biliyorsun ben seni kasıt ettiğin şeyleri ima etmediğimi adın gibi biliyorsun
uzatmanın alemi yok sayfalar yetmez
sayfa sahibi olayı takdir edecektir ki okuyan her kişi
haksız isem merak etme bilirsin ki geçikmeden hakkı iade ederim.



"5- "cevabım; teferruatlar ayrıntılarda gizlidir!" diye bir ifade Türk olarak doğup, Türkçe
konuşan birine nasıl da yakışmıyor. Teferruat ayrıntı demektir zaten. Ve lütfen tek kaynağımız
sözlük olacaksa şâyet, o zaman daha dikkatli karıştıralım sözlükleri. Ve boşverelim şairlerin
hayatlarını,zevklerini, bağlı oldukları edebi akımları, beğenilerini, kelimelerini.
Boşverelim ya abla..."

demişsin

evet haklısın bu bölümde
teferruat :ayrıntı demek
yıllardır dilimize yerleşmiş ve ben aynı hataya düşmüşüm kulanmışım

ben kimsenin avukatı değilim olmam
boş veremiyorum

"İşin içinde şiir olursa bilirsin kimseyi tanımam evet bu örnek olsun herkese biz birbirini çok seven iki kişiyiz ama altı üstü bir konu hakkında fikirlerimizide sunmaktan geri kalmayız ... bu kadar bitti"


demişsin ya evet bitti.
fikrimizi sunduk bir günüde yedik resmen
seni çok seviyorum ,sevildiğimi biliyorum :-)))


son olarak

sayın Tutkun Durukan'ın şiirinle bu güne ve bu şiir yorum kısmına veda ediyorum son cevabımdır
saygılarımla


MEZİYET
Nihandır gafile hakkı kalemin
İzahı şiire eziyet olur
Ustası, üstadı var bu âlemin
Cahilin susması meziyet olur...

Tutkun Durukan









ahlaz tarafından 12/28/2007 5:32:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
NİLCE
NİLCE, @nilce
28.12.2007 16:06:35
Sanırım anlaşılamadım. Bu sefer farklı bir yol denesem:
ÖRNEKLİ AÇIKLAMALAR (BİRE BİRDİR)
1- Şairden bir açıklama yapılmasını isteyen olmamıştır. Eğer şairin üslubunda ve kelime
haznesinde bir değişim söz konusuysa, önceki şiirlerini şimdikinden ve sonra yazılacak
olanlardan "tenzih" edilmesini istemiştim. Not: Tenzih sözcüğü için lütfen sözlüklere
bakınız. Örneğin: Necip Fazıl ekolüne has bir üslupla şiir yazan biri, şiirine argo
veyâhut küfür koyacaksa artık, bunu belirtmeli ki okuyanlar şiiri hayretle karşılayıp
şaşırmasın.


2- Türkçe'de bir kelimenin 40 farklı anlamı vardır bu doğru, yöreden yöreye de değişebilir.
Lâkin okuduğumuz şey bir halk şiiri değildi ki bir yöreye mahsus anlamını oradan çekip çıkartalım.
Ayrıca üzerinde durduğumuz şey başlı başına bir sözcük değil, bir deyimdi; ve deyimlerin
40 farklı anlamı olmaz. Türkçeyi bilen bir İngiliz veya Etiyopyalı biri olmanın da kötü bir
şey olduğunu zannetmiyorum

3- Şiir şairin tasarrufundaysa ve ona aitse (ki öyledir), müsaade edin de bizzat kendisi
bir şeyler desin veyâhut demesin. Örnek: Şeytanın Avukatı

4- Edebiyat, en başta edepli söz söyleme işi şeklinde tanımlanır. Nedendir haykırasım geliyor:
Sayın Almanlar, sizleri tenzih ederim, ne halt ettiğinizi bilmiyorum amma EDEB YÂ HÛ !!!

5- "cevabım; teferruatlar ayrıntılarda gizlidir!" diye bir ifade Türk olarak doğup, Türkçe
konuşan birine nasıl da yakışmıyor. Teferruat ayrıntı demektir zaten. Ve lütfen tek kaynağımız
sözlük olacaksa şâyet, o zaman daha dikkatli karıştıralım sözlükleri. Ve boşverelim şairlerin
hayatlarını,zevklerini, bağlı oldukları edebi akımları, beğenilerini, kelimelerini.
Boşverelim ya abla...

Abla ben artık yazmıyacağım sanırım anlatmak istediğimi anlattım bu sefer..
İşin içinde şiir olursa bilirsin kimseyi tanımam evet bu örnek olsun herkese biz birbirini çok seven iki kişiyiz ama altı üstü bir konu hakkında fikirlerimizide sunmaktan geri kalmayız ... bu kadar bitti


ahlaz
ahlaz, @ahlaz
28.12.2007 15:28:18

sayın Durukan,
affınıza sığınarak yazıyorum


SEVGİLİ NİLCE KUZUMA CEVABIMDIR

Nilce kızım

Okuyucuların değil de, şairin
düşünce tasarrufuna sığınarak...


demişsin

Minik bir kusur olarak da; "halt etmek" deyimi "halt yemek" şeklinde kullanılmış....diye devam eden yorumuna
açıklama yaptım haddim olmadığını belirterek ama yorumların okuyucuya açık olduğuna göre hakkım olduğunu düşünerek ve bu hakkı tepe tepe kullanacağımı kullandığımı bu sitede beni tanıyanlar bilir




sevgili kızım sen ;

Akabinde; yanlış değil de,
bir "kusur" olarak gördüğüm küçük bir ayrıntıyı belirttim.

demişsin

cevabım; teferruatlar ayrıntılarda gizlidir!

ki şair de bu şiirinde "b.k yemek" gibi bir ifadeyi dosdoğru söylemek istememiştir.

demişsin

ki
şairin
.......... gör ki ne halt yediler* dedikleri dizede açık açık ne söylendiği bellidir .kesin ve katidir!fikrimce

(Türkçe'de bir kelimenin 40 değişik anlamı vardır, yöresel olarak anlamı değişir sevgili nil sen bunu bilmiyorsun
veya eksik biliyorsun, ki ben bile bu ülkede doğdum büyüdüm anlamadığım o kadar çok kelime var.)

ki şair istediği kelimeyi kullanmıştır. burada senin kusur diye beyan ettiğin yanlış değildir ama kusur değildir
şair ne isterse onu kullanır ki şiir onun.

sen zaten açıklamışsın;

düzeltilse de olur, düzeltilmese de" diye...gereksiz bir cümle bence

ve

son yorumunda; şairden şiirin açıklamsını isteyen kimdir?

şiir açıklanmaz ve bu şiir zaten ders anlayan anlar

ve......

bunca şiir asılıyor ve hep sıradan tebrik ederim ...harikasınız..göklere çıkarılıyor ...veya yeriliyor ....
yorumlarda sıradanlıktan kurtulmaya çalışmak suç ise ben suç işledim..buyrun kesin cezamı,
arada geyik yapmaktan daha fazla şey yapabiliriz diye düşündüm şimdi bu yorumları okuyanların bir ders alıp gitmesi önemli olan benim için bu kelime nerden çıkmış hiç merak etmediniz mi?
ben ettim belki biri vardır dedim merak eden o dip nottu ufak bir ayrıntı belki uygun gördüm astım
rahatsız olursa sayfa sahibi olur ve beni ikaz eder hiç gocunmam haklıdır derim siler giderim

(ve tatlı kızım ,bu sitede insanlar bir şeyi anlasın seninle benim (ana kuzu) edebimizle atışmamıza sakın ha aldanıp başka elbise giydirlmeğe çalışılmasın :-) emsal olsun ...emsal!





Sayın Tutkun Durukan,
sayfanızı bu gün tatlı bir atışmaya alet ettik af ola

saygılarımla












ahlaz tarafından 12/28/2007 3:31:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
NİLCE
NİLCE, @nilce
28.12.2007 14:58:07
Sevgili Ahlaz Ablacığım;

Öncelikle, şiir denilen şey sözlük açılarak anlanlandırılmaya çalışılıyorsa, o yazılan şey
hayata bir sıfır geriden başlamış sayılır. Ben şiirle ilgili beğenimi iletmiştim ve mealen
şairle aynı görüşte olduğumu belirtmiş ve onu desteklemiştim. Akabinde; yanlış değil de,
bir "kusur" olarak gördüğüm küçük bir ayrıntıyı belirttim.
Okuyucuların değil de, şairin
düşünce tasarrufuna sığınarak...

Şiir hiçbir zaman şairin yaşamından, önceki yazdıklarından, duygu dünyasından, yazarken
kullandığı ve özellikle seçtiği sözcüklerden, hatta ve hatta yediği yemeklerden bağımsız
bir şey değildir.
Elbette ki şairin bir şiirini okuyup anlamlandırırken önce'yi göz önünde
bulundurmak mecburiyetindeyiz. Sevgili Tutkun Bey de, önceki şiirlerini okuyup onlardan
anladığım kadarıyla Can Yücel ekolünden gelme bir Küçük İskender değil.
Bunu neden yazıyorum,
üzerinde durulan dizeler dikkatli okunduğunda, şairin yaşamına ve önceki yazdıklarına, önceden
seçtiği sözcüklere bakarak "halt etmek" deyimi şiirde daha uygun duracaktır.
Ve öyle düşünüyorum
ki şair de bu şiirinde "b.k yemek" gibi bir ifadeyi dosdoğru söylemek istememiştir. Şayet
istemişse şairden önceki şiirlerinin tenzihini istiyoruz. Ya da vuku bulan şey kalemindeki
değişiklikse şairden bu yönde şiirler yazmasını bekleyeceğiz bundan sonra.
Sevgili Tutkun Bey'in şiirlerinde ben Cumhuriyet Dönemi şairlerinden bir Kemâlettin Kâmi Kamu,
bir Şükûfe Nihal Başar lezzeti alıyordum. Bu lezzet farklı bir yöne meyledecekse elbette
bunu da anlayabilirim. Kim demiş hececiler küfürbâz didişmeler kaleme alamazlar diye?
Dipnot: Halt sözcüğü dilimize Arapçadan girmiş olmakla birlikte anlamı sözlüklerde mevcuttur.
Almanya'daki eski kullanımın anlam bakımından bizimle herhangi bir alakası yoktur, bir
isim benzerliği söz konusudur. Kezâ bizler kimsenin başına birşeyler fırlatıp "halt" diye
bağırmıyoruz, öyle değil mi?
ahlaz
ahlaz, @ahlaz
28.12.2007 08:38:52

Sayın Durukan,

bazı şiirler vardır okur unutur geçersiniz, sizin bu şiiriniz kulaklara küpe

ve sevgili kızım Nilce,

bilirsin ki araştırmadan emin olmadan yazmam ...yorumunu okuyunca bana laf düşmese bile
araştırdım tekrardan ki bunu zaman zaman başka arkadaşlarada yaparım huyumdur


halt etmek ve halt yemek nedir?

http://www.tdk.gov.tr/TR/SozBul.aspx?F6E10F8892433CFFAAF6AA849816B2EF05A79F75456518CA

uygunsuz bir söz söylemek, uygunsuz davranmak, uygunsuz bir iş yapmak:




http://www.itusozluk.com/goster.php/halt+etmek

anlamı itibari ile "b.. yemek" deyişine yakın olması ile birlikte tam karşılığı olarak b.. etmektir.

halt etmek lafı şöyle oluşmuş:
evvelden almanya da, dışkılar camdan fırlatılırmış, bunlar yoldan geçen birinin kafasına düşmesin diye, atan kişi "halt" * diye bağırırmış.
iyi halt ettin şeklinde de kullanılabilir.

anlayışınıza sığınarak yer işgal ediyorum saygılarımla



ahlaz tarafından 12/28/2007 8:52:30 AM zamanında düzenlenmiştir.
NİLCE
NİLCE, @nilce
28.12.2007 00:59:07
Servet-i Fünûn Dönemi şiirleri yazıldıktan çok uzun bir süre sonra bugün de hemen aynı dile özenip; ziynet diye şiiri anlamsızlaştırmaktan öteye gitmeyen fazlasıyla yapmacık dizeler yazılmaya başlandı. Elbette şiirin kapalı yönleri, çağrışım öbekleri olacak ama; madem insanlar okusun diye yazılıyor, sade ve anlaşılır olmalı.
Mâhir odur ki az lâfla çok şey ve güzel şey söyleyebilen. Bu anlamda güzel ve pek keyifli bir şiir.
Minik bir kusur olarak da; "halt etmek" deyimi "halt yemek" şeklinde kullanılmış; düzeltilse de olur, düzeltilmese de. Tebrikler...

müptelâ
müptelâ, @muptelâ
27.12.2007 21:06:49
alkışlarımla aynen katılıyorum...
Etkili Yorum
MEZARKABUL55
MEZARKABUL55, @mezarkabul55
27.12.2007 20:35:34
Allah senden razı olsun hocam kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi bu dizeler.Bir şiir üstadının yüzde yüz haklılığı var bu dörtlükte.Eksik olma içimizden hocam.Saygılarımla..
ahlaz
ahlaz, @ahlaz
27.12.2007 19:05:53
Ey şair

yaram yoktur gocunacak ...doğru söze ne denir; eyvallah!


takılacak kulaklara bu sözler küpe
ister hece hece ister seçe seçe

saygılarımla




ahlaz tarafından 12/28/2007 8:28:20 AM zamanında düzenlenmiştir.
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL