Her insan bu gece ağlayabilir sessizce. martılar cinayetlerine mavileri ekleyebilir, bu gece kükremeden avlanabilir aslanlar, bir ceylan bile vazgeçebilir koşmaktan, yorulmanın anlamsızlaştığını söyleyebilir dansözler, bu gece her insan soğuyabilir ölüme.
çıplak bir cesedin üstünde uyuyabilir zaman , ifadelerden tebessümler silinebilir duvarlarda, kan kokusuyla bulunabilir faili meçhûl meydanlar , bu gece, yeteri kadar sığınılabilir yalanlara.
bir bayram sonrasında yağan yağmur , dürüstçe ben ıslattım diyebilir toprağı . kokusunda iğdeler yığılabilir yaslara . okyanus tabanında ki çamur kuruyabilir, tuzlu derinliklerin basıncına karşı koyarak .
,bu gece renkli mumlarla şafağı bekleyebilir her insan. çocukların yitirilmiş umutlarından, yeni sınırlarıyla ülkeler kurulabilir cinsiyetsizliğe, acımak yok çimenlerine yeşilin her tonunda, vicdansızlık bayrağı dikilebilir . bu gece, caddelerden geçerek tanklarla terk edebiliriz şiiri, bu gece, yeteri kadar masumuz odalarımızda.
dün tattığımız cinayetlerin baharında, çiçekler açmadı bugün. ve biz biliyorduk aslında, güneş yüzünü gösterince kapatacaktık gözlerimizi. hangi düğün yüzüklerinden vazgeçebilir bugün? hangi balayı ertelenebilir? ve hangi asker tüfeğine nefretle kusabilir ki, vatanını bu kadar anlamsızca sevdiği için ?
bu gece kimse özlemeyecek insanlığı. açlığın ve aşkların, ödenmeyecek körpe bedellerinin bir önemi olmayacak. yırtılan sayfalarda unutulacak gür şelaleler . zemzemin, semazenin, kıblenin, kubbenin , çanların paslanmışlığında yaşama dair çağrıların, ve yıkılmış adaletin inançsızlığına eyileceğiz inanarak gözlerimizin ferlerinde ise yine aynı karanlık yetinemediğimiz karanlık.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ben şimdi ne diyeyim...tuhaf duygu geçişleri yaşıyorum. üst üste başka başka duygularla donanmış şiirler ve duygunun zerkoluşu yüreğe... bu şiir bambaşka Tolga. çok üzen çok düşündüren çok yeniden ve yine... yıllar oldu hep o samimi duruş şiirlerinde hep o duyarlı hep o etkili kalem. her defasında bu gerçekliğe tanık ettiğin için teşekkürler şiir adına.
son zamanlarda okuduğum en iyi şiirlerden, sadece şiir diyerek haksızlık etmek istemeyeceğim kadar özel, gerçekçi ve yerin dibine sokan.
evet, kim erteleyebilir balayını, düğününü ya da özel zevklerini? mesela ben pazar günki nişanımı erteleyebilir miyim sırf saygımdan onların acılarına? ertelesem ve acısız bir zaman beklesem, peki bunu bulabilir miyim? ikilemler ve sorular.. canımı sıkıyor artık biçok şey fazlasıyla. ha bi şey yapamamaksa hepten acizlik ama insanız deyip sıyrılıyoruz işin içinden..
uykumu kaçıracak mı bu satırlar? evet, biraz düşüneceğim. ya sonra? sonra yine unutup, pazar planlarıma devam edeceğim..
ben şimdi ne diyeyim...tuhaf duygu geçişleri yaşıyorum. üst üste başka başka duygularla donanmış şiirler ve duygunun zerkoluşu yüreğe... bu şiir bambaşka Tolga. çok üzen çok düşündüren çok yeniden ve yine...
yıllar oldu hep o samimi duruş şiirlerinde hep o duyarlı hep o etkili kalem. her defasında bu gerçekliğe tanık ettiğin için teşekkürler şiir adına.