Dört yanım ateş dağı har değdi eteğime Talan oldu düzenim kurt girdi peteğime Mısır’da kan gövdede Arakan’da vahşet var Zalim kan akıtırken bayram benim neyime
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bayram Benim Neyime şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bayram Benim Neyime şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Malesef öyle bir zamandayız ki bir tarafta kan akar bir tarafta kir...Ki; bana ne lazımcılık sarmış mı drt yanımızı bilmem de kardeşlerimiz ağlarken hala ghülebiliyoruz...
Dört yanım ateş dağı har değdi eteğime Talan oldu düzenim kurt girdi peteğime Mısır’da kan gövdede Arakan’da vahşet var Zalim kan akıtırken bayram benim neyime
30.07.2013 Kütahya
Usta kalemi engin yüreği saygıyla selamlıyorum.................... İçim burkuldu okurken _____________________________________________Saygılar
Fotoğraf, Nijerya'da 2010 yılında bir petrol tankının patlamasın ile çıkan yangında yanan 200'den fazla insanın görüntüsü.
Lâkin bu resim, Myanmar (Arakan)'daki müslümanların uğradığı zulüm olarak bizdeki bazı medya kuruluşlarınca veya sosyal medya tarafından gösterilmek istendi.
Müslümanlar olarak zulme uğruyorsak ve karşılık verecek gücümüz yoksa, bunun vebalini kimsede aramamak, kendimizi sorgulamak zorundayız.
Birçoklarının yaptığı gibi kabahati dine/islâma değil, dinini gereği gibi yaşamayan insana bulurum ben. Yani, kabahat islâmda değil insandadır.
İnsan olarak kendimizi kontrol edip, ben, inancımın gereklerini yerine getiriyor muyum? diye sorgulamamız lâzım.
"Hiç ölmeyecekmiş gibi dünya için, yarın ölecekmiş gibi de âhiret için çalışmalı." diyen bir peygamberin ümmeti, çalışmadan sadece Allah'tan (C.C.) bekleyerek yatar uyursa, fakire "Allah versin" derse, zalimin elindeki mazluma yardım etmek yerine "Allah kurtarsın" derse.. işte sonuç bu olur. Resulullah ne söylüyordu? : "Kötülüğü, Elinle, dilinle, ona da gücün yetmiyorsa kalben buğz ederek düzelt!" Hangisini yapıyoruz? Evvelâ iman edelim. Gerisi gelir.
Hocam anlamlı yorumunuz için telekkürlerimi sunarım. Aslında bu resimden daha vahşi görüntüler vardı Arakan'a ait yalnız midem kaldırmadı. Ne fark eder ki önemli olan mesajın alıcıya en kısa yoldan ulaştırılmasıdır. Resmin şuraya veya buraya ait olması katliam ve vahşeti örtmez. Saygı ve selamlarımla. Esen kalınız...
Dört yanım ateş dağı har değdi eteğime Talan oldu düzenim kurt girdi peteğime Mısır’da kan gövdede Arakan’da vahşet var Zalim kan akıtırken bayram benim neyime
Duyarlı yüreğiniz hiç susmasın şair arkadaşım. Allah sonumuzu hayır eylesin. Sağlıcakla kalınız...
Tebrik ederim.Savaş çok korkunç. Savaşı yönetenler, yeni silahlarını deniyorlar. Uzağa gitmeye gerek yok. İftar çadırlarına bir bakın. Saatler öncesinden yemek yemek iin kuyrukta bekleyen insanlar... Bayram iyi be kardeş. bayram aklımızı başımıza almamızın nedeni olmalı. Yurta barış,dünyada barış Selamlarımla
Çok az zamanlar dışında İslam alemi genelde böyle acılar çekmiştir, bizler her ne kadar müsebbipleri dışarıda arasak da genelde içimizden çıkmıştır, Arakan gibi istisnai yerler vardır elbette, ancak çoğunluk İslam coğrafyasında müslümanlar birbirlerini katletmiştirler, kabilecilik veya başka sebeplerle.. sisi denen general sanırım abd veya rus veya başka bir kefere milletten değil, mısırlı, diğrleri de öyleydi, suriyedeki zalim de öyle bunların yerlerini alacak olanlar da öyle, unutmamak gerek, bizde, Türkiyede de böyleydi bir zamanlar, hala da iyi olduğumuz söylenemez, biz kendimizi Suriye, Mısır gibi ülkelerle kıyaslarsak iyiyiz, Almanya, İngiltere, hatta battı dedğiğimiz komşumuz Yunanistanla kıyaslarsak nerdeyiz? Cevap, en dipte...Aksini söyleyenler çok olsa da durum bu.... Güzel, duyarlı, müslüman hassasiyeti, daha doğrusu insanolma hasasiyeti ile kaleme alınmış bir kitaplık çaplı dörtlük okuttunuz üstadım... Rabbim kaleminize zeval vermesin... Selam ve saygı ile...
Değerli kardeşim aynı bu görüntüleri ikinci savaşta benim dedem ninem emim dayım canlı olarak yaşamışlar Ölen ölmüş kalanlar bu zulmü anlatıyorlardı Bu görüntüler insan oğlunun bir yaratık olduğunu gösterir İnsanlık adına utanıyorum sonumuz hayır olsun
haklısın gardaş.. başka yerde yok islam aleminde ateş var suriye neyse de mısırı anlamak ne mümkün ben hala anlamadım usd markasından başka şey imkansız da niye
bayram? her şeye rağmen sağlık olsun mu diyeceğiz..