(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
../ k imdir /.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
../ k imdir /.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Alevi-Bektasi siirinde en sik kullanilan mazmunlardan birisi lamekandır.kelime karsiligi 'mekansizlik' olsa da tasavvufta 'mekandan munezzeh olma, arinma; ezeli ve edebi olma' anlaminda kullanilir. Islam tasavvufunda 'lamekan' Allah'in sifatlarindan biri kabul edilmiştir. Ancak Alevi-Bektasi tasavvufunda ise sirr-i hakikata ulasmis, hakla hemhal olmus insan-i kamiller icin de kullanilir. tanrinin sifatlarindan birinin bir insan için kullanlması ne kadar doğrudur.'. Enel-Hakk dusuncesi bilinmeden bunlar yazılıyorsa bunu aciklamak zor.
Günah kelimesini yukardan inceltme yapıp aha ya bölmek gibi..fars dilinde aha nın tek veya arap alfabesinde aha nın tek olarak net açıklaması ne kadar yapılabilir.
dil konusu yorumlarımda hata yaptıysam lütfen düzeltiniz. gençlik yılları hafızlık kuran bilgilerime dayanarak yazdım.yanılmışda olabilirim.
Ateşi yakan kim, ateşe atan kim,
Attıran kim İbrahim...?
Erol Uraz 01/06/2011
Aklıma eski bir şiirimi getirdi bu dizeler.
Üstadım tebrikler,
Muhteşem dizelerdi.