Serçe parmaklarından tavana Ampul niyetine asılmış bir çocuktum Korkulukları olmayan bir köprüden Nehrin sesine gözlerimi kapatarak Geçebilecek kadar korkak üstelik
Bayılarak kurtulduğum dayak molaları Bıçkı atölyesindeki çırak, Salı pazarlarında maydanoz ve poşet satan yoksul yumurcaktım
üstelik bir avuç bozuk paraya beni kandıracak kadar acımasızdı hayat
tüm bu sancılardan elektrik kesintisinin makus talihlisi mum kokulu gecelerde yazarak kurtulmaya başladım silgimi ortasından delip boynuma astım
yazmasaydım belki de bir katil, bir hırsız, bir vatan haini olabilirdim ama hikâye alın teriyle başladı bir kere ne olursa olsun özüne dönecek bir zaman dilimiyim artık…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Özetli Kelimeler şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Özetli Kelimeler şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
özetli kelimelerde ne çok şey buldum bana/sana/bize dair şairim.kaç kişi yaşadıkları bu söylenenleri bilmem ancak bilmeyenlerin bir kısmı da tanık olmuştur bu sefil çocukluğa...
ve ben düşündüm de kendimi.7 çocuklu bir hanenin en küçük ferdiydim.annem babam işçi,yarına garantisi yok.
mum ışığını kardeşlerim görmüş,ben doğduğumda elektrik çoktan gelmiş.benim okumaktan başka çarem var mıydı diye düşünüyorum da yoktu şairim.
ya okuyup yazacaktım sefaletimi ya da annemle babamın yazgısına ortak olacaktım.
şimdi görev yaptığım okulda gençlere bunu anlatmaya çalışıyorum.ne zor,ne çaresiz bir şey olduğunu sefaletin.inanın nesil çoktan bırakmış kendini.ümitsizliğin içine düşüyorum çoğu vakit.ama her sabaha yeniden taze ümitlerle merhaba demek istiyorum.belki bugün iki öğrenci farkına varır gitmekte oldukları ciddi yolculuğun diye.
umuyorum ve bekliyorum şairim.gençliğin titreyip de kendine geleceği günü...bekliyorumm
Sabit bir akımda ilerlemek mümkün olsaydı her birimiz için ,inişlerimiz ve çıkışlarımız nefes alma sürecine benzemez,hakiki bir yaşam belirtisi göstermezdi. Asla da özüne dönemezdi.
Şiddetine istinaden nefes alıp vermenin ;oluşan yaşam sesi karanlık kuyularda yankılansa da bırakmaya devam ediyorsa düşüncelerini insan beyaz sayfaya umutla; geçidi engellenmiş olan dağ ve köprüsü satılmış olan deniz gibi içinde biriktirir beyaz öfke ama çaresiz yenilenme olur yazılan pasını dökebilmek için yaşantının kolayca.Böylece dağılır durur yanlışlar gökyüzüne doğrular edinerek arınmışlıkla...
Ne güzeldi şiir...
Tebrikler yürekten Saygılarımla
İpekyildiz tarafından 7/10/2013 1:08:16 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yazmak hayat kurtarıyor Tolga...
Ve senin kelimelerinin özeti bile koca bir roman.
Kapağını iyi tasarlamalısın. ;)