Çocuktum, toplarken hayata dair izlenimleri Açık iki penceremden gördüğüm silinmez izlerdi Tıklım tıklım dolu Çarşamba pazarı Heybetli küfesi ,altında kaybolan şapkası Ne kadar taşınacak yük varsa vururlardı sırtına Önde sükseli avratlar ,keskin bir parfüm kokusu Arkada tüm şehri taşıyan İssin -yürü yol senindir- Ve geçtikçe yıllar Kaldırıma secde eden dizlerin Bükülen belin Sürüyen ayakların Umurunda değildi kimsenin.
Emeğin buğusuydu alın terin Ne kadar bereketsizdi bu şehrin toprakları Çalarken sazını ağustos böcekleri Çalışkan karınca sendin Sadece taşırdın tadını bilmediğin türlü yiyecekleri Bir terslik var bu masalda Önünde mendil Namerde el açan sen oldun sonunda.
Sabret yakındır beklediğin gün Bir gün taşıyacaklar elbet omuzlarında Öyle ya bunca emeğin var bu şehrin taşında toprağında. Aman ha! Ölü olduğunu unutup sevincinden atmayasın çığlık
Hoca efendi sorma sakın Ne bilsin kullar Hey koca şehir, Feleğin kurup yükünü İssin’e yüklediği Ordu Kalabalık kapalı çarşı Orta camiinin eskimiş avlusu Tahıl pazarının kırık taşları Selimiye yokuşu Şahancılı sırtları Nasıl bilirdiniz Hamal İssin’i?
Nice bürokratlar geldi geçti Hiç birinin adı kazınmadı belleğime Ne ağalarında ne beylerinde kaldı Koydum küfesine gönlümü Götürdü bilinmeyen adrese Bu şiir tarafımdan Hamal İssin’e yazıldı
Kanguru yayınlarından çıkan "Yürek Kuşları" adlı kitabımdan
Değerli yorumuyla şiire hayat veren Ahmet ORMANCI’ya sonsuz teşekkürler,sesi var olsun şiirlerde.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Adı Hüseyin /Kod adı Hamal İssin şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Adı Hüseyin /Kod adı Hamal İssin şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
''Nice bürokratlar geldi geçti Hiç birinin adı kazınmadı belleğime Ne ağalarında ne beylerinde kaldı Koydum küfesine gönlümü Götürdü bilinmeyen adrese Bu şiir tarafımdan Hamal İssin’e yazıldı''
Güzel bir şiir. Çocukluğumun Hüseyin'leri de İssin'di benim... Hem şiiri sevdim, hem şairini sevdim, hem kahramanını sevdim...
Garibim İssin!... Tüm İstanbul'u taşıdı da sırtında, sanırım kendini taşıyan çok az oldu...
Ama olsun... Taşıdıkları, parfüm kokulu kadınlar, bürokratlar, tüccarlar, genç ve yakışıklı delikanlılar...
Hiç biri, ama hiç biri hatırlanmıyor artık.
Ama, hamal issin, bir şairin dizelerinde ölümsüzleşti...
Nice İssin'ler yaşar varoşların izbe sokaklarında yaşam sürer, hayata tutunmaya çalışır emeği ve alınteriyle gece gündüz demez küfelere sarılır umutları, aş ekmek bekleyen eşinin, çocuklarının sevincini, umutlarını taşır...
Şiir öyle bildik ve tanıdık geldi ki bana Süreyya Hanım... Aklıma inşaatlarda üç kuruş ekmek parasına canlarını ortaya koyan çaresizler, okulundan evinden sökülüp ırgatlık yapan çocuklar, elleri kınalı genç kızlar, köprü altlarında bally koklayan kimsesizler, ve daha neler neler geldi/ getirdi güzel şiiriniz...
Fon müziğinin ritmiyle ve Ahmet Ormancı'nın yüreğinden dillenmesi de şiiri zirveye taşımış...
“Nice bürokratlar geldi geçti Hiç birinin adı kazınmadı belleğime Ne ağalarında ne beylerinde kaldı Koydum küfesine gönlümü Götürdü bilinmeyen adrese Bu şiir tarafımdan Hamal İssin’e yazıldı…”
“ Hamal İssin !...” İstermi sırtında mor nasılar bitsin ? Ama yaşıyor işte ne etsin Kendini mi assın, kessin ? Uyandırmayın yaşam bildiği gibi gitsin Bırakın aksak ömrü bir an önce bitsin ?...
Bir ölü olduğunu farketmeyip, Bari Tanrı’ya isyan etmesin? Gerçek suçlunun “Düzen” olduğunu ne bilsin ? Bazı insanlar bu şiiri iyi ezber etsin Yaşamı doğru bellesin ? Alnı öpülesi “Hamal İssin” Çektikleriyle bizleri eğitsin…
Sıcak olurdu Temmuz’lar Yine de gölgeler de çare var Ama Temmuz’un sıcağını çoktan sollamıştı satırlar Çünkü “Hamal İssin’i” henüz tanımıştı insanlar….
Çok çarpıcıydı duygular ! Emeğinize ALKIŞLAR !!!...
Onatça tarafından 7/9/2013 11:13:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
Onatça tarafından 7/9/2013 6:37:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mükemmel, nostalji rüzgarları estiren, insanı alıp götüren bir şiirdi. Ne diyeyim, şapka çıkarılır.... Harika bir yorumu da olan bu güzel şiiri kutluyorum. Saygılarımla.
Emeğin,alın terinin şiiriydi.Bu dünyadan ne çok Hamal İssin geçti.Yaşanmışlıkları bile unutulan garibanlığın zamana vurulmuş mührü gibiydi.Tebrikler kalemin gücü tükenmesin.
hasan gencay tarafından 10/6/2015 10:37:22 AM zamanında düzenlenmiştir.