Dostluğa edip itibâr arzetmişsen beyân-ı hâl Mütereddit serzenişler kendi mânâsında münhâl Ya dile etmeli sitem ya sükûta râm olmalı Aynı yara aynı yerden kanadıkça şifâ muhâl
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Safahat'tan bir bölüm okumuş gibi oldum. Bu şiire yorum yazabilmek için, Osmanlıca-Türkçe lügat gerekli. Anlamını çözemedik pek ama, Divan Edebiyatı tadı vardı şiirde. Edebiyat tahsili yaptığınız muhakkak. Ya da tarih...
Mükemmel bir dörtlük okudum, lakin yorumlarda da bir mükemmel şiir var, tabi ki onuda okudum. Her ikinizinde kalemine ve yüreğine saglık. Selam ve dua. Saygiarimla.
Yüreğimde, yerini bilseydin her dem baki Ben yokum deyişime inanıp küser miydin Serzenişin demine gem vursaydın afakî Şimal yelleri gibi kalbime eser miydin…
Dilimin söylediği her zaman doğru olsa Bu denli üzülmezdim, sırtıma ok atılsa Vazgeçmek kolay olsa yine de vazgeçmezdim Kalmak için değilse... Semtinden hiç geçmezdim.
İblis’in oyunları kendi boyunu aşsa Yürekten sökmek için gece gündüz uğraşsa Fendine yenilmez mi dönse de bin parende Zamanı bölüştüğüm hakikat isem sende.......
Bu şiire yorum yazabilmek için, Osmanlıca-Türkçe lügat gerekli.
Anlamını çözemedik pek ama,
Divan Edebiyatı tadı vardı şiirde.
Edebiyat tahsili yaptığınız muhakkak.
Ya da tarih...