(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Zaman... II (Zaman, zaman ifadeler) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Zaman... II (Zaman, zaman ifadeler) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili Birkan, insanız hayatta mutlaka belkilerimiz ve onun ekürüsü keşkelerimiz olacaktır.Ama zaman ;bunları zamanla ortadan kaldıran tek gerçektir bana göre. Evet belkilerle dolu yalandır inandırılan zaman BELKİ DE... Derindi yine dizelerin. Kutlarım. Sevgiyle...
Mecazi anlamlarda bulduğunuz gerçeklik olgusu için teşekkür ederim... 2 Farklı şiir, konular aynı olsa da... Ancak bu şekilde yorumlayabilirdiniz siz...
"Belki" lerle dolu yalandır inandırılan zaman... kaşları çatılmış bir kıskaç ölüme ipini koparmış bir uçurtma istemeden kaçırılan bir fırsat... "kayıp zaman" Zaman... (Kısaca Kıskaç)
Zaman Kırılan Bükülen bir paradoks
Geriye kalan Hiçten ibaret bir yalan.
Sokan Acıtan Ağlatan ...Anlamlandırılamayan...
Sonu bitmemiş öykülere kadar varan
"Nokta"
Bir önceki şiirde olduğu gibi burada da zaman konusu işlenmiş. Zaman, her iki şiirde olduğundan farklı bir biçimde işlenmiş. İlk şiirde zaman için "kırılıp, bükülebilen bir paradoks" , bu şiirde de uçurtmaya benzetilen zaman için "istemeden kaçırılan bir fırsat" tanımlamaları uygun görülmüş. Oysa bilindiği üzre, zaman genel-geçer anlamıyla paradoksal bir olgu değildir. Zaman, anlamlandırabildiğimiz ve bölümlere ayırabildiğimiz bir şeydir. Bununla beraber zamanın zihnimizdeki algısı kişinin doğum anıyla başlar ve hiçbir kesintiye uğramadan devam eder. O bir fırsat değildir. Ki zamanın ipleri hiçbir zaman insanların ellerinde olamadı ki, alelade bir rüzgârla onu kaybedebilelim.
Yapı itibariyle sözcükler dağınık ve bir şey çağrıştırmayacak bir biçimde arka arkaya sıralanmış. Tek tek ele alınınca bunu görebiliyoruz. Mesela; "sonu bitmemiş öykülere kadar varan" şeklinde bir ifade baştan aşağıya yanlış bir cümledir. "Sonu bitmemek" diye bir şey olmaz. Yanlış bir kullanım söz konusudur.
Biz mi o zamanin icerisinde yolculuk yapiyoruz yoksa zaman icimizde de biz mi bir yolculuga cikmisiz hic belli degil gercekten de , kisa ama anlamli siirinizden dolayi sizi kutluyorum Birkan , tebrikler , sevgilerimle .......
hayatı sevgili birkan ;hatalar yapıp pişmanlıklarla geçirebilriz ama en kötüsü nedir biliyor musun yapmaya cesaret edemeyip de "belkilerle,keşkelerle" geçirmemizdir...ben hep hata da olsa yaptıktan sonra pişman olmayı yeğlerim..geriye dönüp baktığımda keşke dememek için...çünkü belkiler ve keşkeler insanı yer bitirir...
sevgili birkan yine yaramıza tuz bastın..ama biz biliyorsun yaralarımızdan besleniriz...