İçleri mahşer yeri yandılar diri diri Umur kime işliyor anne -baba sersefil Akıl almaz vahşette yol alırken ileri Sabır ya Rab’bim sabır, dayanmak mümkün değil.
Umudun ölen sesi can arbedesindeyken Nasıl feryat ediyor atinin siyah feri AllahAllah nidası baki beldesindeyken Göğsünün acısından ateş alır mavzeri. Eşkıyanın kurşunu er ile hasbıhalde Canilik kisvesine büründüğünden beri, Besmelesiz işlerde şeytanla iştigalde Daha kan… Kan diyordu dağların izbe yeri. Katilin adı yokken müşteki olma derdi Har ile alevlenen akıl almaz kederdi.
Yeter diyordu yeter askere pusu kurmak Ellerinle boğarken, diline gelen sözü Oğula benzer yüzün, önünde kıyam durmak Ölüp ölüp diriltmek kolay mıdır bu özü.
Bağrına basmak var ya o evlat kokusunu Hangi lisan anlatır candan öte canını Fukara insanların bitimsiz korkusunu Tarif bile mecalsiz, tüketmez zamanını Yüzlerce kez yakacak belli ki bizi dünya Toprağa gömecekse, devlet hakir yanını Aynı tas aynı hamam, değişecekti güya Vambir gibi içerken onca şehit kanını Nasıl da hazmediyor böylesi katliamı Zulümkâr tavırların istenmezken idamı.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
_KAN_ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
_KAN_ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bağrına basmak var ya o evlat kokusunu Hangi lisan anlatır candan öte canını Fukara insanların bitimsiz korkusunu Tarif bile mecalsiz, tüketmez zamanını Yüzlerce kez yakacak belli ki bizi dünya Toprağa gömecekse, devlet hakir yanını Aynı tas aynı hamam, değişecekti güya Vambir gibi içerken onca şehit kanını Nasıl da hazmediyor böylesi katliamı Zulümkâr tavırların istenmezken idamı.
16 Temmuz 2012 / NÜS
Şahane bir eserdi kaleminize sağlık tüm kalbimle kutluyor saygılar sunuyorum..
barış süreci ha!..hepsi faso ve fiso :( bilmem nerde patlama..insanlar farkında, hoop valiyi alalaım bari görevden..biraz olsun sinirler yatışır :( bu mudur yani? çok üzgünüm, çok kızgın, çok çok çok....
onları asla anlayamam ama ne kadar zor olduğunu tahmin edebilirim... bunun çözümü ne onu da bilmiyorum ama inş vardır ve inş çözülür....
Kor düşen çatıların yüreği yangın yeri Umur kime işliyor anne -baba sersefil Akıl almaz vahşette yol alırken ileri Sabır ya Rab’bim sabır, dayanmak mümkün değil.
Umudun ölen sesi can arbedesindeyken Nasıl feryat ediyor atinin siyah feri Allah Allah nidası baki beldesindeyken Göğsünün acısından ateş alır mavzeri. Eşkıyanın kurşunu er ile hasbıhalde Canilik kisvesine büründüğünden beri, Besmelesiz işlerle şeytana uyar halde Daha kan… kan diyordu dağların izbe yeri. Katilin adı yokken müşteki olma derdi Har ile alevlenen akıl almaz kederdi.
Yeter diyordu yeter askere pusu kurmak Ellerinle boğarken, diline gelen sözü Oğula benzer yüzün, önünde kıyam durmak Ölüp ölüp diriltmek kolay mıdır bu özü.
Bağrına basmak var ya o evlat kokusunu Hangi lisan anlatır candan öte canını Fukara insanların bitimsiz korkusunu Tarif bile mecalsiz, tüketmez zamanını Yüzlerce kez yakacak belli ki bizi dünya Toprağa gömecekse, devlet hakir yanını Aynı tas aynı hamam, değişecekti güya Vambir gibi içerken onca şehit kanını Nasıl da hazmediyor böylesi katliamı Zulümkâr tavırların istenmezken idamı.
Tam çıkayım diye düşünürken dizelere yakalandım. aklım, idrakim, fikrim tarumar oldu. ve ihtimal, bu durum bende uzun bir zaman devam eder. bazen, insanın halsiz kaldığı anlar vardır. sebeplere sarılsa da, hiçbir şey yapamayacağı anlar. konuşsan bir türlü, sussan bir türlü. öyle zamanlar ki, insanı, insanlığından dahi utandıran... Şimdi gönlümüze düşen tanıdık inlemedir, vaveyladır. dermansız dertlerimize, ne kanla dolu sinelerimiz katlanabilir, ne de soluklarımızın tükendiği şu zamanlarda, bize cevap ve ümit aşılayacak bir tek nefes vardır. ne kadar doğruydu şairin dediği işte; firavunlar ölse de soyları kaldı miras, hüzün sardı her yanı bunun adı gamlı yas, sayısız bunca belde al kanlara boyandı, dökülen masum kana yürek nasıl dayandı...
Herşeye rağmen, hesapların da üstünde bir hesap vardır. an gelir, zalimin hiç beklemediği zamanda, kader hükmünü tecelli eder. kışlar bahara, geceler nehara döner. umudumuz, inancımız bu yöndedir. AKTİF SABIR, FERASETLİ SABIR.
YİĞİT ENDER KOÇ tarafından 5/17/2013 7:24:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Tarih hep tekerrürden ibaret Kısır bir döngü sadece... Yine analar ağlayacak yine bağırlar yanacak Kimsenin gücü yetmiyor vahşeti durdurmaya... Kapitalist sistemin çarkı dönmeli ki insanlar ölsün piyasa canlı dursun... Sevgilerimle