küsme çocuk, büyüyeceksin, az geleceksin hayata, biraz bekle sen geliyor sana...
hani ip atlasalar direği olacak, sek sek oynasalar kiremmitten tebeşir yaratacaksın, evcilikte baba olacaksın daha, senden büyük çocukların olacak senin uydurduğun, ve sıkıldım dediğin an bitecek oyun, elim sende sıkışacak araya ...
eve döneceksin akşam ezanında, -elini yıkamadan sofraya oturma- diye söylenecek annen, sen de -yıkadım- diyeceksin elllerini saklayarak, üşenme çocuk çok kirleneceksin daha, git yıka...
hangi masal uyutursa seni, onu okuyacaklar sonunu duymayacaksın dinlediklerinin, yumacaksın gözlerini bir çırpıda, korkutacaklar seni...
yutulduğun bilyeler hangi çamurlu ellerde kaldı , okul harçlığını kaç kez başını döndürmek için harcadın salıncak arabası gelirken mahallene, köşeden dönücem deyip nereye firar ettin freni ayak tabanı olan bisikletlerle , gözlerin ne marifetliymiş be çocuk kaç kez sobelettin -saydırmam banane- nidasıyla koşan arkadaşını, hiçbir rengi tanımıyorken istop neyine, nereden bilebilirdin umut mavisini, bulutbeyazını ve unut siyahını... bir emine teyze de senin sokağında vardı elbet, -ötede oynayın uyuyan var - diye bağırıp şehir uyandıran...
neyse ne, günaydın genç...
******
doksanlar bitti çocuk, büyüdün artık, ah vah ediyorsun her gözyaşında.. noksanlar geldi içine sobesiz, yıldan yıla artacak, eywah diyecek gücün bile yok... keşke doğmasaydım diyeceksin ya ...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇOCUKSUZ SOBELERE DAİR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇOCUKSUZ SOBELERE DAİR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.