koşarak gittiler dekor-kostüm-müzik eşliğinde somutlaşan panoramik dil seyrinde sahne tozu yutmaya (trajedi, komedi, dram) çeşitlendiler
umut acı sevinc sahnesiydi Dram tarih efsane acıyla sahnelendi Trajedi gülünç komik hallerdi (töre-entrika-karakter ) Komedi
Fars ; aşırı abartı taklit dolu hareketli eğlenceli şarkılı hafif güldürü Vodvil
ve müzikli tür ( opera, operet, müzikal, pandomim bale, revü, skeç )
resmi geçitte tiyatro kültürü
orta oyunu
gölge oyunu (kukla-karagöz-hacivat)
köy seyirlik oyunları (ölüp dirilme, esnaf oyunları, çoban oyunları, günlük hayattan sahneler, hayvan benzetmeleri, kız kaçırma, efsane ve masallar..)
danslı ve taklidi oyunlar
meddahlık ki güzel hikayelerle halkı eğlendirendi meddah ( Kavuklu Hamdi’den.. İsmail Dümbülü’ye geçmişten günümüze emek veren insanlığı yüceltenlerin cümlesinden rabbim razı olsun cennet olsun mekanları )
alkışlar alkışlar ayakta alkışlar.. kapanıp açıldıkça perdeler dinmek bilmedi alkışlar
kah trajedi kah dram kah komedi
ışıklı bir sahnede seyrederken insanoğlu kendi duygularıyla yüzleşti
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Mart 27 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Mart 27 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Sanat sanat içindir"Tiyatronun özelliklerini akıcı bir dil ile mısralarla ifade edilmiştir.Tiyatronun tüm niteliklerini anımsanarak yazılırken hiç şüphesiz algılarıyla,anılarıyla yaşanılır o görülenleri ve o değerli insanlarının izleri...Allah rahmet etsin tiyatroda hizmeti olanlara...Sevgi ve saygılarımla....
Kendi hallerimizi izliyoruz sahnelerde aslında. Birlerinin o sahnelere düşmanlığı bundandır belki: Kendi hallerini görmek istememeleri. Sizin şiirlerinizi olkurken yalnız şiir okumuyor bilgileniyoruz da. Emeğinize sağlık hocam.
ne güzel dediniz sağolasınız değerli şair dost kibritçikızınkibriti teşekkürlerim hayata kattığınız cümle güzelliklere iyi ki varsınız..:) sevgim saygım selamlarımla..
Hem didaktik,hem özgündü yine dizelerin Sevgili Sabiha. Ne diyeceğim ,bilmiyorum.Beğenilerimi ve sevgilerimi bırakıyorum sayfana.Şiirle,sanatla kal Arkadaşım. !
çok güzel..