(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Âşksız bir dem şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Âşksız bir dem şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yine demini bulmuş bir şiir. Ancak aşağıdaki kıt' a da kibri güdeni niye Hallaç' a benzettin anlayamadım. Hallaçı kabartılmış, kabarmış anlamında kullandın galiba. Malum olmak üzere Hallaç'tan akla gelen Mansur dur. Hallaç Mansura nam , alem olmuş ya Acaba diyorum" Hallaç mı asar kibri güden?.."
Sevdiğine isyân eden Kâlpte âşkı arar beden Hallaç olur kibri güden Âşksız bir dem günü geçmez
damda deve aranır mı diyen İbrahim bin Edhem düştü aklıma.
ismi İbrâhim bin Edhem bin Mansûr'muş öğrendim.
sonra Bişri hafi..az çok biliyordum ömrü hikayesini
en sonda bahse konu Mansur düştü aklıma
Hallaç'ı burada dağılan dağıtmış olarak aldım.
Hallaç denince akla Mansur düşer bir şekilde.
Mansur düşünce dar ağacı...
"Hallaç" bu dar ağacı olmadan anılmaz, dar ağacına onu götürense zamanın kibri..
Hallaç kabartmış dağıtmış olsa da bilen-gören toplar yine bir şekilde.
sonuçta isyana gönülller. isyana sürükleniyor..ve geri dönüyor kendine bakıyor neyime isyan dercesine... fakat bu arada kendini gütmeye başlamanın ilk evresi genelde dağılmak, kabarmak...
zati yukarıda bahsettiklerimiz ilk evreden sonra kendini toplayanlar... Aşksız bir dem günü geçmeyenler değil mi?