Hak buyurduysa, neden korkulur aşktan. Gelsin sarsın büsbütün, çıkarsın beni baştan. Aşığın gözü kör, kulağı sağır derler ya, Hak ve aşk ne gözdedir, ne de kulakta.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AŞK (Dörtlükler) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AŞK (Dörtlükler) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli kardeşim.çok güzel bir dörtlüktü.Sen burda ilahi aşkla ,beşeri aşkı birleştirip öyle yazmışsın dörtlüğünü.Allah insanı yaratmadan önce yaratmıştır aşkı.ve sonra koymuştur insanoğlunun gönlüne.aşk sadece kadın ,erkek arasında yaşanan bir kavram değildirki.Hayatın en güzel anı herşeyden vazgeçtiğiniz zaman ,sizi hayata bağlayan andır.Çünkü o anda sevdikleriniz gelir aklınıza. Sevgili binlerce insan arasından gönül gözüyle görüp ayrı bir kimlik verdiğimizdir. Her sözü büyü olan, dokunduğu herşeyi kutsallaştıran muhteşem insandır.Allah sevgisi herşeyin üstündedir.Boş hayatın Boş insanları, herzaman bir boşluk içinde yaşamaya Mahkumdurlar.Çünkü bunlar şeytanın verdiği tembelliğie uymuşlardır.Sevgiyi içimize A LLAH koyduğuna göre sevgiyi arttırmak ve eksiltmekte onun işidir.şair burada azdırmak kelimesini bence sevginin artması ,çoğalması anlamında kullanmıştır.
Sayın arkadaşım, şiiriniz çok güzel ve çok anlamlıydı.kutlarım.puanım tam. şimdi şiirinize ve yorumumu uygun iki güzel söz ekliyorum.hoşçakalın
Ala Gözlerine Kurban Olduğum
Ala gözlerine kurban olduğum Hep senin derdinden yanar ağlarım Kime arzedeyim garip halimi Ellerin yanında görür ağlarım
Benden kaçar sevdiğim, gayrden kaçmaz Dahi pek küçüktür, aşıkın bilmez Yalvarsam Mevla'ya dileğim geçmez Yüzümü yerlere sürer ağlarım
Yine düşt'ayrılık vücut şehrine Yürek mi dayanır dilber cevrine Sürülünce insan mahşer yerine Hak'kın divanına durur ağlarım
Kerem der bu firkatla yanarsam Tükenir ömrümüz bir gün ölürsem Bu hasretle kıyamete kalırsam Kefenim boynuma sarar ağlarım Aşık Kerem
suzan çelik tarafından 3/1/2013 3:25:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
Merhaba anlaşılan şiiri gelişi güzel okuyup,eleştirime bir tepki gösterdiniz.Zaten dikkatli okuyup değerlendirseydiniz sizin şiirinizde umutla aradığınız sevgilinin Hak tarafından size sunulan bir armağan olduğunu anlardınız.Şiirimin bütününde sizin Hak'a duyduğunuz o sıfatları şiirin içinde görürdünüz.(Hak buyurduysa,neden korkulur aşktan) Aşk Allah tarafından verilen bir armağan.(Gelsin sarsın büsbütün,çıkarsın beni baştan)halkımız aşkın insanları baştan çıkardığına inannır.Nunu bir sonraki dizelerime belirtmişim zaten.Ama ben aşkın;Allah tarafından insanlara bir armağan verildiğini düşündüğüm için,aşkın insanı çıkarmasına inanmıyorum. Şiirin mesajına gelince; aşkı sen yaşıyorsun.Kimin ne söylediği çnemli değil.Önemli olan inancındır.Serbestmi hece mi diye sormuşsun.Ne önemi var ki. İlla da merak ediyorsan serbest.
Sevgili binlerce insan arasından gönül gözüyle görüp ayrı bir kimlik verdiğimizdir. Her sözü büyü olan, dokunduğu herşeyi kutsallaştıran muhteşem insandır.Allah sevgisi herşeyin üstündedir.Boş hayatın Boş insanları, herzaman bir boşluk içinde yaşamaya Mahkumdurlar.Çünkü bunlar şeytanın verdiği tembelliğie uymuşlardır.Sevgiyi içimize A LLAH koyduğuna göre sevgiyi arttırmak ve eksiltmekte onun işidir.şair burada azdırmak kelimesini bence sevginin artması ,çoğalması anlamında kullanmıştır.
Sayın arkadaşım, şiiriniz çok güzel ve çok anlamlıydı.kutlarım.puanım tam.
şimdi şiirinize ve yorumumu uygun iki güzel söz ekliyorum.hoşçakalın
Ala Gözlerine Kurban Olduğum
Ala gözlerine kurban olduğum
Hep senin derdinden yanar ağlarım
Kime arzedeyim garip halimi
Ellerin yanında görür ağlarım
Benden kaçar sevdiğim, gayrden kaçmaz
Dahi pek küçüktür, aşıkın bilmez
Yalvarsam Mevla'ya dileğim geçmez
Yüzümü yerlere sürer ağlarım
Yine düşt'ayrılık vücut şehrine
Yürek mi dayanır dilber cevrine
Sürülünce insan mahşer yerine
Hak'kın divanına durur ağlarım
Kerem der bu firkatla yanarsam
Tükenir ömrümüz bir gün ölürsem
Bu hasretle kıyamete kalırsam
Kefenim boynuma sarar ağlarım
Aşık Kerem
suzan çelik tarafından 3/1/2013 3:25:40 PM zamanında düzenlenmiştir.