(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Tefekkür şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Tefekkür şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
iz bende yaziyom gerci ben hececiyim eskiden serbest yazardim ama senin serbest siirlerin bambaska valla ne yalan soyleyin oyle bir vurgulu cumle kulaniyosun ki tum siiri bambaska hale koyuyo:) Basarilarinin devami dilerim
Bir rüyamı bir beklememi bu fani dünya, Nereye baksan bir zulüm, zor gelir hülya. Yüce Allah herşeyi öyle güzel planlamış, Son nefeste herşey bu dünyada kalmış. Tebrik ederim. saygımla ...
Biz neresindeyiz?...NE yerde.. ne gökde... ya bir kelebeğin kanadın da ya da bir kırlangıcın koynunda..Bu şiirde güzel görüp güzel düşünmek geldi ruhuma.
Faize Hanım dizeleriniz Çok manalıydı Nidanız öyle yankılandı ki sitede, koştum geldim iyiki gelmişim Muazzam eserinizi okudum Yüreğinize sağlık sevgi ve dua ile efendim..
Çok güzel bir şiir bu,çok geç gördüm kız bu ne cevher,TEBRİKLER :)
Harikasın can dost...
Tefekkür, varlıklara Allah namına bakmaktır. Şüphesiz, pencereye bakmakla pencereden bakmak bir değildir. Pencereye bakanlar lekeleri görür, pencereden bakanlar ise, güzellikleri seyrederler. Tefekkür, mevcudat pencerelerinden Allah’ın isim ve sıfatlarına nazar etmektir. Her bir varlık, Allah’tan bir mektuptur. Bayrak, bir bez olmanın ötesinde devleti sembolize eder; dalgalandığı yerlerin, o devlete ait olduğunu haykırır. Onun gibi, her bir varlık dahi, Allah’ın Rububiyet saltanatını ilan etmektedir.
Yeryüzü ve semavattaki varlıkları tefekkür nazarıyla temaşa edenler, İlâhi sanatın mükemmelliği karşısında hayret secdesine varırlar. Kalplerindeki iman coşar, yakînleri ziyadeleşir. İnce tefekkür duygularına, hislerini de katabilirlerse, İlâhî sanatı seyir ve temaşadan, tarifin fevkinde bir zevk alırlar. “Her şey bana Seni hatırlatıyor” derler.
Şu ayetler, tefekkürle ilgili bir kısım esaslara işaret eder: “Şüphesiz, göklerin ve yerin yaratılışında, gece gündüzün peşpeşe gelişinde, akıl sahipleri için ayetler (deliller, ibretler) vardır. Onlar, ayakta iken, otururken ve yanlarına uzandıklarında Allah’ı anarlar ve göklerin ve yerin yaratılışını düşünürler. ‘Ya Rabbena, Sen bunları boşuna yaratmadın, Seni tenzih ederiz. Bizi cehennem azabından koru’ (derler). (Âl-i İmran Sûresi, 190-191)
İnsan ''En kıymetli varlık'' değildir Ayet der ki'' biz Sizi yarattıklarımızın pek çoğundan üstün tuttuk''(en üstün demiyor) işte insanı yanılgıya düşüren bu yanlış anlama onun kendini beğenmiş kibirli oluşunun asıl sebebidir Başak bir Ayette ise'' Onlar tıpkı birer hayvan gibi hatta ondan da aşağıdırlar' işte nerede bulunmak istiyorsa insan oradadır teşekkürler selam ve dularımla
İnsan harikulade varlık yaratılışı ile alemin en ulvi varlığı isyanı ilede alemin en aşağı varlığı (ahseni takvim) yüceliği ile(esfelesafilin) aşağılığı bu iki durum arasında kendi fiil ve eylemleri ile bu iki durumdan birine doğru yaklaştırması insan oğlunun kendi iradesi ile meydana gelebilen bir durum ''onun mahiyeti meleklerdende ulvidir,Avalim onda pinhandır, cihanlar onda matvidir,'' diyor büyük şair kaleminiz kavi aşkınız baki davanız hak duanız makbul olsun kutlarım
Aşk hali insanın Allah'a en yakın olduğu haldir. Aşk belki de Allah'ın 100. adıdır. Aşk insanı tefekküre daldırır böyle. Bu şiirde aşk da var tefekkür de. İbadetin en güzellerinden. Sevgiler candan.
Varlığın sebebini bulmaya ramak kaldı... Yokluğun sebebine de yaklaşmışsınız... Derin bir konu seçmiş ve sonucu güzel bağlamışsınız... Güzeldi şiir.. Tebriklerimle, Selamlıyorum efendim...
Gecenin ardı gündür Ölüm ’ün ardı doğuş. Doğumu ölüm Günü gece takip eder iken Kahır etmek Lûzumsuzdur olanlara.
Zaten
Bir zamanların da evvelinden Bir nedenle yaradılan Bir nedenle de alınmaz mı ey canan.
Ve insan En kıymetli vârlık.
(-tı.)
Elbetteki İnsan Eşrefi mahlûkat yaratılanların en şereflisi.İyman ederse.Allah ın verdiği nimetlerle ALLAH a isyan ederse o zaman hasiyet şeref kalkar ve şeytanlaşır,kendi aklınca isyan edip yaratana savaş açarak Kur-an ı tanımaz Peygamberin izinden yürüyüp vezir olacağı yerde şeytan veavanesi olan siyonist ve emperyalist gibilerin maşası kölesi olarak rezil olur.ALLAH a karşı koyduğunu sanan çok zavallılar farkına varmadan kendilerini harcarlar.yüreğinize sağlık çok güzel bir anlatımdı tebrik ederim.Selam ve dualarımla A.E.O
"Bir nedenle yaradılan Bir nedenle de alınmaz mı ey canan." leb-i şima
VE YİNE, BİN NEDENLE YARADILAN, BİR NEDENLE DE ALINABİLİR. " GİDİŞ, BİZİM EN GERÇEĞİMİZ", BELKİ DE ŞU HAYATTA İSTİSNASI OLMAYAN TEK ŞEY. VAKTİ VE MEKANI GİZLENMİŞ OLAN. AMMA, KURTULUŞ BERATINI ALINCA, GİTMEK EN İSTENECEK OLAN...
Estağfurullah efendim,şaiirlik kim ben kim..Benimkisi naçizane yürek sesi ve karalamaları diyelim..Yinede gördüğünüz yerde olmak beni mutlu eder teşekkür ederim dost kalem...