Analarının kuruyan memelerinden sonra, Hiç doymadı toprağın çoçukları Çocuk ölümleri yaşadılar, şehirlerden uzak sıtmalarda Bazen kerpiç evlerde, bazen bir roman çadırında Koyu, karanlık bir girdap; sevmeye, sevilmeye bile mecal yok
Tutalım ellerinden, kaldıralım dedi fenomen bir kadın Sırf gösteriş için uzatır gibi yaptı elini Oysa açlığı sadece filmlerde görmüştü Denizdeki kumu saymazsak, hiç avuçlamamıştı toprağı...
Zorbaların kahraman ilan edildiği bir ülkede, Ne beklenirdi ki insanlık adına, gösterişten başka...
Fikirlerin hüküm giydiği, karalama kampanyaları Zindanları doldururken Uğursuzlar, imansızlar; Özümseyemedikleri dinin, kisvesi altında Memleket kurtarma çabasında Açlar, açıklar kimin umurunda?
Kan uykulara can verenler derin uykularda Onların bu halini gören, Yılanlar şaşkın bin yıl yaşadığına...
Ve toprağın çocukları halen aç Analarının kuruyan memelerine muhtaç...
"O" kadınsa çok meşhur şimdilerde Belli ki gözü çok yükseklerde...
Bir annegülümsüyor "ona" kırılgan bir yürek Ve alaycı bir edayla. Belli etmiyor ama, iki eli yakasında, iki cihanda.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TOPRAĞIN ÇOCUKLARI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TOPRAĞIN ÇOCUKLARI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Fikret Hocam hoş geldin şiirlere özlettin yürek sesini kutladım nefis bir eser ve yorumunuz doyumsuz Üstadım üç kere dinledim ve geri geldim sadece tebrik yetmedi bana KUTLU/YORUM selam ve dualarla sayğılar
ARİF BARAN tarafından 2/1/2013 10:41:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
Böyle güzel şiir niye okunup dinlenmez ve yorum yapılmaz ki Ben bu millete şaşıyorum:( Duyarlı yüreğiniz kaleminiz ve nefesiniz var olsun Saygılar üstadım