(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Umman Nedir? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Umman Nedir? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Umman nedir? İçinde kaybolduğum sonsuzluk mu? Ya da hiç içinde yer alamadığım korkusuzluk mu? Yok, yoook, bunların hiçbiri değil.
Şair,kendisiyle bir hesaplaşma içinde.Kafa karışıklığı var. Yalnızlığıyla,efkarıyla,hüznüyle... umman arasında bir bağ kuruyor.Olumsuz duygularını ummana benzetiyor.
Sonra bir karara varıyor şair;aslında umman yaşadığım sensizlik,içinde bulunduğum sessizlik,düşündüğüm-dalıp gittiğim derin düşünceler,anlayamadığım kalp sızım,anlayamadığım hislerim,benliğim ve çaresiz bi-çare kalışım ki,sebebi sensiz oluşum.
Çığlıklarım ummanda anaforlar oluşturuyor. Hayallerimin uçsuz bucaksız koylarında kulaç atıyorum. Sınırlar koyamazsınız bana dalgalar, Ben ne kasırgalar gördüm baş eğmediğim.
Sensizliğe olan isyanım,evrende tufanlar oluşturuyor,sana dair hayallerimin sonsuzluğunda yüzer gibiyim.Bu yüzüşümde hayallerimi gerçekleştirme arzumun karşısında hiç bir engel tanımıyorum.Düşlerimi gerçekleştirmek istiyorsam hiç bir zorluğa boyun eğmeyeceğim.
Umman nedir? Ne eller dayandı burnuma öpmediğim. Hiç bir gücün bükemediği bileğim Umman; riyaya bencilliğe öfkem. Susturamadığım dilim, Edinemediğim ilim, Sınır koyamadığım arzularım. Tanıyamadığım ben, Anlayamadığım sen.
Ben,hiç bir zaman,hiç bir şekilde el-etek öpmedim.Asla yalana taviz veremem,bencillerle birlikte olamam.Bu yolda asla susmam,doğru bildiğimi söylerim.Çok çabaladım ama sınır koyamadığım arzularım sebebiyle gerçek ilmi bulamadım. Sana olan düşkünlüğümden dolayı kendimi tanıyamıyorum,seni de pek anlayabilmiş değilim.diyor şair.
her zaman ki gibi yürek dostum, yüreğimi okudun. TÜM ŞİİRİN ÖZETİ SENİN DE DEDİĞİN GİBİ
"umman yaşadığım sensizlik" her şey ama her şey göz ardı edilebilir diyorum,ancak ummana benzer dertlerimin hiç biri sensizliğe benzemez diyorum ben.Ve senden de aynı bildirimi aldım zaten Yüreğin yar olsun.
Bana Umman Hayallerime duman duman sar Us'umu martının kanatlarına dolan rüzgar misali ellerine mavi patiskadan yaş damlatsın İstanbul ser/inletsin buğday başaklarını bir harman vakti kavurucu haziranın yürek akşamlarında bozkırın
Sen yoktun ya bir hayli zamandır, gözlerim yollarda gönlüm de dardır. Elbette deryaları sandık etmişsin, çeyizden bir mendil bana da vardır. yorumlarını özlemişim.Teşekkür ederim can dost. Emanetimi almaya geleceğim bil. Çamlıca tepesinde bir akşam vakti , nargilemi yakmaya geleceğim bil.
Harika bir konu ve müthiş bir şiir...Umman insanın hissedebildiği kadar büyük..hissedemediği kadar küçük.varlığınla içinde bulunduğun hayatın çakışması ama yine var olmak savaşı...;Kutlarım can..selam ve sevgiler...
Ne eller dayandı burnuma öpmediğim. Hiç bir gücün bükemediği bileğim Umman; riyaya bencilliğe öfkem. Susturamadığım dilim, Edinemediğim ilim, Sınır koyamadığım arzularım. Tanıyamadığım ben, Anlayamadığım sen.
öğrenemezsin muaammayı umarım