BU YÖREŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Afşin-Elbistan A termik santralinin filtresiz bacalarından atılan kül ve gaz çevreye büyük zarar veriyor.
Maalesef bu yara otuz yıla yakın bir zamandır kanıyor. Fabrikanın çalışma ömrü bitme aşamasına geldi. Halen filtre takılacak ümidi taşıyoruz. Yaz kış devam eden bu kirlilik, diğer atıklardan ziyade bacaya verilen kül, kar yağdığı zaman karın üzeri simsiyah kül kaplamasıyla daha net görülüyor. Bu konuda çalışma yapanlar mutlaka vardır. Onları da kutluyorum. Fakat başta yöre insanı olmak üzere, siyasetçilerin, sivil toplum örgütlerinin, ilçe ve belde belediyelerinin köy muhtarlarının tam anlamıyla duyarlı davranmadıklarından olsa gerek ki otuz yıla yakın bir zamandır bir ilerleme olmadı. Şimdi, bölgede yeni santrallerin yapılması için sözleşmeler yapıldı. Şöyle bir bakıyorum, Dünyada ve ülkemizin bazı bölgelerinde bile filtresiz çalıştırılması şöyle dursun, santral doğaya zarar veriyor diye hatta Hidroelektrik santralleri için günlerce eylem yapan çevreye duyarlı insanlar var. Umarım iş için aş için her şeye boyun eğen bölgemizin insanları için yeni yapılacak olan santraller bölge halkının beklentisi gibi, bölge halkına“iş”,”aş” olur.
|