(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SEN UMUTSUN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SEN UMUTSUN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çoğumuzun ortak temennisi dileklerinize katılmamak ve içeriğinde koca bir hayatı gögüslemenin sırrını taşıyan öğütlerinize, telkin ve tereddütlerinize kayıtsız kalmak mümkün mü?
Güzel dilekli özünüze ve o özün yoğurduğu yürekle sözcüklere hükmeden naif kaleminize saygı ve dostlukla değerli hocam...
Dağlar taşlar, hep gül açsın, Tüm insanlar, şerden kaçsın, Güneş her gün, muştu saçsın. Şeytan kızsın, saç baş yolsun, Matem bitsin, bayram olsun. ***************************************** Böyle duaya âmin demek gerekiyor. Toz pembe bir dünya... Neden olmasın ki?.. Efendim, karakalem resminiz kadar, seçkin şiiriniz de mest etti. Fon müziği nefisti.. Tüm güzellikleri bünyesinde toplayan sayfanıza saygımı ve çok takdirlerimi bırakıyorum.. Esen kalınız... Saygıyla!..
Saygı değer insan, Ne kadar sevgi dolu bir yüreğiniz var. Bu günlerde ihtiyacımız olan bütün güzel hasletleri saymışsınız.Bu güzel yüreği sayfamda misafir etmek bana en güzel armagan olacak. saygılar
Ne güzel tespitler ne güzel dilekler. Umarım barış sevgi yolunda gerçekleşirler. Okudum dinledim çok beğendim hocam. Resmiyle müziğiyle gerçek bir sanat şöleniydi. Saygılar alkışlar İzmir'den.
Kalpler hassas, kırma, sakın, Her hasletten, ziynet takın, Doğacak gün, mutlak yakın. Sen umuda giden yolsun, Herkes geçsin, mesut olsun. TÜM ACILARIN PANZEHİRİ SEVGİ. Güzel tespitlerle hoş mesajlarla güzel bir şiir kurgulanmış. Emeğinize sağlık öğretmenim.
İnsanlığı dostluğa ve kardeşliğe çağıran enfes dizelerdi değerli hocam. Yazan kaleminiz hiç tükenmesin der; Yüce Mevlam dan daha nice güzel eserler üretmenizi dilerim. Saygılarımla...
selam olsun güzel günlerin hasretini çektiğimiz günler güzelliklerle bezenmiş sözler umut olsun hepimizin umudu değilmi bir gün çocuklarımız barış ve mutluluk içinde yaşaması dileğimle beyenerek okudum ve yorumlamaya çalıştım yüreğinz dert görmesin efendim resim muhteşem söyleyecek söz yazacak kelime bulamıyorum elleriniz yüreğiniz dert görmesinimiz
İslamın bir kitabı bir de örnek İnsanı varken neden hep yanlışa sapanlara dikkat kesiliriz!
Elbette örnek Müslüman olmak çok güzel, ama kötüye kullananları değil de iyileri göze alırsak ki asıl örneğimiz Sevgili Peygamberimiz. O vakit gerçeği yakalamış ve istikameti belirlemiş olmaz mıyız?
İşimize gelmeyince suçlu ararız. Madem örnek Müslüman yok o zaman biz örnek teşkil edelim.
Bu sözlerimin ilk muhatabı benim, çünkü daha bu gün; üste yazdıklarımın aksini yapan bir kişilik olarak kendime söyleniyorum.
Biri erkek biri kız oldukça genç iki kişiyle karşılaştım. kızın ağzında siğara, oldum olası tuhaf gelir, edebe aykırı bulurum. Gözlerim kıza odaklanmış ne çirkinsin der gibi bakınca. İçimin diğer sesi dur dur ne yapıyorsun anlat; çok zarifsin ama bu yaptığın tuhaf kaçmış, hissettir O'na. bak o vakit hem karşında ki doğruyu görecek hem de sen doğruyu kimseyi incitmeden söylemiş olacaksın deyince, iş işten geçmiş kız uzaklaşmıştı. şimdi içimde bir kavganın haykırışları var. Ne O kardeşim bir fayda gördü ne ben huzuru buldum.
Dizeler de İslamın içeriği vardı. çok güzeldi tekrar tebrik ederim hocam.
insanlığı kurtaracak tek ve doğru yol İslamın sıcak ve aydınlık işğıdır...Ne yazıkki kötü icracılar yüzünden bazı insanlar nasiplenememekte...Doğru anlatıldığı ve aslına uygun yaşandığı takdirde kelebeklerin ışığa uçtuğu bibi herkes kendisibi bu münbit vadide bulacaktır...
İşte o zaman insanı insan yapan değerler yüreklerde yer edecek...Mevlamın merhameti de dünyada tecelli edecek, her yer huzur ve saadet beldesi olacaktır...
Geldiğiniz için teşekkür ediyorum değerli insan...
Tüm değerlerin giderek yok olmaya başladığı şu dönemde.. yozlaşmanın hat safhada olduğu özgürlük diyenlerin her türlü değerlerlerden uzaklaşıp saygısızlığı adeta özgürlük diye dayatmaları veya yoz yobaz düşüncenin ağırlığı altında ezilen ve bunun için din kullanılan bir dönemden geçiyoruz... Öyle bir toplum olduk ki herşeyi olağan sayan tüm vahşet haberlerini de olağan sayan... Dallas diye bir dizi vardı bilmiyorum yaşınız kaçtır ama türkiyeye geldiğinde ülke sallanmıştı o ilişki karmaşasında... bugün bakıyorum da dizilere magazinsel yaşamlara dallas halt etmiş yanında diyorum.. bu bağlamda şiir çok anlamlıydı şair.. her zaman şunu söylerim insan insana insanca yaşam saygıyla ve sevgiyle.. ve tüm bunları hatırlatan şiir dedim şiirinize bu açıdan benim için çok değerliydi.. yürekten kutlarım.. saygımla....
Gönlün her dem, açla, atsın, Mutsuz yüzler, sevinç tatsın, Yaşam ömre, anlam katsın. Bundan güzel, daha n’olsun, Kurtlar kuşla, kardeş olsun.
GÜNAYDIN DEĞERLİ USTA KALEM ; "komşusu açken tok yatan bizden değil, yda meclisimize gelmesin.." BUGÜN HALA UYGULANSAYDI İNANIRMISINIZ NE AÇ AÇIK NEDE KİN VE SAVAŞLAR OLURDU..GÜZEL VEDE ANLAMLIYDI..DUYARLI VE HASSAS BİR YÜREKTEN ANLAMLI BİR PAYLAŞIMDI.. YÜREĞİNİZ VEDE EMEĞİNİZ HEP VAR OLSUN..KUTLUYORUM.. SELAM VE SAYGIMLA.
Harika bir didaktik şiirdi şiirde o kadar güzel öğütler vermişsin ki kardeşim ,inan bunları bütün insanlık öğrense ve uygulasa dünya okadar güzel olur ki.barış,sukunet kaplamış hertarafı,herkes kardeş ve dostça yaşıyor,düşünebiliyormusunuz ortamın güzelliğini.hayali bile harika bir duygu.ama nerde bu insansılar yaşadığı sürece bu dünya düzelmez.neymiş global dünya.hadi ordan canım.global dünya sevgi,saygı ve kardeşlik içinde birlik ve bütünlükle oluşur.sen beni vur,ben sana kazık atmaya çalışayım,bunun globallik neresinde.devletler taraf tutmayacak.haklı olan devamlı korunacak.şimdi aksine ne yapılıyor,ezilmiş daha çok ezilip yokedilmek isteniyor.Allah bu gidişatın sonunu hayreylesin......
Değerli kardeşim, şiiriniz çok güzel ve çok anlamlıydı.kutlarım.puanım tam. şimdi şiirinize ve yorumumu uygun iki güzel söz ekliyorum.hoşçakalın
GÖNÜL HUZURA KAVUŞUR O GÜN
Gönül arzuluyor gelsem de görsem Dostlar meclisinde gönül eğlesem Güzelliği görsem.bilsem söylesem Bu gönül huzura kavuşur o gün
Şu insanlık bir birini sevince İnsan dost kıymetin iyi bilince Dostlarım merhaba deyip gelince İçimde ki dertler savuşur o gün
Haksızlık görünce yükselir sesim Nefisme esir mi benim nefesim Bir yanda ben varım bir yanda nefsim Benliğim nefisle savaşır o gün
Uğraşa uğraşa nefsimi yendim Kin yerine sevgileri yüklendim Birden bire çıksa karşıma dengim Sevgi ile kanım kaynaşır o gün
Umuda 33 kurşun,Bilinir Söylenmez. Değer de kurşun yüreğe,Umutları tüketemez. Hadi,masum yüzlü çocuğum Sıra sende,devir sende,söz sende... Ben payımı aldım.harikasınız siz.Yüreğiniz var olsun üstad SAYGILAR
Kalpler hassas, kırma, sakın, Her hasletten, ziynet takın, Doğacak gün, mutlak yakın. Sen umuda giden yolsun, Her kes geçsin, mesut olsun.
Gıpta ile okunası altın öğütlerdi değerli hocam, feyz almamak ne mümkün, karakalemleriniz ise harika, tüm bu yaptığınız çalışmalarınızı bir gün sanırım tek tek bakacağım, kaleminiz kavi olsun, kalben saygılar, iyi geceler dilerim efendim..
Yeşil ekle, al benek koy, Çiçek resmet, demet boy- boy, Ak köpüklü dere de koy... Sen kalemde çizgi- yolsun, Gözler tadsın(!), mes'ud olsun. .......kadiryeter
Küskün kalma, affet sarıl, Ne keder ver, ne de darıl, Gözler gülsün, parıl parıl. Farz et sağsın, ya da solsun, Düşüncen hep, insan olsun.
Hoş gör affet, daldan vurma, Merhametten, uzak durma, Şefkat dağıt, kumpas kurma. Sevgin bitmez, inan bolsun, Paylaş artsın, her yer olsun.
Bir rivayette derki yağlık ((CEPMENDİLİ))kuruyana kadar küs durmayın asla başkasına kumpas kurmayın..Hey hat 200 yıldır bu ülkede kendi halkına saidst nefisleri için kumpas kurarak halkın anasını ağlattılar.Birde derizki bu ülkenin % 99 müslüman..Duyarlı yüreğinize gönülden teşekkür ediyorum değerli hemşehirlim.. Temennilerimiz insanlığın hayrına fark etmez inancı,dini,ırkı,mezhebi,rengi ne olursa olsun,heğimiz topraktan geldik toprağa gideceğiz.Mevlam hak yoldan ayırmasın..Kem beyinleride ıslah eylesin
yürekten dökülen gönül daneleri ne güzel dizelenmiş dizelere... anlaşılır,açık, seçik, insan olanlara ne güzel öğütlerdi. severek okuduğum bir hece şiiri. tebrikler ve saygılar sunuyorum...HŞT
Karakalem çalışması şahane, üç boyutlu gibi derinligi kesfettiriyor.Siiriniz ise sanatçı kimliğin vermiş oldugu incelikle kalem tutan biri tarafından yazıldığı belli olan zerafette ve anlam iceriginde.
Resimde iki boyut kesfedilen ama benim bahsettigim siirle birlikte resmin üçüncü boyutu hissettirerek yolun sonunda neyin karşımıza çıkacağını göstermesi...ne guzel birbirinin yolunu açan veya tamamlayan konulara kabiliyeti olması insanın...
Keşke herkes bu öğüdü ugulayabillse. Çok severek okudum. Kaleminize sağlık. Hele kara kalem çalışmanız yine harika olmuş .Derinliği alabildiğine gidiyor. Meçhule gidenyol adını verdim...Selam ve sevgiler...
canandemirel tarafından 1/8/2013 3:40:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
Dağlar taşlar, hep gül açsın, Tüm insanlar, şerden kaçsın, Güneş her gün, muştu saçsın. Şeytan kızsın, saç baş yolsun, Matem bitsin, bayram olsun.
Yaşanmışlığa dayanarak,insanlara ne güzel öğütler vermişsiniz şiirsel bir dille. Okuyan herkes kendine düşeni alır sanıyorum.Ben kendi payıma düşeni aldım. Kaleminiz var olsun sayın hocam.Fondaki resim de harikaydı. Elleriniz dert görmesin.Saygılar.
Güzel dilekli özünüze ve o özün yoğurduğu yürekle sözcüklere hükmeden naif kaleminize saygı ve dostlukla değerli hocam...