Bugün hava çok güzel, doyumsuz Güneşli, masmavi gökyüzü bulutsuz Kış ortasında bahar Özlemişim sıcaklığını Ilık ılık fotonların tenime akışını Yanağıma pembe güller takışını, Öylece bırakıverdim kendimi balkona, Baktıkça maviye Dinlendi gözüm, gönlüm, ruhum Yağmur sonrası yeşerirken çimenler Çatlıyor toprakta kabuğundaki tohum...
-II-
Hey gidi güzel Antalya’m Ilıman iklim kuşağı Sende doğdum, Senelerimi seninle yaşadım Dağlarını ayrı Bağlarını ayrı Ovalarını ayrı sevdim, Kuşlarını ayrı Yazlarını ayrı Kışlarını ayrı sevdim, Seneler geçti, seninle yaşlandım Var mı yâr bana senden gayrı Havan, suyun, güneşin Yok gülüm gibi senin de bir eşin!
-III-
Yaşadıkça insan Ekmek ister, su ister Çalışır cabalar, Dikmek ister, su ister Çalışır çapalar Emek emek işler toprağını, Arı çiçekten beslenir Kovanına bal taşır, İnsan ocaktan beslenir Kucağında dal taşır, Ne yapsak ne etsek Sevincine de kederine de Doyulmuyor yaşamın Cart göçtük mü bir gün Hepimizi aynı sal taşır!
-IV-
Nice aşklar Âşıklarla gömüldü bu toprağa, Anlıyor insan yaşlandıkça Bakınca dala yaprağa Ötüşünden bülbülün, Sararıp solduğunu Seher vakti yel ile yere dü/şen gülün; Biz de geldik işte Göçtük göçüyoruz be oğlum!
-V-
Dalında portakal, mandalina limon Şırıl şırıl sularda Aynalı sazan, hamsi, kefal somon; Ulan kahpe, ulan puşt Neresine sığmadın dünyanın İndir elindeki copu, İndirme çocuğun başına Bak şu ülkenin toprağına taşına, Yaşamak varken güzellikleri Dayanmış üstüne düşman Çevirmiş bağrına füzeyi, tankı, topu; Kim dedi sana ye ye(!) Yedikçe kudur; Ulan orospu çocuğu Vuracaksan önce düşmanı vur, Vuramıyacaksan adam gibi dur!
-VI-
Böyle güzel bir günü İçime yine zehir ettiniz Yaşamak varken günü gününe Sevmek varken ölümüne Güzel günlerin sevincini Mahşere mi tehir ettiniz?! ... Sorarım ulan sana; Bu kafayla nereye varır sonun Kafasına vura vura onun bunun, Önce kafana çuval giyersin Sonra sıyırırlar arkandan Düşer donun!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BUGÜN HAVA ÇOK GÜZEL! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BUGÜN HAVA ÇOK GÜZEL! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Algıda seçicilik derler ya, şiirin başını anlamadım belki de sevmedim;ama son kısımları tam bana göre, aradığım cinseten. Sön şairim, sövmek rahatlık verir.
Böyle güzel bir günü İçime yine zehir ettiniz Yaşamak varken günü gününe Sevmek varken ölümüne Güzel günlerin sevincini Mahşere mi tehir ettiniz?! ... Sorarım ulan sana; Bu kafayla nereye varır sonun Kafasına vura vura onun bunun, Önce kafana çuval giyersin Sonra sıyırırlar arkandan Düşer donun!
güzel bir rüyanın kabusa dönüşüydü şiir. bana sık sık olur da.
ortalarına geldiğimde -ki bu hayli zaman aldı-tam da türkçe dersinde okutulacak bir şiir olmuş diye düşünmüştüm.derken; rüzgar birden ters döndü, olanlar oldu. bi hayal bile kuramıyor insan şöyle gönlünce. değil mi?
Nice aşklar Âşıklarla gömüldü bu toprağa, Anlıyor insan yaşlandıkça Bakınca dala yaprağa Ötüşünden bülbülün, Sararıp solduğunu Seher vakti yel ile yere dü/şen gülün; Biz de geldik işte Göçtük göçüyoruz be oğlum!
değerli dostum şiirin çok güzeldi.Akşama balık almalıyım eve.canımız çekti.kalemin daim olsun.
şiiriydi.Kaleminiz var olsun üstadım bu içten eseri tebrik
ediyor saygılar sunuyorum..