Gerçek öykü bu ya Köylünün zavallı eşeği Düşmüş kör kuyuya, Köylü bakmış aşağı Kuyu derin, eşek ihtiyar Nasıl çeksin dışarı Elden günden medet mi var?!
Demiş ki kendince Zaten kuyu kör kuyu Yok içinde damla suyu, Eşek hayli yaşını aldı Artık ölsün, Bu dünya kime kaldı; Hem kuyuyu örteyim Hem ölüsü gömülsün!
Koyulmuş işe kazma kürek Kazıp kazıp atıyor Toprakla doldukça kuyu Eşek üste çıkıp, göğe bakıyor Öyle bir an gelmiş Bir sıçramış yükselmiş Çıkıvermiş dışarı, Kıssadan hisse Eşek için başarı; Kör kuyuya düşen kimse Ne suçlu ne güçlü Ne haksız ne haklı olacak Her şeyden önce Yaşamak için inatçı Eşek kadar aklı olacak!
Her umudu yitirip Kesilirsen ekmek aştan Ölü çıkarsın savaştan; Açlık günde üç öğün Toprak atar üstüne Görünmez üç kürek, Diren zulme, sömürüye Kararmadan göğün, Umut cana güç yürek!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EŞEK İÇİN BAŞARI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EŞEK İÇİN BAŞARI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Demiş ki kendince Zaten kuyu kör kuyu Yok içinde damla suyu, Eşek hayli yaşını aldı Artık ölsün, Bu dünya kime kaldı; Hem kuyuyu örteyim Hem ölüsü gömülsün!
Yürekten kutlarım malesef günümüzde bu düşünceye sahip olanları görüyoruz benim işim olsunda varsın kuyu dolsum .Lazım olunca gelir darıldınmı dükü sözüme yine billur görünürsün gözüme denir tebrik ederim güzeldi Selam ve dualarımla A.E.O
Kim ne derse desin, çok güzel ve anlamlı. Bir şiirde kıssadan hisse ancak bu kadar olabilir. Evrenin kitabını yazmıyor ya. Benden tam puan. Hem güldüm hem de düşündüm. İnşallah hep böyle yazın, biz de severek okuyalım. Wesselam.
Her umudu yitirip Kesilirsen ekmek aştan Ölü çıkarsın savaştan; Açlık günde üç öğün Toprak atar üstüne Görünmez üç kürek, Diren zulme, sömürüye Kararmadan göğün, Umut cana güç yürek!
Şaban AKTAŞ 05.12.2012
Bana göre anlam derinliği var bu şiirde kalemine yüreğine sağlık üstadım, Beğeni ile okudum kalemin keskin olsun........ Saygılar selamlar
Demiş ki kendince
Zaten kuyu kör kuyu
Yok içinde damla suyu,
Eşek hayli yaşını aldı
Artık ölsün,
Bu dünya kime kaldı;
Hem kuyuyu örteyim
Hem ölüsü gömülsün!
Yürekten kutlarım malesef günümüzde bu düşünceye sahip olanları görüyoruz
benim işim olsunda varsın kuyu dolsum .Lazım olunca gelir darıldınmı dükü sözüme
yine billur görünürsün gözüme denir tebrik ederim güzeldi
Selam ve dualarımla A.E.O