Şu an, deniz kenarındayım, yanımda, dünyanın en güzel kadını, ufuktaki gurup’ a bakıyoruz, elini tutuyorum ama, o sessiz umursamıyor, konuşmuyor, suskun, gözleri, ufka karşı bakıyor pür dikkat, hep sessiz ve de dalgın.
Anlayamıyorum, bir fırtına kopacak sanıyorum, bu derin sessizliğin arkasından, bir denize, bir ona bakıyorum, kopmuyor,o fırtına, o da ben de,hala susuyoruz, konuşmak yok.
Gurup ’ın ışınları vuruyor gözlerimize, ışınlar, gözümüzü alıyor, o bana dönüyor,yüzünü sonra, seviniyorum, bir şeyler diyecek diye, ama o yine söylemiyor, yine o, sessiz.
anlamıyordum, kırk yıllık can yoldaşımdı oysa. Neden, konuşmaz neden bir şeyler söylemez, neden yüzlerinde, hüzün ve acı var, konuşmuyor ki, bilsem.
gümüşi renkliydi, oynak yakamozlar ufkun gurup’ n iz ettiği, çizgi, çizgi gölgeleri görüyordum, yüzlerinde, sadece, eski gülümseyişleri, eski sevdayı hatırlıyordum, ama o duyarsızdı, hiç iz yoktu eskiden, yüzüne baktım, siyahbeyaz fotoğraflara, bakar gibi, solgun,ve de sararmıştı, ama, o hala güzeldi, eskiden dünya güzeli olduğu gibi, unutmuş meğer o,aşkım dediğimi.
bana döndü, usanmış sandım, sessizlikten, hoş geldin, ey uzaklardaki sevgili, bekledim, cevap verip konuşmasını, kızıl güneşin ışınları, yansımıştı yüzlerine, bana baktı, donuk gözleri, kızıl mavi olmuş, mavisi denizden, kızılı almış güneşten, saçları aslında kızıldı, şimdi sarı olmuş, gurup izlerinden.
El attım, kızıl saçlarına meltem tarımar edip, dağıtmış güneşin boyadığı saçları, yavaşça tuttum, dökülüverdi yere o kızıl saçlar birden, baktım, sonra yalvardım, haydi bir şeyler söyle, dök derdini ne olur, konuş, bir şeyler söyle, paylaş derdini benimle eskisi gibi, cevap yok, yine hep sessiz. bir ara,donuk gözlerinden yaş aktığını sandım, mendil çıkarıp, uzandım silmek için, elim boşlukta kalakaldı.
bir ses işittim, sevindim ses onun sesiydi, konuşacak, sandım, sonra tekrar sessizlik, ve yine konuşan yok.
Eskiden, yüzüne bakmaya, kıyamıyordum oysa, onu, o kadar çok sevmiştim, hala da, seviyorum o bir şey demese de, konuşmasa da.
oysa, yıllar geçmişti aradan, saçlarım, ağarmıştı, yine de ateşim yanardı, o vardı yüreğimde, ama konuşmuyor konuşmamakta ısrarlıydı, sormuyorum artık, neden diye, çünkü cevap yoktu.
içim hala sevda dolu, elini tutmak istiyorum, uzanıyorum o yok oldu, kayboldu denizin derinliklerine dalıp, deniz kızı gibi, fakat çevrem sessiz ölüm kokuyordu, gözlerimde yaş, ben de sustum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SESSİZ BAKIŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SESSİZ BAKIŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
o da ben de, hala susuyoruz,**** konuşmak yok. ***************************************** susmak/susamak...
*söze *sese *bölüşmeye *denize *gözlere *mendil olmaya *can yoldaşa *anılara *siyah beyaz fotoğraflara *grubun okşadığı kızıl saçlara *beklenen eller *mavi derinlikler ve nihayet suskunluk/susama...
sonunda ne olacak diye beklerken kendinizi de susturdunuz bu yüzden olsa gerek bir şaşkınlık çöktü üzerime.. Ama sonuna kadar heyecan duyarak okuduğum çok hoş bir şiirdi..
şevk ile okudum
Ve her daim dizelerinizin tiryakisi oldum değerli dost
Sevgimle