(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Defter Bitti şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Defter Bitti şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu site kişisel polemiklerin yer edindiği ve siyasi tartışmaların defalarca paylaşılacağı ve yine site kurallarının yerle yeksan edileceği site değildir.
Leyla Zanaya yazılmış bir şiir hem sitemizin hukuki anlamda sıkıntıya sokacak hemde sitemiz sanki birilerini destekliyormuş imajı verecektir. Sitemiz ne sağcıdır ne solcu. Ne yukarıdır ne aşağı. Bu tür içerikler sitemizde siyaset yasaktır kuralına göre kabul edilemez. Sitemizde siyasi tartışmaların yer edinmesine kesinlikle izin verilemez. Kimsenin de bu tür durumları fırsat bilerek yönetim düşmanlığı oluşturmasına izin verilemez. Mahkeme kapılarında şiir ve yazılardan dolayı cirit atan sizler değil. Sitenin yönetimidir. Bu konu da sizi elli kere uyardık. Görüyorum ki uyarımız bile dikkate alınmıyor. Ve sanki bir haklılık edası altında Bu yüzden 3 gün üyelik onayınızı alıyorum. Üyelik onayı sayesinde kuralları daha iyi okur. Sitemizin ve yönetiminin hukuki anlamda ve site içi durumlarda sıkıntıya girmesinden dolayı yaratacağınız atmosferin farkına varırsınız. Bu tür siyasi konularla zaten ülke gündemi yeterince meşgul. Bir de bu sitenin gündemini bu şekilde siyasi konularla meşgul etmezsek seviniriz.
Sonuç olarak şiir silmek, yazı silmek, yorum silmek hele hele üye silmekten haz alan bir yönetim değiliz. Yalnız hani özgürlük diye tabir ettiğimiz bazı konular hukuki anlamda özgür olduğumuzu göstermiyor. Hukuki anlamda özgür olarak görünmediği paylaşımların sitemizde biz yer versek bile savcının karşısında hani özgürlük hani edebiyat hani bilmem ne denemiyor. Bu konu da herkesin anlayışlı davranması ve bu konu da yönetime yardımcı olması beklenir. Zira en basit bir yazıdan bile bir üyemizin davası daha yeni sonuçlandı.
Sonuç olarak paylaşımlarımız da biraz daha dikkatli olmak hem sitemizin, hem yönetimin hemde özellikle burası daha önemli üyenin kendisi için daha iyi olacaktır. Kimsenin zarar görmesini istemeyiz.
Şiir yoruma kapatılmıştır.
Saygılar
ANSIZIN tarafından 11/10/2012 4:23:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
komik olan ne bence biliyor musunuz?elbette bilmiyorsunuz...
hiç olmayacak 'şiir' adı altında yazılan zımbırtılar varken,neden bunlar... diye düşünmeden edemiyorum işte...ben önceki şiirinizi okumadım,hikayesini de..yorumlardan anlayabildiğim kadarıyla olayı ve şiiri anlamaya çalıştım.onun için şiir şöyleydi, şiir böyleydi diye yorum yapamam elbette ama eğer hakkaniyetli olunacaksa,sanki biraz daha dikkatli olmak gerekiyor gibi geliyor,isme göre karar verilmemeli... diğer şiirlerinizi elimden geldiğince takip eder ve anladığım kadarıyla da beğenirdim.şiirler kalsın,şiir adı altında yapılan hakaretler gitsin dilerim...
4.5 senedir yaklaşık bu sitedeyim, karşı durduğum fikrimi söyledğim noktalar da oldu ve maalesef şiiri silinen hatta siteden atılan dostlarım da oldu...
elbette sizin kararınız olur sonuçta ama güzel yazıyorsunuz vesselam, ben inadına kalın derim.
saygıyla. :)
Kezban Turan tarafından 11/10/2012 2:34:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
Uzun zamandır şiirlerinizi takip ediyor fakat şiir altına yorum yapmadan "sıvışıp" gidiyordum. Dün hem ilk hikayeli haline hem de şiiirin hikayesi değiştirildikten sonra yorum yaptım. Bir omuz vermek bir destekti yaptığım, yapmaya çalıştığım. "Söylenmeyecek söz yoktur, söylemesini bilmek lazım" sözü gereği konuya, kişiye yasaklama olmamalı. Hele ki kimlik onaylı bir üyenin yazdıklarının sorumluluğu tamamen kendine aitken. Duygu ve düşünceler söylenmesi gerektiği gibi ve kimlik onaylı bir üye tarafından söylenmiş, bence o şiirin silinmesini gerektirecek bir şey yoktu. İnancı, ırkı, anlayışı,kültürü, cinsiyeti tamamıyle ayrı bir insan olarak "defter" adına şiirin silinmesini ben doğru bulmadım. Buna rağmen bu defterde şiiri silinen de siteden "defteri dürülen" de çok oldu. Silinen şiirleirn yerine yenileri yazıldı. Silinen kullanıcı adı yerine yeni kullanıcı adlarıyla girildi. Bağımlılık yapıyor bu defter; ara verilir ama gerçek şiir severlerin, şiir dostu arayanların uzak kalacağı bir yer değildir. Kendinizi belki haksızlığa uğramış gibi hissediyorsunuzdur wevin. Duam ve dileğim odur ki uğradığınız ve uğrayacağınız en büyük haksızlık bu olsun. Yaratıcınız size daha fazla, daha başka haksızlıklar yaşatmassın. Yeni şiirlerinde görüşmek dileğiyle.
Gitmeniz için bir çok nedeniniz de olabilir hiç nedeniniz olmayabilir de.
Gemiyle İstanbuldan Hakkari dediniz de: 1984-1989 yıllarında Hakkaride öğretmendim. Şunu gördüm insanın iyisi de kötüsü de her tarafta var.(Sadece defterde ya da şairler içinde değil). Hatta dün kötü dediğine sonra iyi bile deniliyor. Yorumuzunuzun altındaki son cümle önemli. Sizi seviyorum sözü. Sevgi karşılıklıdır. Sevgi onunla olma isteğidir. Sizinle bu defterde olmayı istiyorum. Yeteri kadar ara verin: birkaç gün, belki birkaç hafta ama şiirleirniz dursun, kullanıcı adınız dursun, şifreniz dursun, üye olarak girin okuyun yorum yazın deftere, sonra bir gün yeni bir şiirle merhaba diyin bize. Bak aylardır ben de şiir yazmıyorum. Onlar orada sadece bu yorumu yapan ukala kim diye merak edenlere,pek de gıpta etmeyecekleri birkaç göstermelik. Ben nedense sizi Bitlis taraflarında gibi algıladım . Bu algımı da cevaplayacak bir cevap bekliyorum.
omuz verdiğinizi şiire ve aslında şiir dünyası içerisinde ezilmek için mütemadiyen safiyane duygularını öne çıkaran kadın kimliklerine
defter veya diğer iletişim olanakları bizim gibi yufka yürekli kuşların uçuşması adına oldukça tehlikeli
kaldı ki siyasi bir söylem yahu başka bir nedenle kimin defteri dürülürse düşmanım dahi olsa üzülürüm
çok kez düşmanca tutumlara maruz kaldığım halde kimilik onaylı veya değil şiire yaslanmış her bireyi hayata tutunma biçemi şiir olunca daima hoş gördüm
bir taşla üç kuş vurmayı hatta daha fazlasını yapabilen isimler tanıdım onları sevdim .
merhametini kaymetmiş bir dünyanın pamuk ipliğine bağlı tek bireyi şairlerken birbirlerini gözünü oyan hatta küçümseyen zaman zaman karalayn zaaflarını bile vicdanı harekete geçirenlerin en çok şairler olduğuna inanarak gülümseyen gözlerle izledim.
sanırım insanın artık ben gidiyorum demesi için yüzlerce nedeni varken yapacağı en güzel şey nedensiz gidebilmektir.
bir tek nedenim bile yok aslında sadece gitmek iyidir.
yer genişler ruh yandaşlarını bulur taşlar tuğlalar porselen kalıplara dökülür hatta ''İstanbu lu çocuklar Hakkari ye gemiylerle taşınır :)
4 yıla yakın buradayım sayılır. ve yönetimin haksız eylemler yaptığına arada değil neredeyse hiç şahit olmadım. tenkit ettiğim çok olmuştur. ama her defasında aklı selimden yana bir uygulama olmuştur.
yazdığınız şiiri okumuştum. ondan çok daha sertlerine de şahit olmuşluğum vardır. şair şiir yazar kendi fikrini sunar sayfasında. ve kimse de onunla haklılık doğruluk tartışması yapamaz onun doğru olduğunu addeder. şiirselliğine yapısına kurguuna şiirsel bütünlüğüne filan eleştiri getirebilir. şiirde doğruluk arayan gider bilimsel makale okur yazar.
şiirde siyaset olmaz mı olursa ne kadarı olabilir. bunlar tartışılan ve tartışılacak konudur zaten. ben sayın şairin yazdığı şiirde kutsal kimliklere hakaret ve ulusal bütünlüğü zedeleyici bir unsur görmedim. siyasi fikir olarak katılmamış olsam da. lütfen hem siz hem de yönetim bir kere daha inceleyin şiiri.
hürmetler
Serhat AKDENİZ tarafından 11/10/2012 1:39:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
Leyla Zanaya yazılmış bir şiir hem sitemizin hukuki anlamda sıkıntıya sokacak hemde sitemiz sanki birilerini destekliyormuş imajı verecektir. Sitemiz ne sağcıdır ne solcu. Ne yukarıdır ne aşağı. Bu tür içerikler sitemizde siyaset yasaktır kuralına göre kabul edilemez. Sitemizde siyasi tartışmaların yer edinmesine kesinlikle izin verilemez. Kimsenin de bu tür durumları fırsat bilerek yönetim düşmanlığı oluşturmasına izin verilemez. Mahkeme kapılarında şiir ve yazılardan dolayı cirit atan sizler değil. Sitenin yönetimidir. Bu konu da sizi elli kere uyardık. Görüyorum ki uyarımız bile dikkate alınmıyor. Ve sanki bir haklılık edası altında Bu yüzden 3 gün üyelik onayınızı alıyorum. Üyelik onayı sayesinde kuralları daha iyi okur. Sitemizin ve yönetiminin hukuki anlamda ve site içi durumlarda sıkıntıya girmesinden dolayı yaratacağınız atmosferin farkına varırsınız. Bu tür siyasi konularla zaten ülke gündemi yeterince meşgul. Bir de bu sitenin gündemini bu şekilde siyasi konularla meşgul etmezsek seviniriz.
Sonuç olarak şiir silmek, yazı silmek, yorum silmek hele hele üye silmekten haz alan bir yönetim değiliz. Yalnız hani özgürlük diye tabir ettiğimiz bazı konular hukuki anlamda özgür olduğumuzu göstermiyor. Hukuki anlamda özgür olarak görünmediği paylaşımların sitemizde biz yer versek bile savcının karşısında hani özgürlük hani edebiyat hani bilmem ne denemiyor. Bu konu da herkesin anlayışlı davranması ve bu konu da yönetime yardımcı olması beklenir. Zira en basit bir yazıdan bile bir üyemizin davası daha yeni sonuçlandı.
Sonuç olarak paylaşımlarımız da biraz daha dikkatli olmak hem sitemizin, hem yönetimin hemde özellikle burası daha önemli üyenin kendisi için daha iyi olacaktır. Kimsenin zarar görmesini istemeyiz.
Şiir yoruma kapatılmıştır.
Saygılar
ANSIZIN tarafından 11/10/2012 4:23:48 PM zamanında düzenlenmiştir.