Bir kıvılcım bekleyen yüreklerin Çakmak çakmaktır gözleri Zafer Türküsüne hasret Dudaklarında koskoca bir mühürdür yasaklar. Zalimin fikrinde , Kaçıncı ömrün prangalıdır umutlarına.
Kaçıncı uykusundadır insan bilinmez Oysa Bir ışık yeter uyanmaya yeniden.
Çok eskilerde değil Yakın zamanlarında tarihinin Ocak yirmidördünde Bir savaşçı katledilir gürültüyle. Ankara ayazına bir yangın düşer Özgürlüklere ise leke.
Bu can çekişmelerin içinde
Kulakları sağır , gözleri amâ mı etti ki Gürültüyle parçalanan Uğur ‘lar.
Ve bir zamanlar Uzuvlarımızın kırılması gibiydi gidişi. Neye uzanılsa kan yağardı avuçlarımıza.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Güneş Topla şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Güneş Topla şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Alıştırdılar ölümlere Faize Hanım... Bir Kubilay tarihe geçti şehadetiyle... Türkiye ayağa kalktı... Şimdi şehitler tarihin sayfalarına sığmıyor... İkinci sayfa haberlerinde geçiyor... Utanıyorum bu durumdan.
Güzel bir şiir şahane bir final, Yüreğine sağlık ilhamın bol gönlün şen olsun, Yaradan sizinle ve sevdiklerinizle birlik olsun inşallah.Sevgi ve saygılar...
Bir kıvılcım bekleyen yüreklerin Çakmak çakmaktır gözleri Zafer Türküsüne hasret Dudaklarında koskoca bir mühürdür yasaklar. Zalimin fikrinde , Kaçıncı ömrün prangalıdır umutlarına.
Kaçıncı uykusundadır insan bilinmez Oysa Bir ışık yeter uyanmaya yeniden.
Çok eskilerde değil Yakın zamanlarında tarihinin Ocak yirmidördünde Bir savaşçı katledilir gürültüyle. Ankara ayazına bir yangın düşer Özgürlüklere ise leke.
Bu can çekişmelerin içinde
Kulakları sağır , gözleri amâ mı etti ki Gürültüyle parçalanan Uğur ‘lar.
Ve bir zamanlar Uzuvlarımızın kırılması gibiydi gidişi. Neye uzanılsa kan yağardı avuçlarımıza.
vefa dolu bir yürekten anlamlı etkili bir şiir. özgür olmanın huzur içinde yaşamanın bedeli ölümse Mumcu ölümü seçti. Ya geride kalan ve dünya nimetlerine kanan niceleri. sömürge olurlar farkında olmadan ve Milli hasasiyetlerini yitrirler. tebrikler
Tesadüfün bu kadarına da pes... Tam da Deniz-ce'nin sayfasında Zülfü'mün "Güneş Topla Benim İçin,, adlı şiirini astım yorumuma ve bilahare Leb-i Şima'nın sayfasına geldim ki ne göreyim: Başlığı ile "Güneş Topla,, şiiri...
Şiirde anlatalanlar bir cenaze... Uğur mumcu'ların faili mechul cinayetlerin olduğu ülkemizde Faize hanım da şiirinde dolaylı olarak telmihte bulunmuş bu acılara...
Umut diyoruz her nefeste her şeye rağmen...
Yürek özünüze sağlık değerli dost...
Sevgiler, hürmetler...
=============================================== e d i b / a h m e t
İnsanlarımız içlerindeki korkuyu yendiler, 29 Ekim'de Ankara'da ve diğer şehirlerimizde. Bundan böyle uyuklamak değil, diriliş zamanı,güneş toplamak zamanı özgürlüğe.
Evet canım. Şimdi sıra 10 Kasım'daki Anıtkabire yürüyüşte. İnşaallah birşey olmazsa yine katılacağım. Takımı hazırladım, yeğenim ve kardeşim.
Sana da gel derdim ama çocuklarla zor. Biliyor musun 29 Ekim'de çoluk çocuk, genç yaşlı herkes vardı. Çocuklarını omuzlarında taşıyarak geldiler anıtkabire..
_________________________________Ak olan kar kana bulandı kırıldı yüreklerin haykırışları memleket küstü kar küstü aktan kırmızıya döndüğü için umutlar tükendi Ankara sokaklarında yürekler ezildi Harikasın yazılacak çok şey varda anlayan olur mu orasını bilemem en güzeli Sukut etmek. saygımla Gevdan...
Ugurlar olsun uğurlar olsun.. Seldanın güzel sesi geldi kulaklarıma bir pazar sabahıydı..
Dünya kedi gibi sürtünüp bir parça ciğere temah edenlerin dünyaşı şairim.. Yoksa vay haline çek babam çek açlık yoksulluk yoksunluk.. Özgürlük zaten çalınmış ciğerciler tarafından.. Uyanmak lazım ve dönmek lazım güneşe yüzümüzü derken tanrıya dönmüş görünen insanlar günahlarının bedellerini alıyorlar dolduruyorlar cukkayı.. Tanrı gör artık diyerek.. Hani en çaresiz anlarda sığınırsın ya tanrıya benimkide biraz öyle oldu galiba.. Yok yok güneşe dönüyorum ben yüzümü gerçek tanrıda oradadır zaten diyerek.. Bölük pörçük gibi oldu yorum ama sen birleştir artık eksik yerleri zaten yorumada ne gerek şiir anlatmış anlatacağını da işte ben gevezelik yapıp hissettiğim noktaları anlatmak gibi bir hisse bürünüyorum tamamen şiire şaire saygımdan.. Anlıyorum demek istiyorum belkide ne bileyim bakıyorum yorumlarım uzun uzun oluyor.. Kısa yazacağım diyorum demek ki aklım kısa cümleler kurmaya yetmiyor..ve özde kaypaklık olmayanlara binlerce selam olsun diyorum.. sevgimle ve saygımla...
TEK GÜNEŞ TANIRIM BEN HAYATIMDA HER NEFES ALIP VERDİKÇE BU HAYATI MUSTAFA KEMAL ATATÜRK DİYE YAŞARIM TÜM DOĞAN GÜNEŞLERE YAŞAR ATATÜRK ... SÖZ: ÖZLEM DEMİRKAYA &*.*&
Özlem Demirkaya tarafından 11/5/2012 11:29:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Vatan Millet Sakarya için Bir güneş de sen topla koy sepetine.
Bir Can katledildi Ankara ayazında Karlar bile korkar örtemedi Özgür düşüncelerinin kanını. Sen neden korkarsın kendi eserinden.
MERHABALAR DOST YÜREK ; YAĞAN YAĞMURA VE SOĞUĞA RAĞMEN NEYDİ O GÜN CENAZESİNDEKİ KALABALIK SELİ..DENİZDE DAMLA MİSALİ BENDE ORADAYDIM.. KİM SEVMEZ Kİ " uğurlar olsun ..uğurlar olsun.." PARÇASINDAKİ YATAN ACI GERÇEĞİİ..ŞİİR HARİKA ...ÇOK GÜZEL VEDE ANLAMLI BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI.. YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..... SELAM VE SAYGIMLA
sustum kocaman
teşekkürler şair