(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Neyzen Tevfik'in İslam düşmanlığından rahatsız olmanızı anlıyorum. Bundan ben de azami düzeyde rahatsız oluyorum. Müslümanlar Peygamberimiz döneminden itibaren bir çok hakarete maruz kalmışlardır. Neyzen Tevfik ve benzerleri Cahiliye Araplarının çirkef davranışlarını sürdüren ucuz karakterlerdir. Konuşurken, yazarken sizin üslubunuz cahiliye artığı, Haçlı artığı Neyzen Tevfik ve benzerleri gibi basit karakterlerden farklı olmalıdır. Onlarla aynı dili konuşursanız onlardan farkınız kalmaz. Bırakın bulundukları çukurda uğraşıp dursunlar. Zaten sonunda Allah daha iyisini bilir ancak bize de alametlerini bildirmiştir ki cehennemin dibine kadar yolu olacaktır. Bunlar için seviyenizi düşürerek cümle kurmaktan sakınmalısınız.
:))) ne yalan söyleyeyim şiirden çok yorumdaki polemik ilgimi çekti şiir konusunda söyleyecek pek bir şeyim yok çünkü şairi tanımıyor ve eserlerini okumadım ama bu polemiğin ardından bir göz attım ve pek de haksızın diyemiyorum neyse gelelim asıl konuya beni rahatsız eden bir şiir ile bir insanın edepli yada edepsiz olduğuna karar vermek çok zordur ki ben seni takriben 3 yıldır tanıyorum son 7 aydır da hemen hemen her gün beraberiz ve son derece edepli bir insan olduğunu biliyor şiirini kıstas olarak sana edepsiz diyen zattı da kınıyorum sevgiler ....
Yorum ve düşüncene çok teşekkür ederim. Beni tanıyorsun, ben de seni. İnsanlar burada birbirini tanımadan ahkam kesiyor. Senin gibi birini tanımak bir ayrıcalıktır.
Aşağıdaki dizeleri yazan ahlakı, bizden dir demem ve alkışlamam.Bu duruş topluma iyi yön vereceğine çöküşe götürür. yıkar..Aklı fikri şeyinde olan iflah olmaz.Çevresine de zarar verir.Ahlaksızlıktan haşr olan kavimleri hatırlar, titerim Rabbimin Gazabından..
Çok güzel yazmışsınız hak edene.. fıtrata aykırı ahlaksız edepsiz kelimeler, bizim anladığımız şair anlayışına yakışmaz..herkese de üsdat filan diyemeyiz.bazılarına nasıl gelirse gelsin bu bizim duruşumuz.. içinde ahlaka maneviyata aykırı sözler olan edebi ve edebiyatı çukurlaştıran şiirler, ne kadar ustaca yazılsa da, yazanı v e yazılanı hoş görmeyiz.İnsanı insan eden, Yaradanı bilmesidir.Yaradanı bilende de edep olur haya olur saygı olur...
Küfretmek şiir değil, edebiyat hiç değil Anadolu çocuğu Türkçemizse piç değil
Şeriatla’’ müşerref insanda şeref olur Olamayanlar senin gibi pek çirkef olur
Hak edene, hak ettiği dilen yazmışsınız..ölmüşün arkasından, böyle işleri alışkanlık haline getirmemeniz dileği ile..Esen kalınız..
karadereli tarafından 10/15/2012 12:03:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
SONUNDA İÇİNİZ DIŞINIZA VURDU. kONU BENİM ŞİİRİM DEĞİLDİ, İÇİNDEKİ FİKİRLERDİ Kİ BANA GÖNDERDİĞNİZ ŞİİRE BEN CEVAP OLARAK BU ŞİİRİ YAZMIŞTIM. ÇÜNKÜ SİZİN GİBİLERİN ZİHNİYETİNE BİR AYNAYDI VE BEN BU AYNAYI PARAM PARÇA ETTİM. TEVFİK BEKTAŞİYTDİ BİRAZ DA BU SİZİ KIZDIRDI DEMİ. İYİ GAZA GELDİNİZ
NEDENSE HALA NEYZENE BİR ELEŞTİRİ YOK, OLMAZ Kİ ZATEN ŞİİRİM CANINIZI ACITTI.
GÖNDERDİĞİNİZ ŞİİRİ SİZE TAAHÜTLÜ İADE EDİYORUM. KENDİME MATUF HİÇ BİR ŞEY BULAMADIM.
Siz burda asıl Nezen Tevkike cevap yazmalısınız, adam küğfrediyor. Fakat ne hikmetse onunla alakalı bir cümleniz yok. İlk önce o nun yanlış ve edepsiz biri olduğunu yorumda yazın; daha sonra beni eleştirin. Saygı duyarım; Neyzeni gizlemek için bana cephe almanız; duyguyla hareket ettiğinizi gösteriyor. ASıl sorun böyle insanları dile getirmekti. Biraz da onun hakkında yazın; onu bana saldırarak savunmayın: Bu bir gizle taktiği ki ben yemem
Size saldıran kimse yok sayın S/ÂYE. Saldırı sizin tarafınızdan gerçekleşmekte.
Bir de, saldırdığınız kişinin size cevap veremeyecek olması işin diğer acı yanı. Mukaddesât sözleri eden siz; ölmüş insan hakkında bunca çirkin sözü söylemenize izin veriyor mu? Mukaddesât kiri de görmemektir. Şiirinizin altına yazdığınız o '' şiir ''inde orjinalini yazsanız daha iyi olurdu. Zirâ, çok şey bildiğini sanmak kâfî gelmiyor çoğu vakit. Bildiklerimiz ne hikmetse yanıldıklarımız oluyor.
Bir kez daha söylemekte fayda görüyorum. '' İllâ edeb '' diyen, bu yaptığınızı yapmamalı.
şiir gayet edepli insan muhatabına göre hitap eder. Birinin tabelasında kötü şeyler yazıyorsa; bunları benim okumam ve yüzüne söylemem edepsizlik değil; olmayan insanın yüzüne diyorsam; haklıusınız. Bütün şiirlerişne bakın mukaddesatıma hakaret dolu, ve bu insanı insanlar ideolojik olarak baş tacı ediyor. Çoğu insanların zoruna giden de budur; ona saldırana saldırılır her zaman.
Burada duygudan bahsetmiyoruz efendim. Burada her dâim dile getirdiğiniz ve ne hikmetse uygulamadığınız '' edeb ''den bahsediyoruz.
Bir kaç şiirinizi okumak yeterli bunun için. Papazlar, Hristiyanlar, sakal, bıyık vs... Hz. Peygamber'in bile aslâ dile düşürmediği konularda ne de cesurca ahkâmlar kesmektesiniz. Bunu adı '' edebiyat '' oluyor sonra.
Önce kendinizi eleştirin. Sonra başkalarını eleştirmeye imkânınız olur.
siz sevebilirsiniz; ben sevmiyorum. Neden sevmediğim de aşikar. Duygularla doğru yol bulunmaz. Şiirim doğruyu söylüyor. Böyle yazana yazarım. Kusura bakmayın.
Bunlar için seviyenizi düşürerek cümle kurmaktan sakınmalısınız.