Bir kadermiydi samsun ordu giresun Trabzon rize artvinli olmak ?. . . Yoksa. . .yoksa bir yazgımıydı zonguldak Bartın kastamonu sinopta doğmak ?. . . Karnı doğduğu yerde doymayıp da Oralardan ayrılıp oradan kopmak ! . . . Bilmem birşeyler ağlarını mı örüyordu ne ! Hem sevinci hüznüyle yine öylesine ! . . .
- - - - - - - - - - - - - - - - - Kemençemin telleri oy Misina yar misina O güzele gönül verdim Dilber bir bey kızına !
Bir duygumudur O sinede yaşanan tam 30 yıldır Gurbette iyisi kötüsüyle geride bırakılan ?. . . Bir bir hasretin öyküsümüdür yollarda dile gelen Ardı sıra dizelere dökülen ?. . . Yoksa yoksa sadece gönülden gelenmidir bizi için için kemiren birde bizi bizde bitiren ! . . .
Bir ayrılıkmıdır insanı şair eden sırtından vurulmak Yapayalnız kalmakmıdır acep tüm kelâmları ard arda Dizdiren ? . . . Yoksa yoksa yüzüstü bırakılmak birden horlanmakmı ? . . . Birde içini kemiren umutsuz olumsuz sevdadır belkide kimbilir ! . . . Yoook . . .yok gülüüümmm yook beni hiç bekleme boşuna . . . Ben oysa bilirim . . .Bilirim yarim gayrı artık iflah olmaz bu yürek ! . . .
Unutma sakın gayrı. . . gayrı artık iflah olmaz bu yürek ! . . . iflah olmaz bu yürek ! . . .iflah olmaz bu yürek ! . . .
- - - - - - - - - - - - - - - Kemençemin havası oy Neşeli yar neşeli Şu gönüle düştü de Karadeniz güzeli !
Birden neden ?. . .niçin diye sorarsın bu inatca uzaklaşma Sırf sırf acaba alem ne der cümlesi uğruna hayatı kör edersin umuda. . . Yıkarda gidersin herşeyi sadece ötekinin aferin sana demesi Bilmem O kadar da önemlimi ? . . .Önemlimi söyle ha önemlimi ? . . . Kahır üstüne kahır bizdeki şayet mutlu edecekse üçüncü kişiyi Ve hiç durma ardına dahi bakma olur mu ! . . . Var eeeyy !. . .karadeniz güzeli var git hadi. . .Durma git hadi git hadi ! . . .
- - - - - - - - - - - - - - - Kemençemin sesine oy Uyku yok yar bu gece Dertli dertli çalıyorda Köz duştü nice nice !
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GURBET ve KARADENiZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GURBET ve KARADENiZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir Karadeniz aşığı ve orta karadenizli olarak severek okudum memlekete olan özleminizi.. Maalesef doğduğumuz yer değil, doyduğumuz yer oluyor mekanımız ama memleket özlemi gurbette eminim daha zor oluyor.. Kutlarım değerli kaleminizi... Daim olsun inşallah.. Selam ve saygılarımla..
Misina yar misina
O güzele gönül verdim
Dilber bir bey kızına !
karadenizli olarak ah Trabzon tebrikler saygılarımla